All in Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Har ingen direkt read på uggla. Har spelat med han nån gång och trott att han är bra, har en note som det står: "verkar bra" på. =) Han verkar rättså TAG. Min image vid bordet bör vara TAG. Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Plymouth" Game ended 2005-11-30 16:11:05 GMT+01:00 Players: ARGON (EUR 267,13 in seat 1) maestro71 (EUR 109,00 in seat 2) Inter_79 (EUR 177,22 in seat 3) Erik157 (EUR 52,77 in seat 4) jimmy (EUR 444,99 in seat 5) uggla (EUR 216,25 in seat 6) Dealer: jimmy Small Blind: uggla (1,00) Big Blind: ARGON (2,00) jimmy was dealt: 2s - 2c maestro71 Fold Inter_79 Call (2,00) Erik157 Fold jimmy Call (2,00) uggla Call (1,00) ARGON Check Flop Qd - Th - 2d uggla Bet (4,50) ARGON Fold Inter_79 Call (4,50) jimmy Raise (20,00) (slår om pga farligt bräde) uggla Call (15,50) Inter_79 Fold Turn Qd - Th - 2d - 9s uggla Check jimmy Bet (32,00) (jobbig turn, men bettar för info.) uggla Call (32,00) River Qd - Th - 2d - 9s - 7c uggla Check jimmy Bet (50,00) (han checkar och jag tror det är rätt med valuebet här.) uggla All-In (162,25) (Wtf, nuts, missat färgdrag, tvåpar och sätter mig på bluff??? Vad göra här med den info jag har?!) Citera
vladofox Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Han har 75% Straight. Du borde nog bara checkat efter han på river, för hans check ärJävulsk, du gick in i hans fälla Citera
King_ingo Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Han har 75% Straight.Du borde nog bara checkat efter han på river, för hans check ärJävulsk, du gick in i hans fälla Twisted Evil Ja då lär han ju vinna om han synar. I min värld så måste man ha 100% straight för att vinna. Om han har straight 3 utav 4 ggr så lär det inte vara ett vinnande spel i och med att det kostar dig ca 100 för att vinna 300. Jag får en känsla av att han slöspelar en bra hand. Först bettar han halv pott för att få syn. Sen märker han att du kommer att leda bettandet så då lägger han sig i baksuget. I och med att han synar när du överbettar potten på floppen så tycker jag det luktar en färdig hand typ QT. Jag tror inte på TT QQ för då hade han höjt. Dock så kan en hand som K J vara ett problem den skulle han mycket väl kunna syna ned med i och med färgdraget. K J skulle han ha höjt före floppen med och KJo skulle han inte ha synat ner med. Så det behöver man nog inte vara rädd för. Men vad Jag tror är att han har limpat in med Qx och träffat sin kicker på turn eller river och ställer in. Jag skulle ha synat. Citera
Josef Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 som det såg ut skulle jag nog betalat för att se, vet inte hur snabbt osv han synar, bettar... tycker dock du skulle checkat turn om du ska checka nån stans, om han har nöten där dvs KJ o du är betvillig så är det klart han checkar till dig. om du checkar turn o han inte har stegen kanske han valuebettar sitt/sina par på rivern o då synar du ner. finns inte så många mer farliga kort om han skulle suttit på draget än dom som kommit, möjligvis att han satt på J9 o behövde kung eller 8a dvs 8 outs = 16% så är inte farligt o checka Citera
All in Postad 2 December , 2005 Författare Rapport Postad 2 December , 2005 ok, ingen mer som vill kommentera innan jag postar utgången? Citera
iller Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Syn, Enda realistiska handen är 8 6 . Högre set eller stege borde rimligtvis slagit om på fjärdegatan, det kan man dock aldrig vara säker på såklart. Men har du inte råd att förlora ett inköp med set i detta läge spelar du för högt. Citera
All in Postad 2 December , 2005 Författare Rapport Postad 2 December , 2005 Syn, Enda realistiska handen är 8 6 . Högre set eller stege borde rimligtvis slagit om på fjärdegatan, det kan man dock aldrig vara säker på såklart. Men har du inte råd att förlora ett inköp med set i detta läge spelar du för högt. För högt spelar jag inte, har runt €16k och spelar NL200 så... Citera
All in Postad 2 December , 2005 Författare Rapport Postad 2 December , 2005 Här är utgången.. trodde absolut att han hade KJ.. men men River Qd - Th - 2d - 9s - 7c uggla Check jimmy Bet (50,00) uggla All-In (162,25) jimmy Fold uggla Payback (112,25) uggla shows: Kd - 5d (high card king) uggla wins: EUR 213,50 (with high card king) Rake: EUR 3,00 Citera
King_ingo Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Undra vad han tänker med. Han måste ha bestämt sig för att bluffa redan före flopp. Citera
All in Postad 2 December , 2005 Författare Rapport Postad 2 December , 2005 Undra vad han tänker med. Han måste ha bestämt sig för att bluffa redan före flopp. hehe ja jag förstår inte riktigt. iofs är brädan ganska bluffvänlig, men han måste ju ha satt mig på absolut sämst top2 där.. och inte många som foldar set lr top2 där tror jag.. Citera
iller Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Syn, Enda realistiska handen är 8 6 . Högre set eller stege borde rimligtvis slagit om på fjärdegatan, det kan man dock aldrig vara säker på såklart. Men har du inte råd att förlora ett inköp med set i detta läge spelar du för högt. För högt spelar jag inte, har runt €16k och spelar NL200 så... Ok, då spelar du för lågt. Citera
Josef Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Undra vad han tänker med. Han måste ha bestämt sig för att bluffa redan före flopp. hehe ja jag förstår inte riktigt. iofs är brädan ganska bluffvänlig, men han måste ju ha satt mig på absolut sämst top2 där.. och inte många som foldar set lr top2 där tror jag.. jo men han hade färgdrag o missade så att han bestämt sig innan floppen att bluffa tror jag inte på, men som sagt han kände kanske på sig en stor fold-chans Citera
ampixo Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Måstesyn där tycker jag. Vilka av händerna du värdehöjer på river och får omslag all in synar du med annars? Citera
dlinder Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Man bör komma ihåg att få spelare check-callar sina monster hela vägen för att första check-raisa på river. Istället check-raisar de på turn, eller möjligen möjligen donkbetar ut först på river. Citera
All in Postad 2 December , 2005 Författare Rapport Postad 2 December , 2005 Man bör komma ihåg att få spelare check-callar sina monster hela vägen för att första check-raisa på river. Istället check-raisar de på turn, eller möjligen möjligen donkbetar ut först på river. yep I know.. men han vet nog att jag är hyfsat tight och hade en bra hand, men att chansen finns att jag lägger den om han trycker.. vad vet jag.. dålig fold kanske... Citera
Recommended Posts