Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Satte mig precis har spelat kanske 5 händer .. flugfisken har inte varit inblandad i någon förrän denna ..

Game # 178909841 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Nossebro"

Game ended 2005-12-01 11:29:18 GMT+01:00

Players:

NeutroN86 (EUR 26,02 in seat 2)

torsken2 (EUR 18,57 in seat 3)

DumBoo (EUR 19,80 in seat 4)

flugfisken (EUR 21,27 in seat 5)

fjolset (EUR 11,60 in seat 6)

Dealer: torsken2

Small Blind: DumBoo (0,10)

Big Blind: flugfisken (0,20)

NeutroN86 was dealt: Ad - As

fjolset Call (0,20)

NeutroN86 Raise (1,00)

torsken2 Fold

DumBoo Fold

flugfisken Call (0,80)

fjolset Fold

Flop 7c - 9d - 3c

flugfisken Check

NeutroN86 Bet (1,20)

flugfisken Raise (2,50)

NeutroN86 Raise (4,00)

flugfisken Raise (5,40)

Hur aggera?!

Postad

Antagligen har han settat eller tvåpar. Överpar är möjligt men då borde han nästan reraisat preflop.

Hugget som stucket tror jag. Du har fått en en del pengar så trycka är nog inte fel men fold är nog inte heller fel. Så låg nivå så svårt att veta exakt.

Postad

Går ju inte att avgöra utan read. Det enda är väl att du måste beta minst pott efter floppen så du får mer känsla för var du står.

Jag tycker själv det är otroligt svårt att släppa AA på en flop som inte ger några reella drag (gömt set är svårt att se med så grunda stackar). Jag hade nog ställt eller iaf höjt mer när han reraisar floppen. Då får han ett kanske svårt beslut istället.

Men det är mycket upp till din read. Tror du att du är slagen ska du så klart slänga, samtidigt kan man inte se vargen bakom varje husknut :?

Postad

Jag tror att du är slagen här. Check-miniraise innebär ofta löjligt bra händer på microlimit. När han sedan lägger in den 4:e höjningen har han dig antagligen slagen.

Är hans höjning med 5.40 eller 1.40 förresten? Om det är det senare kan du syna och kolla på ett kort till, samtidigt som chansen finns att han saktar ner på turnen.

Postad

Jag tycker själv det är otroligt svårt att släppa AA på en flop som inte ger några reella drag

Du bör ha lättare att släppa överparet om det inte finns några drag att semibluffa på.

helt sant, men jag vet hur svårt det är när man sitter där med flygplanen :oops: