Gå till innehåll

PLO8 - Nöt stege på turn men utan chans på låg.


LAB

Recommended Posts

-----HAND 5------

Game #1458720743: Omaha H/L PL ($0.50/$1) - 2005/11/30 - 13:28:11 (ET)

Table "Gulfport" Seat 6 is the button.

Seat 1: Whodaman sits out

Seat 3: ferg1 ($44.50 in chips)

Seat 4: Nicolsno ($108.38 in chips)

Seat 6: humpdog ($25.63 in chips)

Seat 7: Haava0101 ($50.75 in chips)

Seat 8: _LAB_ ($128.87 in chips)

Seat 9: tracys ($15.75 in chips)

Seat 10: Admiral ($26.80 in chips)

Haava0101: posts small blind $0.50

_LAB_: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to _LAB_ [Qc 9c 8h 6c]

tracys: calls $1

Admiral: calls $1

ferg1: calls $1

Nicolsno: calls $1

humpdog: folds

Haava0101: calls $0.50

_LAB_: checks

----- FLOP ----- [4h Qs 7s]

Haava0101: checks

_LAB_: checks

tracys: bets $1

Admiral: calls $1

ferg1: calls $1

Nicolsno: folds

Haava0101: calls $1

_LAB_: calls $1

----- TURN ----- [4h Qs 7s][5c]

Haava0101: checks

_LAB_: checks

tracys: bets $2

Admiral: calls $2

ferg1: calls $2

Haava0101: calls $2

_LAB_: ?

 

 

Lite osäker på hur jag ska agera här. Har nötstegen men så gott som ingen chans på låg och kan inte förbättra. Många i potten så färg och kåk drag är troliga samt nöt låg. Min position är usel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förkortningarna i rubriken blir: "pot limit texas ohaha omaha high low eight or better" :-)

 

Tror jag ändrar det.

 

På floppen har du ju en mycket skräpig hand att spela en stor pott med, och det finns ju egentligen inget kort som kan komma på turn så att du skulle vilja få in all deg där. Dessutom kan du egentligen inte ha en nötscoop eller lås på halva potten på rivern om du inte drar någon sjuk runner-runner. Så utsikterna är ju rätt mörka. Men du får ju 10:1 i odds så du har nog en syn ändå.

 

På turn så fick du ju ett av dina bästa kort och du gillar fortfarande inte läget eftersom du så gott som aldrig får mer en halva potten. Alla värdebet måste därför vara mot minst två synare. En liten checkraise är faktiskt inte helt orimlig i den här situationen så länge dina motståndare suger och ett omslag inte är allt för troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla värdebet måste därför vara mot minst två synare. En liten checkraise är faktiskt inte helt orimlig i den här situationen så länge dina motståndare suger och ett omslag inte är allt för troligt.
Helt rätt.

 

På så här überfiskig nivå är gayraisen ett mycket effektivt vapen då man bara spelar för ena delen av potten. Minihöj turn - minibetta river om du fortfarande har nötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett komplicerat spel men med god fisktäthet och hög vinst potential ;)

Ok, om jag förstått det hela rätt så delar man alltså upp potten i tre delar. En för ens texashand, en för ens ohahahand och en för ens O8-hand (som då normalt splittas i två eller fler delar). Låter utmärkt! "PLTOO8 - det enda rena pokerspelet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett komplicerat spel men med god fisktäthet och hög vinst potential ;)

Ok, om jag förstått det hela rätt så delar man alltså upp potten i tre delar. En för ens texashand, en för ens ohahahand och en för ens O8-hand (som då normalt splittas i två eller fler delar). Låter utmärkt! "PLTOO8 - det enda rena pokerspelet"

 

Precis! Det är ju så mycket roligare med 40 outs oavsett flopp!

En jädra fördel på holdem delen är oxå att man kan välja sina två kort efter rivern. Bäst att ringa patentverket innan ngn annan hinner före :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett komplicerat spel men med god fisktäthet och hög vinst potential ;)

Ok, om jag förstått det hela rätt så delar man alltså upp potten i tre delar. En för ens texashand, en för ens ohahahand och en för ens O8-hand (som då normalt splittas i två eller fler delar). Låter utmärkt! "PLTOO8 - det enda rena pokerspelet"

 

Precis! Det är ju så mycket roligare med 40 outs oavsett flopp!

En jädra fördel på holdem delen är oxå att man kan välja sina två kort efter rivern. Bäst att ringa patentverket innan ngn annan hinner före :lol:

 

Visa inte det här för parre. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liknar ett spel jag spelade med "syrrorna" en gång - trefloppars Omaha hi/lo pottlimit

 

 

En av de två gånger jag lagt ett fyrtal i mitt liv.

 

På river:

Flopp 1: hade fyrtal i femmor, men ingenlåg, och det låg 4 låga kort ute

Flopp 2: bara höga kort, jag hade par i femmor, ingen låg'

Flopp 3: se flopp 2...

 

Syrra1 betade, syrra2 slog om. Synar jag nu med mitt lås så får jag tillbaks en sjättedel av potten... njae tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...