Gå till innehåll

Vad tycker du om snö?  

100 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tycker du om snö?

• Snö, USCH!
    • Snö, YAY!
    • Snö, Nej sånt har vi inte här!

Recommended Posts

Postad

Vad hände med alternativet "snö är nice, men inte om det lägger sig där jag ska trampa"?

I går morse var riktigt härligt. Tog en långpromenad (eller ja, en halvtimme till skolan) strax före 7 på morgonen. Det var mörkt ute och helt tyst, inte en människa fanns att se någonstans och den nyfallna, centimetertjocka snön var så gott som orörd. Själv hade jag Jakob Hellman i iPoden. Det var riktigt magiskt. Faktiskt första gången på flera år som jag gillat snö. :)

Postad

Snö är väl härligt, men så fort det har kommit någon centimeter i den här jävla stan, så blir det antingen gråaktig smörja och/eller underkyld blixthalka inom några timmar. Dessutom ställs alla spårvagnar in så fort det blir lite vitt. Snö är bra. I fjällen.

Postad

Beror på. Röstade på att det suger, för det gör det verkligen här i södra Sverige när det snöar. Gäller för övrigt de flesta kuststäder på typ Sveriges nedre halva. Men snö i rätt väder, torrt och några minus, är riktigt trevligt. :)

Postad

4-7 år: snö... härligt, leka, leka, leka...

8-16 år: sluta mula mig för satingen...

17-20 år: hmm, nåja, den stör mig inte så mkt...

21-29 år: fan vad jobbigt med snö... blir halt, trafiken går sakta o bilen blir extra skitig...

Ja, ungefär så upplever jag snö... men visst, ibland kan den vara fin att se på...

/TF

Postad
4-7 år: snö... härligt, leka, leka, leka...

8-16 år: sluta mula mig för satingen...

17-20 år: hmm, nåja, den stör mig inte så mkt...

21-29 år: fan vad jobbigt med snö... blir halt, trafiken går sakta o bilen blir extra skitig...

Ja, ungefär så upplever jag snö... men visst, ibland kan den vara fin att se på...

/TF

30 år - döden: Bäst att ta på sig broddarna så man inte bryter lårbenshalsen.

Postad

Om det nu tvunget måste vara vinter så får det då fan vara snö också, men själva snön som isolerad företeelse är jag inte så förtjust i.

Jag menar, nollgradigt, det regnar och blåser contra pudersnö och fem minus?

Postad

Bara jag som gillar snö och kyla för att man kan hänga ut täcket utanför fönstret ett par minuter innan man går och lägger sig så de blir sådär kallt å lite fuktigt? För att sen värma upp det till rätt temperatur :D

För att gå å lägga sig under ett varmt täcke och försöka sova går inte!

Postad

Snö är bättre än slask och väta, men jag gillar det fortfarande inte :)

Största anledningen är att man inte kan ha ljusa skinskor och/eller mockaskor utan att de blir saggiga av saltmixturen vi stockholmare kallar "snö" =/

Postad
Dom bästa fördelarna med kyla är:

Vilka är de sämsta fördelarna då?

8-)

Kommer också från Västerbottens inland.

Snön är ju det enda som hjälper en att överleva vintern som annars skulle vara mörk, deprimerande, ännu mer halkig osv.

Postad
Dom bästa fördelarna med kyla är:

Vilka är de sämsta fördelarna då?

8-)

Kommer också från Västerbottens inland.

Snön är ju det enda som hjälper en att överleva vintern som annars skulle vara mörk, deprimerande, ännu mer halkig osv.

Möjligtvis att man förfryser händer och fötter när man har smullit av påväg hem från krogen. 8-)

Postad

Snö är kul så länge man inte behöver vara ute i det. Är lika kul varje år när man stiger upp tidigt på morgonen och får cykla sig genom 10+cm nyfallen snö som inte plogats bort ännu. Lika roligt är det att stå och huttra i minusgrader när man väntar på bussen. Värme är underskattat.

Postad
Det blir ju så mycket ljusare - klyshornas klysha

Det är mycket möjligt, men väldigt sant.

Jo visst, jag säger ingenting om det. Tycker bara att man får höra det en sisådär 30-40 gånger varje vinter om nu det stoppar.