Plinga Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Bakgrund: Jag har haft det tuft de senaste sessionerna. Ofta åkt på vad som känns som bad beats då jag misslyckat försvara min hand i potter Heads Up. I majoriteten har jag kontrolerat bettandet preflop och flop. Jag bettat 1/2 till 3/4 av potten efter träffat mitt monster på flopp (eller turn). För att sedan haft svårt att släppa taget när motsåndaren till synes value bettar efter (ev) skrämselkort kommit. Frågan är om jag borde få en spark i kulorna eller förstående klapp på axeln. Efter 3-4 gånger i rad börjar jag fråga mig om jag inte borde ta fram suspensoaren.. Tanken var inte att gnälla utan höra vad folk tycker är ett rimligt flop bet. MP: Förhållandevis tight (ingen calling station). Spelar ett par ofta ett par väldigt försiktigt medan två par (eller bättre) behandalas som "nuts" och spelas regelbundet för minst 1/2 hans stack. Har inte visat någa tendenser alls att trappa preflop. Sample size är dock tämligen liten (100 händer). Hero: Spelar tämligen tight ABC-poker (på detta bord). En och annan bra drag spelas på gränsen till överaggresivt men i övrigt inga konstigheter. Paradise Poker No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) MP ($82.00) Button ($110.00) SB ($35.50) BB ($49.00) Hero ($132.75) Preflop: Hero is UTG with J:heart:, J:club:. SB posts a blind of $0.50. BB posts a blind of $1 Hero raises to $3.5, MP calls $3.50, 3 folds. Kommetar: Efter synen här verkar en range av: AK-AQ, AJs, KQs samt alla pockets större än 77 rimliga. Moståndraren har synat med betydligt sämre händer men då alltid i BB och då ofta från en button steal av LAG. AA,KK,QQ verkar mindre troliga då av hans tidigare beteended att döma sannolikt skulle höja mig med dessa. Suited connectors verkar också osannolika då han inte verkar vara mycket till gambler. Flop: ($8.50) 7:spade:, A:club:, J:diamond: Hero bets $5, MP calls $5. Kommentar: Perfekt flop. Rainbows med ess och knekt. Med lite tur har moståndaren träffat esset och drar dött till två runners. Har han träffat esset kommer han inte försvinna och jag kommer med stor sannolikhet att håva hem en stor pot. $8.5 i potten. Hur mycket ska jag betta för "value"? Jag kommer i detta läge troligtvis spela handen för hela min stack oavsett (givet att det inte kommer 4 till färg eller stege, T på turn eller ev om det kommer AK,AQ eller A7 på turn och river). Turn: ($18.50) K:diamond: Hero bets $10, MP raises to $50, Hero raises to $90, MP calls $23.50. Kommentar: Finns det någon som foldar här? Jag tycker det luktar AK lång väg. De ända händerna som passar turn spelet är AK, AJ, AA, KK, QT. Av dessa slår jag bara två, vilka dock är de som stämmer bäst överens med betandet på föregående gator. River: ($182) 8:club: Final Pot: $182 * Mini RP - QoS * Citera
cOP Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Jag tkr du gör rätt. Luktar som sagt AK, speciellt eftersom du själv säger att han spelar 2par som nötterna. Har han dig slagen e det bara att betala av. Citera
psatiw Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Kommentar: Finns det någon som foldar här? Jag tycker det luktar AK lång väg. De ända händerna som passar turn spelet är AK, AJ, AA, KK, QT. Av dessa slår jag bara två, vilka dock är de som stämmer bäst överens med betandet på föregående gator. Varför inte 77, för det lägre settet? Eller typ AT ruter, som han försöker semi-bluffa när han får upp färgdraget på turn? Skulle han inte slå om pre-flop med AA/KK? Och ang. QT: tycker inte han låter som spelaren som skulle syna med en sån hand pre-flop mot en UTG-raise, och då skulle han dessutom syna floppen med ett hålstegedrag? Personligen skulle jag aldrig kunna lägga JJ på de premisserna. Det intressanta är ju vad du ska göra på river - checka eller betta ut. Jag röstar för en check och låta honom bluffa sitt missade drag eller värdebetta sitt 77-set eller AK/AJ. Citera
black_math Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Det intressanta är ju vad du ska göra på river - checka eller betta ut.Givet table stakes är ju river ganska lättspelad. Edit: Angående själva handen tror jag frågeställaren är helt rätt ute. AJ/AK ligger väldigt nära till hands. Citera
Orcus Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Hero kan inte checka eller beta River för MP är allin på Turn. Citera
baller Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Grattis till honom om han spelar AA/KK så där. Har han prickat hålet, troligen inte att han betalar för det med den profil du beskriver. Ser inte hur du skulle kunna spela annorlunda egentligen. Citera
hnat Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Inte en sportmössa att jag lägger här. Givet stackdjup så finns det ju heller inget vettigt alternativ till att trycka tillbaka på turn heller. Det du kan göra annorlunda är ju att potta flopp, eftersom om du ska få betalt på en A-hög flop, så får du betalt även för ett pottbet, och era pengar åker in snabbare. Annars, en välskriven HH. Inte så många som orkar göra det nuförtiden. Välkommen till forumet, och bra första post! Citera
psatiw Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Det intressanta är ju vad du ska göra på river - checka eller betta ut.Givet table stakes är ju river ganska lättspelad. Sorry, my bad. Missade det. Då var ju hela handen rätt självklar t.o.m. Lägg där finns ju inte. Däremot håller jag med föregående talare om att du kan ta i lite till på floppen, just eftersom den innehåller ett A. Lättare att få in pengarna på turn då. Citera
Plinga Postad 30 November , 2005 Författare Rapport Postad 30 November , 2005 Tack för kommentarerna. Jag tycker också att handen spela i stort sett sig själv. Men när man tagit ett antal beats kan det vara på sin plats att ifrågasätta sitt spel. Problemet med flop betten är att den ger implied odds för ett (ev) håldrag. Det finns $13.5 i potten. Chansen för MP att träffa ett eventuellt håldrag på turn är 4/45. Om han träffar måste han undvika 10 av 44 kort på rivern. Givet att jag inte lägger mig är MPs implied odds för att syna floppen: (13.5+73.5)*4/45*34/44 ~ 6. Många om och men, men kontentan blir att varje syn av ett håldrag kostar det mig i snitt en dollar. Frågan är om det är en kostnad jag får acceptera för att få action från händer vilka jag är väldigt stor favorit mot eller om flopp betten ska höjas ett steg eller två. 3/4 kanske är rimligt? psatiw anmärkte helt korrekt att 77 passar perfekt till mönstret också. Missa helt enkelt att inkludera den. AdQd, AdTd är också möjligheter men MP var passiv med drag och par händer. Tror inte jag såg honom bluffa eller betta "on the come" en ända gång under en dryg timme. Alla hans bets verka var för "value". Hans bets hade rätt stor respekt vid bordet så inte ens med tre calling stations gick alla hans händer till showdown. Citera
Recommended Posts