Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
om man floppar färgdrag, ska man generelt betta det då?? har hört olika

jezaja - RP

Ja det tycker jag p.g.a. att du kan vinna potten redan då, och träffar du

så får du mer betalt.

Postad

Jag brukar ofta checka och om någon bettar så kör jag en checkraise.

Finner många fördelar med detta dels får jag upp potten vid en syn om jag inte snor potten redan vid floppen, vid en syn får man ofta en check på turn vilket ger en gratis river och skulle man träffa sin färg så skrämmer inte färgen motståndarna då dem ofta tror att man satt med något på floppen som man försvara mot färgen.

Att motståndaren försöker sig på en bluff när färgen dyker upp är inte alls ovanligt vid en checkraise på flop.

Detta är dock inte något jag rekomenderar om det har varit mycket action innan flopen. Då folk troligtvis har starka kickers o liknande och försvarar sina starka händer med näbbar och klor kan bli kostamt.

Mycket effektivt i limpade potter dock.

Postad

Det hänger lite på vad det är för spelare man har efter sig och hur många. Men oftast så brukar jag semi bluffa även om jag inte har nötflushdraget. Nu spelar jag NL och FL spelar jag inte så ofta men jag skulle nog även spela likadant där.

Postad

Det finns så otroligt många faktorer (stackdjup, parad bräda, antal motståndare, övriga outs mm) som spelar in så det är omöjligt att ge ett allmängiltigt svar. Det bästa är att variera sitt spel så mycket som möjligt för att bli så oberäknelig som möjligt. Spela både med bet, checkraise och bara check. Dock måste jag säga att utan parad bräda och med djupa stackar så anser jag att det är bra läge att försöka vinna potten genom att betta eller checkraisa.

Postad

I FL betar jag i princip alltid färgdraget, enda undantaget är om jag tror att jag kan bygga en större pot med flera med genom en check-raise, och jag inte har ett kombinerat drag med överkort i en stor pot. Då cappar jag om jag får chansen, och försöker slå ut motspelare.

Om två eller fler synar så har man ju betat floppen för värde.

Om bara en synar så har man ju ökat sina chanser att få potten, och dessutom möjligtvis gjort motspelaren lite mera foldbenägen + möjligheten för frikort om man har position och väljer att ta det. Annars kan man ju semibluffa turn med och hoppas att plocka potten där.

Om alla lägger sig så är det ju helt ok det med.

Det är roligt att beta.

Postad

Spelar det på flera olika sett beroende på hur min image är just då.

Finns ett sett som jag rekommenderar att inte använda sig av och det är check/syn.

Om jag checkar floppen och någon efter betar så antingen fold eller raise inte syn. Visar svaghet.