Gå till innehåll

NLT - Rätt att beta på rivern?


wedo

Recommended Posts

Hejsan!

Har inte lirat så mycket på NL400, så jag känner mig inte så hemma. Skulle villja ha kommentarer om den här handen. Jag har ingen read på motståndaren.

 

Game # 175066241: Texas Hold'em No Limit (€2/€4) - 2005/11/26 - 18:11:38 (GMT+01:00)

Table "Mataro" Seat 6 is the button.

Seat 1: bobo-bobo (€383.75 in chips)

Seat 2: Raukenstam (€180.51 in chips)

Seat 3: cap_03 (€776.71 in chips)

Seat 4: sexiii (€227.67 in chips)

Seat 5: freddo2001 (€145.25 in chips)

Seat 6: IamBroke (€822.77 in chips)

bobo-bobo: posts small blind €2

Raukenstam: posts big blind €4

----- HOLE CARDS -----

dealt to cap_03 [Js Jc]

cap_03: raises €15

sexiii: folds

freddo2001: folds

IamBroke: folds

bobo-bobo: calls €13

Raukenstam: folds

----- FLOP ----- [2d Ts Jh]

bobo-bobo: checks

cap_03: bets €27

bobo-bobo: calls €27

 

Kanonflopp, brukar dock alltid beta runt pot på floppen, så jag gör det nu också och hoppas på syn. Sätter inte honom på en hand än.

 

----- TURN ----- [2d Ts Jh][5d]

bobo-bobo: bets €29

cap_03: raises €105

bobo-bobo: calls €76

 

Ofarligt kort. Men vad kan då hans lilla bet betyda? Brukar betyda draghand, så jag sätter honom på ett stegdragm möjligtvis har han underset, tvåpar. Nån som håller med?

Var på väg att höja honom 100 istället, men ångra mig då jag inte ville skrämma iväg allt för många händer.

----- RIVER ----- [2d Ts Jh][5d][6d]

bobo-bobo: bets €60

cap_03: raises €250

Eftersom ett högt stegkort inte föll och han fortfarande verkar vilja vara aktiv i potten och tanken att han sitter på stegdrag som träffar runner runner färg känns ganska avlägsten. Så jag höjer honom all in. Rätt, fel?

Eller skulle ni bara synat för att ni är rädda för färgen och lägre stege?

 

Kommentarer please. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som din motståndare mycket väl kan ha träffat runner runner färgen och hittat syner hela vägen med tex AJ :diamond: , KJ :diamond: eller J10 :diamond:. Dock borde han kanske spelat sådana händer lite mer aggressivt. Eftersom han betar ut rivern så måste han tro sig leda handen då det är du som haft stafettpinnen igenom hela racet.

 

Faktum är att om han nu har en knekt så är den i ruter. Och spelar han J10 eller KJ ur position så är det väldigt troligt att den är suited. Samma sak gäller väl AJ i princip.

 

Så de händer du slår är: 10 10, QQ,KK,AA(överparen är kanske inte så jättetroliga men utan read så...) J10o, KJo, AJo. Sen kan han ju förståss sitta på ett mellanpar eller nåt men det känns som väldigt otroligt.

 

(Realistiska)Händer som slår dej: J10s, KJs, AJs.

 

Vilka av dessa händer skulle syna din all-in? Alla som slår dej definitivt. 10 10. Tveksamt på överparen, dock ser FI inte foldsugen ut någonstans tidigare. J10o, kanske syn beroende på spelstil. KJo definitivt fold. AJs kanske syn beroende på spelstil.

 

Med denna information skulle nog jag motivera en all-in reraise då FI verkar vara synvänlig med marginella händer.

 

Men som sagt utan någon read är det svårt att sätta honom på vissa händer. Kan man utesluta(utifrån preflop spelet) överparen, KJo och J10o så skulle jag nog nöjt mej med en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är väldigt svårt att avgöra.

 

Håller med dig om att det känns som han försöker stopp betta dig på turn.

Då måste vi nästan anta drag. Känns som han hade slagit om med två par eller set, då han skulle kunna vara rädd för tex. KQs vilket inte är en omöjlig hand i din HD.

 

På river hade jag blivit väldigt misstänkt, varför bettar han ut så lite? Det ligger runt 300 i poten, han bettar 60. Det finns i min mening 3 anledningar.

 

1. Han sitter på nöten, tex. AQs och har dragit backdoor färgen. Skulle vara en mycket möjlig hand, syna med inside drag, två över och en backdoor på flopen. Plockar upp färg drag och stopp bettar med det. Bettar lite på river för att du ska slå om och gå all in.

 

2. Han sitter på en marginell hand, ss AJ, KJ eller QJ. Han försöker stopp betta dig för att få en billig show down. Han kommer aldrig att syna en allin för att han vet att du aldrig skulle raisa honom på river med något sämre än ett set.

 

3 Han har sandbagat ett lägre set eller överpar, tycker han har spelat det trixigt. När det egentligen är du som har haft honom hela vägen. I det här senariot så är det nog enda gången du kan få betalt av en sämre hand på rivern.

 

Jag är väldigt osäker på om jag hade valt att ställa in där. Har han haft något drag, t.ex. KQ, 98 så har han missat och kommer inte att betala, har han haft färgdraget så är du smoked. Det enda du kan hoppas på att få syn av är två par och set. Dessa händer hade han i så fall floppat, och skulle han inte gett action tidigare med dom?

 

mvh ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollade lite i pokerstove på denna hand på river, vet inte om alla händer passar in i FI's hd, men så här vart det iaf:

 

Board: 2d Ts Jh 5d 6d

 

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 84.0000 % 84.00% 00.00% { JcJs }

Hand 2: 16.0000 % 16.00% 00.00% { QQ+, TT, KdQd, KdJd, QdJd, JdTd }

 

*edit - missade visst KQd så la till den*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren! Hade faktiskt inte tänkt på det figure8 sa om att han har ruterknekt om KJ/AJ och därför högst troligt färg. Fast det verkar som de flesta håller med om att man bör trycka in, och om inte så är det ett marginellt fel.

 

Jag antar att ni redan förstod hur den slutade ;) men ändå:

 

bobo-bobo: calls €176.75 and is all-in

Returned uncalled bets €13.25 to cap_03

cap_03: shows [Js Jc] (three of a kind, jacks)

bobo-bobo: shows [Qd 9d] (a flush, queen high)

bobo-bobo collected €768.50 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot €771.5 Main pot €768.5 Rake €3

Board [2d Ts Jh 5d 6d]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...