Gå till innehåll

bue


Texie

Recommended Posts

Jag har bokfört mitt spelande nu i snart ett år. Ligger 1000 dollar minus.(inte så farligt men..)Mitt mål är att försörja mig på poker men än så länge har det inte gått ngt vidare. Det jag tror är mitt problem är att jag kan inte sluta spela när jag väl är igång. Jag har feta problem att sluta och vara nöjd med det som jag ligger plus. istället fortsätter jag och tillslut brukar det komma en sjuk hand som tar allt. Vissa gånger har jag bestämt mig för att bygga upp rulle, ex, 60 - 70 dollar om dagen eller ngt sånt.. Men när jag ligger mina 60 - 70 dollar plus så fortsätter jag och losar allt.

hade varit skönt med lite råd. vad jag själv tror varför jag inte går plus i längden är att jag spelar för länge i ett sträck och till slut kommer det ett par händer som knäcker hela min rulle. sen när jag losar det jag har inne på ett bord så går jag bara in med mer... på ett par dagar så kan jag gå plus ca 200 dollar sen en dag kan jag bara losa allt. det måste vara anledningen till varför jag inte går plus. eller?

 

det är jättedumt att sätta en övre gräns per dag. Plussar du spelar du oftast bra och/eller möter dåliga spelare. Då vill du spela så mkt du bara kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om målet är att livnära sig på poker och du är -1000 under ett år bör du nog sätta upp några delmål. Delmål kan vara att du skall ligga +500/halvåret.

 

Om du nu vet att du spelar för länge så är nog enda sättet att få till ett vettigt spel att bestämma sig för exempelvis:

 

Spelar endast mån, ons och helg. Max 3 inköp.

Slutar spela vid vinstnivå 75%.

Punkt slut.

 

Läs plantskolorna, läs böcker, spela på kvalitetshänder endast.

 

Alternativt kanske du skall överväga att strunta i målet attlivnära dig på poker och spela för att det är skoj på en ekonomisk nivå som känns bekväm.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ibland hjälper det att få svar på tal så som jag skrev det. Självklart är han medveten om problemet och vet att han borde tidsbegränsa sitt spel, men desto fler folk som får det att framstå som en ren självklarhet, desto lättare blir det kanske att leva upp till det. Det är man själv vs. spelberoendet, man vet att man borde sluta men kan ändå inte. Forskare försöker få folk att sluta röka genom att "löjlifiera" rökandet, varför skulle det inte gå att hjälpa spelberoende genom att löjlifiera deras problem? Som sita utväg kan du helt enkelt koppla datorn till en tiemr på nätuttaget, när tiden börjar rinna ut förstår man att man borde avsluta fortast möjligt för att inte strömmen ska brytas mitt under en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forskare försöker få folk att sluta röka genom att "löjlifiera" rökandet, varför skulle det inte gå att hjälpa spelberoende genom att löjlifiera deras problem?

 

Att röka och vara spelmissbrukare är inte riktigt samma sak. Skulle du också "löjlifiera" alkoholister för att få dem att sluta dricka, vilket ligger nära till hands då spelmissbruk och alkoholism är nära besläktade?

 

Texie... Du måste gå igenom hela ditt sätt att spela och sätta upp gränser för ditt spelande. Om du vill försörja dig på att spela poker så måste du närma dig spelandet som ett jobb och en karriär vilket kräver planerande, disciplin och tålamod.

 

Det verkar som om fasta tider att spela på är ett måste för dig, även om du krossar ett bord så ska du lägga av för dagen när "arbetsdagen" är slut, åtminstone tills du har fått in disciplinen och har lärt dig hantera både förluster och vinster.

 

Studera, läs böcker, artiklar och forum. Poker är för de flesta inte bara att sätta sig ned, spela och vara en vinnande spelare från dag ett. Själv börjar jag att få en gedigen samling pokerböcker hemma och jag anser att jag fortfarande håller på och lär mig grunderna i spelet. Jag spelar på micronivå för att lära mig se mönster och saker som behöver förbättras i mitt spel. Bl.a så vet jag att jag har en tendens att tappa skärpan och göra misstag när jag suttit för länge, jag spelar lösare och lösare ju mer pengar jag ligger plus osv osv. Allt detta måste jag lösa innan jag går upp på högre och svårare nivåer.

 

Till sist, om du anser dig vara spelberoende så är det ingen ide att du försöker försörja dig på poker överhuvudtaget, det kommer inte att gå. Det är som att ge en alkoholist jobb som nattvakt på Systembolaget...

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...