Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Frågan är säkert diskuterad innan men jag är precis hemkommen från min första live-turnering och bara måste få snacka om det...

Freezeout: 250+50 ger 2000 i marker. Hyfsat normal blindsstruktur, något brant fattade jag på flera av mina motspelare.

Efter 2 timmars spel med inget att ha låg jag pyrt till. Vid rasten såg jag att jag låg sist, 900 kvar och stora skulle bli 400.

Kul läge... :?

Fick dock flera goda händer på raken och lyckades spela upp mig till 3.500.

Detta går fort, jag har ingen koll på andra bord, placering och allt sådant som serveras på internet.

Får QQ och jag höjer till 1000 en herre höjer till ca 2.500. Bara jag kvar som skall svara. Jag frågar om hur mycket marker han har, men på något sätt uppfattar dealern (en spelare) som om synar. Jag tänker "äh, vad fan, det är bra kort, bära eller brista).

Han hamnar all-in, och jag har några få några få marker kvar (lite luddigt i mitt minne här). Vi visar korten, han har AQs.

Floppen ger honom träff på ässet och sedan kommer inget alls bra.

Några händer senare åker jag ut på 18 plats av 40 man.

Frågan jag ställer mig är om det var rätt att syna i detta läge i turneringen?

Just då hade jag noll koll på omgivningen utan kände fortfarande som om jag jagade marker. När jag väl gick för att tala om att jag åkt ut insåg jag att det var bara två bord kvar och att jag egentligen inte hade legat så pyrt till om jag foldat. Dessutom åkte fler ut på löpande band i detta skedet.

Mycket skrivande men detta är något som jag och en polare tvistar om. Enligt hans sätt att spela så är AA, KK, QQ omöjliga att folda. jag anser att i turnering kan det finnas tillfällen då jag inte vill utsätta min stapel för en risk av minimering.

* Lite RP och flytt till Turneringar - QoS *

Postad
Extremt otroligt given syn. Ni är ju bara i mitten av turneringen, det är inte direkt så att du kan folda dig till en miljonvinst.

Ha ha, nej det hade jag inte tänkt försöka och någon miljon var det inte heller vi spelade om :D

Grejen är att gå från nätet/spela med polarna till live gjorde mig lika nervös som vid uppkörningen, och jag var riktigt darrig då :lol:

Det jag nog egentligen gnäller över är min bristande rutin. Bara att bita ihop och lära sig så att beslutet känns rätt åtminstone.