Macallan Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 Ofta i ett SNG är ju standardspelet preflop att ställa in och normalt vill man ju ta potten utan strid. Men med typ AA, KK och möjligen QQ vill i alla fall jag bli synad och då är ju en mindre raise från min sida bättre lämpad. Problemet är att det kan bli lite väl tydligt? Jag vet att alla mina varningslampor tänds när killen som ställt in preflop fyra händer av de senaste tio helt plötsligt bara gör en miniraise. Är folk tillräckligt dumma för att inte förstå att en mindre raise betyder bättre kort? Citera
vetgirig Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 Standardspelet i SnG är INTE all in. Varifrån har du fått dessa konstiga tankarna från ? Citera
dlinder Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 Jag tror han menar sent i SnG, där standardspelet ju är all in. Tycker du ska ställa in med monstren också. Citera
Discoduck Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 Varför skulle en mindre raise nödvändigtvis betyda bra kort? Det är väl fullt möjligt att killen höjer lite just för att lura folk som dig att han har något bra Citera
Recommended Posts