Gå till innehåll

Sactodian krossar glastaket i SH FL


Sactodian

Recommended Posts

Jag har 64,7% på den staten

 

Hoppsan, det var riktigt lågt! Tänk på att du har betydligt sämre pottodds i SB på 3/6 än tex 2/4 eftersom SB bara är 1/3 av BB.

Det är inte rekommenderat att ha under 80%, de flesta riktigt duktiga på 2+2 ligger runt 85%. Jag kan lova dig att du kostar dig pengar på att vara så lös här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 134
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack. Mäktigt att det postades i min dagbok.

 

Vissa händer får en att tänka på vad som egentligen försiggår bakom kulisserna, bakom andra kort. Hur många gånger har man egentligen foldat bra kort mot sjuka bluffar?

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is MP with Q:diamond:, K:diamond:.

1 fold, Hero raises, CO calls, 1 fold, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (7 SB) 3:diamond:, 5:diamond:, 7:club: (3 players)

SB checks, Hero bets, CO raises, SB calls, Hero 3-bets, CO calls, SB calls.

 

Turn: (8 BB) 5:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets, CO raises, SB folds, Hero calls.

 

River: (12 BB) 5:heart: (2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls.

 

Final Pot: 14 BB

 

Results in white below:

Hero has Qd Kd (three of a kind, fives).

CO has Td 8h (three of a kind, fives).

Outcome: Hero wins 14 BB.

 

Kunde inte sätta fi på någon hand alls. Synade 1 BB på river mest bara för att se vad han hade och få information inför framtida händer. Tyckte spelstilen var väldigt konstig. Ingen direkt read innan förutom att jag fick intrycket att fi är semiloose spelare. Han coldcallar min raise preflop. Han skulle höjt alla par 88+, och höga Ax, ATs+. Möjligen suited connectors, och då hade han kunnat träffa 7:an. Dock är det ganska lågt kort, låter inte troligt... Vad har vi kvar? 66 är möjlig hand, men raise på turn utesluter nog 66. Axs (x=2-4) i ruter? Skulle han synat raise med det? Eller två övriga ruter (t.ex. Jxs)? Som sagt, tänkte länge och kunde inte komma på en enda hand han kunde spela så här, så jag syna, trodde jag var slagen, men syna av nyfikenhet. Kul att den satt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade lite Pot Limit 100 för omväxlings skull... På turn fick jag triss med handen 53s mot fi's förmodade QQ-AA. Genast börjar han skrika mindre trevliga saker i chatten och det fortsätter ett bra tag. Som gammal lös spelare är jag minst sagt luddrad av såna här påhopp och jag tycker det bara är patetiskt och roande. Det är ju sig själv han skall vara arg på och inte mig. Hursomhelst, jag vet att han kommer gå på mig hårt snart igen, med en bluff troligtvis, så jag måste hålla utkik och dra nytta av hans spel.

 

ca 30 händer senare kommer den här fajten mot fi...

 

Party Poker Pot-Limit Hold'em, $ BB (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

UTG ($92.05)

MP ($48.10)

CO ($83.55)

Hero ($246.25)

SB ($98.95)

BB ($94.50)

 

Preflop: Hero is Button with 9:club:, 8:heart:. SB posts a blind of $0.50.

2 folds, CO raises to $2, Hero calls $2, 1 fold, BB calls $1.

 

Bra läge om jag träffar, svag hand, men synar ändå...

 

 

Flop: ($6.50) 4:club:, 9:diamond:, 2:spade: (3 players)

BB checks, CO checks, Hero bets $5, BB calls $5, CO folds.

 

Floppat topparet så bäst att inte låta någon komma undan.

 

Turn: ($16.50) K:spade: (2 players)

BB bets $8, Hero calls $8.

 

BB vaknar till och betar in i mig. Kungen kan ha hjälpt honom, men att beta in i en postflop höjare bara för att man har TP är lite misstänksamt. MÅste också tänka på att fi är ute efter mig personligen. Synar.

 

River: ($32.50) 7:heart: (2 players)

BB bets $30.9, Hero calls $30.90.

 

Final Pot: $94.30

 

Results in white below:

BB has Qh As (high card, ace).

Hero has 9c 8h (one pair, nines).

Outcome: Hero wins $94.30.

 

Betet känns inte alls solitt och sista kortet kan inte ha hjälpt honom, inga farliga drag. Spelet och vetskapen att han är ute efter mig och vill se mig utanför potten får mig att syna... Tyvärr är jag väldigt svag i såna här situationer på att följa mina instinkter fullt ut. Borde raisat och täckt honom istället. Men det är svårt att göra det, även i FL då man inte riskerar lika mycket. Hursomhelst en rolig session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni några online-tells ni kör på? Jag brukar köra ibland hur länge fi väntar med att beta och så. I den här handen tvekade han lite på slutet så jag tryckte inte in en värdebet, annars trycker jag nog in ett bet alla dagar... Tänkte att han funderade över om han skulle beta ev. färg eller check-raisa.. . hehe mina tells suger säkert. skulle ni värdebeta eller bara checka här?

 

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is CO with Q:spade:, A:heart:.

UTG raises, 1 fold, Hero 3-bets, 1 fold, SB caps, 1 fold, UTG calls, Hero calls.

 

Flop: (13 SB) 7:diamond:, 2:heart:, 5:diamond: (3 players)

SB bets, UTG calls, Hero calls.

 

Turn: (8 BB) A:club: (3 players)

SB bets, UTG calls, Hero calls.

 

River: (11 BB) 8:diamond: (3 players)

SB checks, UTG checks, Hero checks.

 

Final Pot: 11 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är ganska tight mellan att checka och värdebetta OM man har en read att man kan folda om du blir höjd. Har du inte det tycker jag en check är rätt.

 

Jag har tidigare brottats med att ha foldat för mycket mot ett riverbett och nu när jag har tagit ett par syner mer än tidigare har jag insett att det är relatvivt vanligt att man kan bli check-raisad med en hand som man faktiskt slår på en sån här river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni några online-tells ni kör på?

En blixtsnabb flopp-check-raise följd av en stunds stekande efter att ha blivit trebettad leder ofta till att spelaren ifråga check-foldar turnen. Sen är det alltid obehagligt om en någorlunda spelare synar väldigt snabbt. Och ett par sekunders paus innan fi bettar ut på turn eller river tolkar jag nästan alltid som svaghet. Tycker också att en snabb donkbet på rivern kan tyda på nån sorts blufförsök. Men man får ju ganska snabbt en känsla för vem som blixtbluffar och vem som stekbluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag ganska försiktig i att tolka fördröjningar som tells på nätet, inte minst eftersom jag vet att mina egna tider är väldigt slumpmässiga. Har jag fokus på ett bord och det är min tur genomför jag det jag ska omedelbart, sitter jag och tittar på ett annat bord kan det ta några sekunder till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 2 bra och 2 dåliga nyheter att berätta om kvällens session. Börjar med den dåliga.

 

Fick för mig att jag var bra på NL och att det var mer lättförtjänta pengar där. Tappade 150 dollar innan jag kom på att jag suger på NL (möjligen PL är jag hyfsad). Andra dåliga nyheten är att jag blanka på ett 3/6 FL SH-bord (150 inköp).

 

2 bra nyheterna är att jag fick upp två st 250-inköp på 5/10 FL SH bord till nästan $600 var... Hade en av de bästa ruscherna i min karriär.

 

Nåja, tar fram några intressanta händer...

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with 9:diamond:, A:diamond:.

UTG calls, 3 folds, Hero raises, BB calls, UTG calls.

 

Lackade ur på alla limpers så jag bomba på...

 

Flop: (6 SB) T:diamond:, 4:diamond:, 3:diamond: (3 players)

Hero bets, BB calls, UTG calls.

 

Turn: (4.50 BB) 7:spade: (3 players)

Hero bets, BB calls, UTG raises, Hero 3-bets, BB folds, UTG calls.

 

Här spelar jag riktigt fel, skall bara syna här... Väntade på raisers och här kom de och då klantar jag mig... fick för mig att BB satt på bra kort och skulle syna 2BB... ack så fel jag hade... Missade potentiellt 1-3 BB extra.

 

River: (11.50 BB) A:spade: (2 players)

Hero bets, UTG calls.

 

Final Pot: 13.50 BB

 

HAND 2

 

Värdebet på river?

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with T:club:, T:spade:.

UTG raises, 2 folds, Hero 3-bets, BB calls, UTG caps, Hero calls, BB calls.

 

Flop: (12 SB) A:diamond:, T:heart:, 3:heart: (3 players)

Hero bets, BB calls, UTG calls.

 

Turn: (7.50 BB) 6:heart: (3 players)

Hero checks, BB checks, UTG bets, Hero raises, BB folds, UTG calls.

 

River: (11.50 BB) 9:heart: (2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

Final Pot: 11.50 BB

 

 

HAND 3 - Värdebet river?

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with 6:heart:, 5:heart:.

2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls.

 

Flop: (6 SB) 3:club:, 8:club:, 4:spade: (3 players)

SB bets, BB folds, Hero raises, SB calls.

 

Turn: (5 BB) 9:club: (2 players)

SB checks, Hero checks.

 

River: (5 BB) 2:club: (2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Final Pot: 5 BB

 

Har inga fler intressanta händer faktiskt... resten vann jag genom openraise preflop och sen betade floppen och folk foldade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAND 2

 

Värdebet på river?

Det hade jag aldrig gett mig på med fyra :heart: på brädan när du talar först. Men så är jag kanske lite för passiv på river ockås.

 

HAND 3 - Värdebet river?

Här är det lite annat läge när fi har checkat fram till dig än i förra handen. Tror du att han skulle syna utan :club: på hand? Tror du han skulle CR:a med högt :club:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt, tänkte inte på att jag talade först Hand2. Hand3 är svår, tycker att han lika gärna kan ha en klöverhacka som han smyghåller på och inte vågar beta. Jag var inte rädd för C/R. Man är riktig duktig om man är kall nog att lyckas få in en checkraise med en hög klöver på hand... Men såhär i efterhand borde jag nog lagt in en bet, bedömer att chansen är större att han inte sitter på en klöver än att han gör det.

 

Spelade en session innan jobbet... Två bord 5/10. Spelade ruttet på ett bord och hade -15BB när bordet blev HU. Lyckades klonka bra (stegar med ett hålkort mot överpar JJ, A8 mot A9, etc..) och fick upp stacken till +5BB. HU är grymt kul, men otroliga svängningar och skillnader i skill spelar mycket större roll än annars. Mest gillar jag nog när 4-6 pers sitter vid bordet. Börjar få grepp om 3-manna också. Skall snart skriva ner mina starthandskrav för gedigna solida spelare i SH två till fem spelare och posta här i dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker varken hand 2 eller 3 är värdebet. Tror intedu vinner över 50% av gångerna du får syn på de brädorna.

 

Det jag undrar är varför du checkar turn i hand 2?

 

För att jag dunkade in en fet check-raise!

 

Edit: Kanske skall utveckla lite: Floppar trissen och folk brukar slowplaya direkt. Det ger dock bort för mycket info om slowplaying eftersom det var jag som raisade preflop. Därför går jag ut med en bet på floppen. Sen synar alla och eftersom A ligger så har någon A. Därför checkar jag eftersom jag kunde vara ganska säker på att någon skulle beta. Dom tänker typ "den där snubben tog sig för mycket vatten över huvudet, nu upptäckte han ässet. Hans mellanpar duger inte, dags att beta." Till svar får de en checkraise och de kan inte släppa topparet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en minisession och redovisar tre händer... Skulle någon spela annorlunda? Jag är ny vid bordet och har inga reads whatsoever.

 

Hand 1

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 9:heart:, 9:club:.

2 folds, Button raises, 1 fold, Hero 3-bets, Button calls.

 

Flop: (6.40 SB) K:club:, 7:spade:, 8:heart: (2 players)

Hero bets, Button folds.

 

Final Pot: 3.70 BB

 

Hand 2

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 3 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with 2:diamond:, 2:spade:. MP posts a blind of $5.

Hero raises, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (5 SB) 2:heart:, J:heart:, 6:diamond: (4 players)

SB bets, Hero calls.

 

Turn: (3.50 BB) 8:heart: (4 players)

SB bets, Hero raises, SB folds.

 

Tidigare raisade jag alltid river. Nuförtiden raisar jag mest turn. Raisa river ger procentuellt sett kanske mer avkastning? NÅgon idé för att maximera vinsten från fi i den här handen? (Eftersom det är 3-handed bortser ajg från färgmöjligheten)

 

Final Pot: 6.50 BB

 

Hand 3 - Heads-up poker (bugg i konvertern HU, jag är SB)

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 2 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 7:club:, T:heart:. Button posts a blind of $5.

Hero raises, Button (poster) calls.

 

Flop: (4 SB) Q:spade:, Q:club:, 5:diamond: (2 players)

Hero bets, Button folds.

 

Final Pot: 2.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. att höja på turn eller river beror ju lite på om du är rädd för att bli utdragen, om potten är stor/liten eller hur bluffbenägna dina motståndare är.

 

Rädd för att bli utdragen: höj på turn.

I stor pott: höj på turn.

Mot folk som gillar att bluffa: vänta till river med höjningen; ge fisken lina och ryck inte direkt för då släpper den.

 

Typ. Om fi gillar att bluffa och potten är stor får du klara dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens session är över... Lyckades spela riktigt sjuk poker. Höjde typ 30 händer i rad på slutet. VPIP strax under 40% och en PF-raise på 25%. Aggression 5.3 (är det mycket?) Ganska kul att se hur folk reagerade. Ett tag höjde jag 4-5 potter utan att någon vågade syna.

 

Några händer, utan kommentarer, måste lägga mig och sova.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with K:heart:, T:diamond:.

1 fold, MP calls, 1 fold, Hero raises, 1 fold, BB calls, MP calls.

 

Flop: (6.40 SB) 8:club:, K:diamond:, 8:diamond: (3 players)

BB checks, MP checks, Hero bets, BB folds, MP calls.

 

Turn: (4.20 BB) K:club: (2 players)

MP bets, Hero raises, MP folds.

 

Final Pot: 7.20 BB

 

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 7:diamond:, 8:diamond:.

1 fold, MP raises, 2 folds, Hero 3-bets, MP calls.

 

Flop: (6.40 SB) 8:club:, 5:spade:, 9:heart: (2 players)

Hero bets, MP calls.

 

Turn: (4.20 BB) 3:club: (2 players)

Hero bets, MP calls.

 

River: (6.20 BB) T:spade: (2 players)

Hero checks, MP checks.

 

Final Pot: 6.20 BB

 

Jag hoppas de flesta synar preflop här...

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 2:spade:, 3:diamond:.

UTG raises, MP calls, 2 folds, SB calls, Hero calls.

 

Flop: (8 SB) 5:spade:, 4:diamond:, 4:spade: (4 players)

SB checks, Hero bets, UTG raises, MP folds, SB folds, Hero calls.

 

Turn: (6 BB) 6:club: (2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

River: (6 BB) 8:heart: (2 players)

Hero bets, UTG calls.

 

Final Pot: 8 BB

 

Ruggigt dåligt spelad hand...

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 9:diamond:, Q:club:.

UTG raises, 4 folds, Hero calls.

 

Flop: (4.40 SB) 9:heart:, 7:spade:, 6:spade: (2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero calls.

 

Turn: (5.20 BB) 7:club: (2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

River: (5.20 BB) 2:diamond: (2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

Final Pot: 5.20 BB

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with A:diamond:, 9:diamond:.

4 folds, Hero raises, BB 3-bets, Hero caps, BB calls.

 

Flop: (8 SB) 7:club:, Q:club:, 9:club: (2 players)

Hero bets, BB folds.

 

Final Pot: 4.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker varken hand 2 eller 3 är värdebet. Tror intedu vinner över 50% av gångerna du får syn på de brädorna.

 

Det jag undrar är varför du checkar turn i hand 2?

 

Dom tänker typ "den där snubben tog sig för mycket vatten över huvudet, nu upptäckte han ässet. Hans mellanpar duger inte, dags att beta."

 

Eller se tänker dom typ "hmm, han chekade, skumt. Fast nu har jag ett färgdrag med :9h: och jag vill ju inte bli höjd, bäst jag checkar, jag är ju ändå en passiv fisk".

 

Och i princip alla gånger du blir 3-betta ligger du efter, vilket kostar dig ett bet tills. + att du knuffar ut BB's svaga ess som han hade tänkt syna ner med.

 

Jag är övertygad om att du förlorar värde genom ditt "fancy play syndrome" på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker varken hand 2 eller 3 är värdebet. Tror intedu vinner över 50% av gångerna du får syn på de brädorna.

 

Det jag undrar är varför du checkar turn i hand 2?

 

Dom tänker typ "den där snubben tog sig för mycket vatten över huvudet, nu upptäckte han ässet. Hans mellanpar duger inte, dags att beta."

 

Eller se tänker dom typ "hmm, han chekade, skumt. Fast nu har jag ett färgdrag med :9h: och jag vill ju inte bli höjd, bäst jag checkar, jag är ju ändå en passiv fisk".

 

Och i princip alla gånger du blir 3-betta ligger du efter, vilket kostar dig ett bet tills. + att du knuffar ut BB's svaga ess som han hade tänkt syna ner med.

 

Jag är övertygad om att du förlorar värde genom ditt "fancy play syndrome" på turn.

 

Jag kan erkänna att du har en poäng. I shorthanded tänker jag ofta, "nu spelar jag på att ingen har färg"," nu spelar jag på låga kort" när jag har 87s. Jag vet inte om någon har färg. Men så länge det är tre på bordet så erkänner jag inte någon som låtsas ha färg. Många trebet ligger jag före (tvåpar etc) och resten har jag stor chans att dra ut och få ett vettigt bet ur. Och grejen med att checka den här handen var att det var kanske 80-90% chans att någon beta. Att esset låg ute minskar även risken för att någon sitter på färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker varken hand 2 eller 3 är värdebet. Tror intedu vinner över 50% av gångerna du får syn på de brädorna.

 

Det jag undrar är varför du checkar turn i hand 2?

 

För att jag dunkade in en fet check-raise!

 

Edit: Kanske skall utveckla lite: Floppar trissen och folk brukar slowplaya direkt. Det ger dock bort för mycket info om slowplaying eftersom det var jag som raisade preflop. Därför går jag ut med en bet på floppen. Sen synar alla och eftersom A ligger så har någon A. Därför checkar jag eftersom jag kunde vara ganska säker på att någon skulle beta. Dom tänker typ "den där snubben tog sig för mycket vatten över huvudet, nu upptäckte han ässet. Hans mellanpar duger inte, dags att beta." Till svar får de en checkraise och de kan inte släppa topparet.

Underbart spel, höjer inkomsten betänkligt samt sätter motspelarna i respekt inför bluffar och semibluffar senare... Lustigt hur folk håller kvar i sina TP händer oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg typ $1k back innan jag nyktra till. Gick upp till 15/30 FL SH.

 

Jag trodde du sa att du nyktrade till? :)

Bra att du vann tillbaks allt dock.

 

Jag kan erkänna att du har en poäng. I shorthanded tänker jag ofta, "nu spelar jag på att ingen har färg"," nu spelar jag på låga kort" när jag har 87s. Jag vet inte om någon har färg. Men så länge det är tre på bordet så erkänner jag inte någon som låtsas ha färg. Många trebet ligger jag före (tvåpar etc) och resten har jag stor chans att dra ut och få ett vettigt bet ur. Och grejen med att checka den här handen var att det var kanske 80-90% chans att någon beta. Att esset låg ute minskar även risken för att någon sitter på färgen.

 

Min erfaranhet av 3/6 är att det inte är många spelare som 3-bettar en check-raise på den brädan utan att ha dig slagen. Givetvis kommer det ofta ett bet från händer du slår när du checkar turn där, men jag tror bara du ger dem (och framför allt BB i den aktuella handen) en chans att folda sitt svata TP eller mellanpar istället för att kunna ta betalt av dem både på turn och river när de i princip drar dött mot dig väldigt ofta samtidigt som du kostar dig ett bett extra när de väl sitter på färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg typ $1k back innan jag nyktra till. Gick upp till 15/30 FL SH.

 

Jag trodde du sa att du nyktrade till? :)

Bra att du vann tillbaks allt dock.

 

Riktigt, riktigt idiotiskt beteende. Tyvärr en av mina svagheter. Jag skulle lika gärna kunna gula och sen bli tvungen att grinda 1/2. Sessionen var inte helt plus, backa ca 10BB när jag körde 10/20 SHFL 5-handed bord parallellt (!) Skall bli kul att analyser mitt fyllespel igår nu, visar några händer, hade troligen inga reads.

 

Edit: mina stats på 15/30 (124 händer)

VPIP: 41%, PFR: 28%, 52%SHowdownWOn, Att.to stealBlinds 67%(det lönar sig om SB är 2/3BB)... Såna här stats vill jag ha, men siktar på att öka VPIP till 60-70%

 

Började direkt med att posta out-of-position och syna

 

Party Poker 15/30 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is MP with 4:heart:, 7:spade:. Hero posts a blind of $15.

1 fold, Hero (poster) checks, Button raises, 1 fold, BB calls, Hero calls.

 

Flop: (6.66 SB) 9:spade:, J:spade:, 5:spade: (3 players)

BB checks, Hero checks, Button bets, BB calls, Hero calls.

 

Turn: (4.83 BB) 7:heart: (3 players)

BB checks, Hero checks, Button bets, BB calls, Hero calls.

 

River: (7.83 BB) 8:club: (3 players)

BB bets, Hero folds, Button calls.

 

Final Pot: 9.83 BB

 

Tänkte sen testa om det är någon stake i spelarna på den här nivån...

 

Party Poker 15/30 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with 5:heart:, 3:heart:.

Hero raises, 2 folds, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (5 SB) Q:heart:, Q:spade:, A:club: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB folds.

 

Final Pot: 3 BB

 

Efter inrådan av moberg tillämpar jag för närvarande raise-på-river taktiken.

 

Party Poker 15/30 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with 8:club:, 9:spade:.

2 folds, Hero raises, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (4.66 SB) 6:spade:, 9:heart:, 9:club: (2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Turn: (3.33 BB) K:diamond: (2 players)

BB bets, Hero calls.

 

River: (5.33 BB) 2:heart: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Final Pot: 7.33 BB

 

Betstrukturen (SB=2/3BB) gör det värt att stjäla från alla håll och kanter.

 

Party Poker 15/30 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is MP with 2:diamond:, 3:diamond:.

1 fold, Hero raises, 3 folds, BB calls.

 

Flop: (4.66 SB) 2:heart:, Q:club:, J:heart: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB folds.

 

Final Pot: 2.83 BB

 

Spelade sen som skit och backa 15BB några händer. Fick in den kort därefter, utan den hade jag inte klarat mig. Notera likheten med en hand som bzkt postade nyss.

 

Party Poker 15/30 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with Q:heart:, K:heart:.

UTG calls, MP calls, Button calls, SB completes, Hero raises, UTG calls, MP calls, Button calls, SB calls.

 

Flop: (10 SB) Q:spade:, 2:club:, 6:spade: (5 players)

SB checks, Hero bets, UTG folds, MP folds, Button raises, SB folds, Hero 3-bets, Button calls.

 

Turn: (8 BB) J:spade: (2 players)

Hero bets, Button calls.

 

River: (10 BB) 3:club: (2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Final Pot: 12 BB

 

_____

 

Bra pottodds för syn.

 

Party Poker 15/30 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with 8:heart:, K:club:.

2 folds, CO calls, Button raises, Hero calls, BB calls, CO calls.

 

 

Största potten jag drog hem - 413 dollar

 

Party Poker 15/30 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with K:diamond:, 7:diamond:.

Hero raises, MP calls, 2 folds, BB 3-bets, Hero calls, MP calls.

 

Flop: (9.66 SB) 6:diamond:, K:club:, K:heart: (3 players)

BB checks, Hero checks, MP bets, BB raises, Hero calls, MP calls.

 

Turn: (7.83 BB) 7:club: (3 players)

BB bets, Hero calls, MP folds.

 

River: (9.83 BB) T:diamond: (2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

 

Final Pot: 13.83 BB

 

Results in white below:

BB has Jd Js (two pair, kings and jacks).

Hero has Kd 7d (full house, kings full of sevens).

Outcome: Hero wins 13.83 BB.

 

 

Sactodian special brew - favvohanden 97s UTG.

 

Party Poker 15/30 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with 7:club:, 9:club:.

Hero raises, 2 folds, Button 3-bets, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: (7.66 SB) 5:diamond:, A:spade:, 8:heart: (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero raises, Button folds.

 

Final Pot: 5.33 BB

 

Results in white below:

No showdown. Hero wins 5.33 BB.

 

Skall nog softa ikväll men lite slaskvarning blir det nog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...