Gå till innehåll

jaeendastja, okänd figur spelar NLT SH


jaeendastja

Recommended Posts

Det var ett tvivelaktigt nöje att bli omnämnd i din dagbok. ;)

 

Inte så mycket att säga om för övrigt; jag trodde att jag hade bäst hand, jag höjde, och jag hade också bäst hand.

Det var dock ingen bra hand att syna i det läget. Jag var sugen på att göra en bra raise där eftersom jag vet vad du sysslar med, men visst är det ganska onödigt att skapa enorma potter på halvbra (eller rent usla i ditt fall) kort då konsekvenserna kan bli väldigt tråkiga för endera parten.

I det här fallet hade du väl förmodligen lagt dig mot re-raise ändå, så jag kanske inte skulle oroa mig så mycket?

Gör något trevligt för mina 3£ vettja... :D

 

Kort kommentar på hand 1:

 

Tycker att du borde lägga dig på turn. Så mycket har du ändå inte investerat i potten vid det här laget.

Vad vill du egentligen med att syna?

Du är redan ganska säker på att du är slagen av någon, kanske båda.

Om Budge79 har dig slagen har du möjligtvis chans på en liten sidopott (blir den stor är den inte din längre), och du riskerar en raise efter dig...

Väljer du ändå att syna förstår jag att du vill värdebetta; vad har du annars där att göra? Riskabelt ändå.

Du kan vara glad över att du kom så pass billigt undan?

 

Gillar ditt spel på trean.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående AA-handen kan jag väl bara instämma i era åsikter, tack för responsen.

 

Har inte spelat så mkt sen senast, mest p.g.a. införskaffandet av en X-box 360, som för övrigt är kaputt numera efter 15 timmars spel...

 

Men lite spel har jag såklart hunnit med:

 

5/12: +322$ 2h

6/12: Ledig

7/12: +220$ 3h

8/12: +180$ 2h

9/12: -145$ 3h

 

Inte så mycket att säga om, ganska stabil start på veckan. Idag har det dock gått uselt, var nere på -550$ innan det vände lite igen.

 

Dagens PT-lista (baserad på 39261 händer):

 

Sämsta händerna:

 

snittförlust/hand (£)

 

1. T8s -1,42

2. T6s -1,25

3. JTs -0,98

4. A2s -0,97

5. K7s -0,97

6. 62s -0,90

7. 76s -0,87

8. Q5s -0,81

9. 75s -0,60

10. J9o -0,60

 

Känns ganska bra att det nästan är idel suited-händer. Inte så konstigt eftersom dessa är ovanligare och variansen därmed större, men det tyder iallafall inte på att jag överspelar någon hand totalt. JTs är lite oroväckande, men vid en närmare titt så tycker jag inte det är så konstigt. Har fått JTs 111 ggr och på detta 0 stegar samt 2 färger (en på 4-färgad bräda och en med triss på bordet). Lite mer än så borde man kunna skrapa ihop.

 

76s borde inte heller ligga här tycker jag... Men när 3 av 6 starka stegar slagits av kåk/högre stege så blir det dyrt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar ut 2 HH:s

 

Hand 1:

 

Handen som förstörde dagens resultat fullständigt. Tycker den är ytterst svårspelad, pendlar mellan att tycka jag spelar den skitdåligt och att det var ganska ok. Har ingen stark read på fi, men han verkar ligga någnstans emellan TAG och LAG.

 

Seat 1: Minimajs (£125 in chips)

Seat 2: wigglebum (£89.39 in chips)

Seat 3: Downman (£167.52 in chips)

Seat 4: hnat (£261.41 in chips)

Seat 5: Binbs (£83.12 in chips)

Seat 6: slider3 (£51.25 in chips)

Binbs: posts small blind £0.50

slider3: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Minimajs [Qs Qc]

Minimajs: raises to £3 - Standardhöjning. Kan väl diskuteras om 3,4 eller 5*bb är bäst här, men jag brukar köra på 3.

 

wigglebum: folds

Downman: folds

hnat: calls £3

Binbs: folds

slider3: folds

----- FLOP ----- [9c 6d 2d]

 

Minimajs: bets £6 - Bra flop, men med färgdraget ute, så jag höjer knapp pott.

 

hnat: raises to £18 - Betyder antagligen bluff, drag, set,överpar (troligen TT isf) eller A9d

 

Minimajs: raises to £40 - Här är första svåra beslutet. Fold är ett alternativ här, med argumentet att antingen är jag körd eller så har jag massor av outs emot. Syn skulle kännas ok, men då blir det svårt att spela turn vad som än faller. Jag väljer att reraisa förhållandevis lite för att se var jag står. Vid ytterligare reraise lägger jag ner.

 

hnat: calls £22 - Han synar. Är han på drag då tro? Set knappast uteslutet, AA/KK kan jag bara inte sätta honom på.

 

----- TURN ----- [9c 6d 2d][5h]

 

Minimajs: bets £42 - 5:an ger 78 stegen, annars känns den väldigt blank. Vad göra här? Ställer jag in får jag (antagligen) bara syn av bättre händer, checkar jag så ger jag honom gratiskort om han har drag. Jag bettar halvpott och comittar mig därmed till potten. Det sämsta alternativet? Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker.

hnat: raises to £218.41 and is all-in - Aj fan. Det var inte vad jag hoppades. Set eller 78?

Minimajs: is all-in £40 - Syn, gråt.

Returned uncalled bets £136.41 to hnat

----- RIVER ----- [9c 6d 2d 5h][5d]

----- SHOW DOWN -----

hnat: shows [4d 7d] (A Flush, Seven high)

Minimajs: shows [Qs Qc] (Two Pairs, Queens and Fives, Nine high)

hnat collected £248.50 from Main pot

 

Tycker väl att han överspelar den en aning, men samtidigt känns det som att det inte behövt hända. Jag kunde foldat/ställt in/synat på floppen, men det är lätt att säga i efterhand. Att folda överpar varje gång en aggresiv spelare reraisar känns jävligt svagt, så hur skulle ni spelat den? I efterhand tycker jag nog att syn på floppen, check, eventuell syn på turn och checkfold på rivern är det bästa alternativet.

 

Hand 2:

 

Att syna eller att inte syna? Fi är TAG.

 

Seat 1: Minimajs (£60 in chips)

Seat 2: wigglebum (£86.02 in chips)

Seat 3: randy sits out

Seat 4: 18_gus_73 (£54.50 in chips)

Seat 5: Loui05082 sits out

Seat 6: slider3 (£43.50 in chips)

randy sits back

wigglebum: posts small blind £0.50

randy: posts big blind £1

18_gus_73: posts big blind £1

slider3: posts big blind £1 + posts small blind £0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Minimajs [Ad Js]

18_gus_73: checks

slider3: checks

Minimajs: calls £1 - Här måste jag givetvis höja. Missar att det är så många blinds ute, och tror att jag är uppe mot limpare. En höjning på sin plats i vilket fall kanske.

 

wigglebum: calls £0.50

randy: checks

----- FLOP ----- [3d 5d Jd]

wigglebum: checks

randy: checks

18_gus_73: checks

slider3: checks

Minimajs: bets £5 - Tptk + nötdraget. Bara att höja...

wigglebum: folds

randy: folds

18_gus_73: folds

slider3: raises to £42 and is all-in - Hmm.

Minimajs: calls £37 - Min read är alltså TAG, annars skulle jag syna utan att blinka. Nu känns det mera tveksamt. Men eftersom jag fortfarande tror att han limpade in så har jag svårt att se några tvåpar/överpar, så jag synar. Felaktigt visar det sig.

 

----- TURN ----- [3d 5d Jd][Qd]

----- RIVER ----- [3d 5d Jd Qd][Ks]

----- SHOW DOWN -----

slider3: shows [Jh 5h] (Two Pairs, Jacks and Fives, King high)

Minimajs: shows [Ad Js] (A Flush, Ace high)

Minimajs collected £86.50 from Main pot

 

Så, frågan är: Hur hanterar man överbets när man har en riktigt bra, men inte fantastisk, hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1,

känns mysko när han höjer upp det sådär jättekraftigt (1.5 pott) om jag inte har fel, med position och allt. Skulle själv utesluta ett set i alla fall, möjligen försöker han skydda ett lågt två par eller överpar, men troligen sitter på ett drag. Här är det då dags för dig att bestämma hur hårt du vill spela och ifall du vill riskera hela din stack. En fold är kanske lite svagt, men du har trotsallt bara investerat £9.

 

Hand 2,

när han går allin måste han ju ha dig slagen. Och även fast du sitter på en smaskig hand är det nog knappast värt att syna här... Men vill man gambla lite så kan man nog syna för mot två par är man ju t.ex. ändå inte så stor dog. Men jag hade nog foldat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

 

Skitsvår hand.

Det känns ju som om hnat inte skulle raisa så mycket på set, så det är inte konstigt att tro att du har bäst hand på floppen.

 

Synar du bara hans re-raise står du helt villrådig på turn, utan att veta ett dyft mer än du gjorde tidigare men i en stor pott som fi nog inte gärna släpper. Kanske tolkar han också din syn som svaghet, och en ypperlig möjlighet att fortsätta bluffa. Dessutom ger du honom chansen att träffa det han drar till, och hur avgör du om han verkligen träffar eller inte? Hade du tänkt ge upp handen för alla möjliga kort som skulle kunna gynna honom?

 

Enda lockande alternativet till fold känns som en re-raise. Hur stor? Det kan väl debatteras i all oändlighet. 40 känns bra. Resten täcker du väl rätt bra själv...

 

Det är kanske bara att inse att man väldigt ofta möter såna idioter på den här nivån? Trots allt lever vi på dem. För det mesta får vi deras pengar, men baksidan är att man ibland åker på såna här stjärnsmällar.

Utifrån vad han hade och du (helt korrekt) läste honom på, vinner du mycket pengar på det här i längden. Mycket mer än på att lägga dig varje gång situationen uppstår.

Man får nog göra en särskild bedömning i varje fall om hur pass viktigt det är med stabilitet vid det tillfället, och hur bra man känner till motståndaren.

 

Hand 2:

 

Äntligen kommer du med nåt riktigt lätt! :)

Solklar fold, men för att veta det måste man känna spelaren ganska bra. slider3 är en väldigt tight spelare som bara höjer med nuts eller nästintill, och nästan alltid då all-in (eller rejält preflop). Sådana spelare är väldigt lättlästa. Fold, fold, fold så fort det höjs.

Men det borde du också ha sett? Det är väldigt lätt att känna igen den spelartypen, speciellt om man har pokertracker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt trevligt att se lite respons.

 

Håller med er båda vad gäller hand 2, iallafall med den read jag hade på honom (även om den kanske inte var lika bra som Mikkas), inte mycket att säga om. Vad jag undrade där var väl mest hur man generellt hanterar överbets, då mot spelare man inte har en stark read på. Eller, var drar man gränsen för vad jag ska syna med på den aktuella handen? set? en låg färg? Är AdJ en given fold så var går gränsen. Med den höjningen representerar han en väldigt stark hand, mycket starkare än den han har, och det är just så det ofta är med överbets - de har inte riktigt vad de representerar.

 

På hand 1 säger ni väl ungefär det jag tänkt, väldigt svår hand helt enkelt. Däremot håller jag inte med om att det skulle vara konstigt att han har set. Jag skulle spelat ett set precis likadant - han höjer faktiskt bara 12 i en pott på 18 (inte som Jaroiten sa 1,5*pott).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel sen sist:

 

9/12

Spelade ytterligare 2 timmar (efter senaste uppdateringen) och vände -145$ till +630$.

 

10/12

+175$ på 2 timmar.

 

11/12

-495$ på 1 timme. En sån där timme när ingenting fungerade. Gav med rätta upp direkt.

 

12/12

+50$ på 4 timmar - återigen en smått horribel dag.

 

13/12

+128$ på 7 timmar. Kämpade verkligen, men ingen vidare lycka.

 

14/12

+593$ på 2 timmar. En dålig timme och en nästan pinsamt bra där jag fick kort hela tiden.

 

totalt för perioden: +1226$ på 18 timmar.

 

PT-lista - Vilka händer vinner jag oftast med? (baserat på 45029 händer)

 

Antal potter vunna:

 

1. AA 88,9 %

2. KK 84,4 %

3. AKs 77,5 %

4. QQ 76,4 %

5. JJ 69,2 %

6. AKo 68,4 %

7. AQo 65,9 %

8. AQs 65,2 %

9. TT 60,1 %

10.AJs 51,5%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH 1

 

Ingen read på fi.

 

Seat 1: Rumuru (£69.75 in chips)

Seat 2: Bazzer4 sits out

Seat 3: Minimajs (£109.18 in chips)

Seat 4: Homers__ (£120 in chips)

Seat 5: woosywoo (£131.16 in chips)

Seat 6: Stopit (£41.75 in chips)

woosywoo: posts small blind £0.50

Stopit: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Minimajs [Kc Qd]

Rumuru: calls £1

Minimajs: calls £1 - Limpar KQ i 2:a position. Ofta problemhand om man höjer den tidigt och får syn, håller gärna nere potterna på sådana händer härifrån - kan definitivt debatteras.

 

Homers__: folds

woosywoo: calls £0.50

Stopit: raises to £2

Rumuru: calls £1

Minimajs: calls £1

woosywoo: calls £1

----- FLOP ----- [Ts Jd 2s]

woosywoo: checks

Stopit: checks

Rumuru: bets £3 - Knapp halvpott efter att 2 checkat, känns som en 10a, svag knekt eller drag.

 

Minimajs: raises to £10 - med 2 överkort och drag har jag odds att syna, men jag tar gärna kommandot i handen och höjer...

 

woosywoo: folds

Stopit: folds

Rumuru: calls £7 - Inte vad jag önskade, men det känns okej så långt.

----- TURN ----- [Ts Jd 2s][Qh]

Rumuru: bets £4 - Probe bet, bökigt.

Bazzer4 sits back

Minimajs: raises to £20 - Har högstapar och fortfarande draget. Tänker han larva sig sådär så höjer jag.

 

Rumuru: raises to £45 - Ouch. Han sparar 13, och det känns som att han vill ha syn till varje pris.

 

Minimajs: calls £25 - Ser inte hur han skulle kunna ha AK, så jag tror mig ha minst 7 outs - i efterhand tycker jag ändå att jag borde folda här eftersom...

 

----- RIVER ----- [Ts Jd 2s Qh][7s]

Rumuru: bets £12.75 and is all-in

Minimajs: calls £12.75 ...Jag inte klarar att släppa den här, även om jag vet att jag är slagen.

 

----- SHOW DOWN -----

Rumuru: shows [8c 9c] (A Straight, Queen high)

Minimajs: shows [Kc Qd] (A Pair of Queens, King high)

Rumuru collected £140.50 from Main pot

 

Kommentarer angående reraisen på turn, synen på densamma - och är det ens värt att syna de 13 på rivern, hur comitted jag än må vara? Jag tycker alltså att jag borde släppa den på turn, där jag behöver 10 outs för direkta odds och 9 för implcita (om jag skulle kunna släppa den vid miss på riv).

 

HH 2

 

Bluffar väldigt sällan på det här sättet, en sån där hand där jag tycker mig tänka rätt, men det blir så fel...

Fi är TAG.

 

Seat 1: Minimajs (£91 in chips)

Seat 2: Ste030366 (£91.25 in chips)

Seat 3: Subutex (£93 in chips)

Seat 4: saffron (£149 in chips)

Seat 5: Pollen8or (£77.13 in chips)

Seat 6: Downman (£129.12 in chips)

Ste030366: posts small blind £0.50

Subutex: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Minimajs [4h 3h]

saffron: folds

Pollen8or: folds

Downman: folds

Minimajs: raises to £3 - Båda spelarna blindsen är tighta, och foldar mot coninuation bets allt som oftast - så jag höjer.

 

Ste030366: folds

Subutex: calls £2

----- FLOP ----- [6h Ac Kd]

Subutex: checks

Minimajs: bets £3 - Inga drag ute, så 3 känns tillräckligt för att representera träff.

 

Subutex: calls £3 - Checksyn. Känns som en kung, möjligen spelar han ett ess passivt.

 

----- TURN ----- [6h Ac Kd][Ts]

Subutex: checks

Minimajs: bets £9 - Inte troligt att tian hjälpte honom, men min HD i hans ögon måste se farligare ut, så jag testar igen.

 

Subutex: calls £9 - Han ger sig inte...

----- RIVER ----- [6h Ac Kd Ts][4s]

Subutex: checks

Minimajs: bets £17 - Blank igen och han checkar. 4:an står knappast, så jag försöker igen, kanske aningen desperat? Har honom här på KQ/KJ i första hand, A9-A7 eller KTs är andra händer han skulle kunna ha. Mycket mer än så tror jag inte på, och jag tror att han foldar de flesta av dem.

 

Subutex: calls £17 - Han tänker ett steg längre, och synar med det sämsta av alternativen jag trodde på...

 

----- SHOW DOWN -----

Minimajs: shows [4h 3h] (A Pair of Fours, Ace high)

Subutex: shows [Ks Jd] (A Pair of Kings, Ace high)

Subutex collects £61.50 from Main pot

 

Någon som har mycket erfarenheter av den här typen av bluffar på 0,5/1 mot tight/aggresiva spelare? EV+?(han är TAG, iallafall utifrån mitt urval av 700 händer, även om det inte ser ut så här) För övrigt ytterst irriterande när man gör spel som man kanske gör en gång på 5-10 timmar och det ändå inte fungerar. "Men vad fan, jag bluffar aldrig där - fatta det!" Känns tanken igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...