PinkFloyd Postad 25 November , 2005 Rapport Postad 25 November , 2005 Tjena! Jag spelar mest NL och PL på nivåerna 0,50$/1$, 1$/2$ och 1,50$/3$, det rullar på och jag vinner stabilt och hyffsat mycket. Jag spelade tidigare på expekt och numera på parbet (ja, jag har stannat efter bytet till Tain för några dagar sedan). Efter en del läsning här på pokerforum har jag börjat fundera kring vilka "hjälpmedel" som faktiskt skulle få mig att bli en mer vinnande spelare, med hjälpmedel menar jag då böcker, program (pokertracker, finns det nått mer?), olika trix som spel på olika sidor för olika typer av spel (vid olika tider på dygnet?), föra dagbok över resultat och spelande - kort och gott sådant som skulle ge mig någon form av edge. Då jag sedan starten helt och hållet har varit självlärd och spelat helt efter hemmasnickrade strategier (självklart känner jag till basic saker som potodds, implicita odds etc) är jag sugen på era åsikter. Vad har hjälpt er mest? Vad tror ni skulle hjälpa mig mest? Kom gärna med konkreta exempel * Hjälpmedelsfråga, flytt till Studier - QoS * Citera
iremmats Postad 25 November , 2005 Rapport Postad 25 November , 2005 Table selection är grunden till att vara vinnande spelare. Citera
PinkFloyd Postad 25 November , 2005 Författare Rapport Postad 25 November , 2005 Table selection gör jag efter bord med högst average pot samt högst players/flop. Hittar jag någon från min fisklista vid ett bord väljer jag det oavsett statistik vid bordet.. Citera
o_x_e_n Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 kanske inte är svar på din fråga men om detta finns så är det ifs det =) hört något om ett programm som foldar alla händer som man inte vill spela. Är det någon som hört något om detta? Citera
aglo Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 kanske inte är svar på din fråga men om detta finns så är det ifs det =)hört något om ett programm som foldar alla händer som man inte vill spela. Är det någon som hört något om detta? Fold 'em Citera
Recommended Posts