Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej allesammans!

Jag är tiltad. Det är bara att inse. Jag kan inte spela poker och jag är råtiltad. Allt suger. Pokern suger. Livet kanske också suger, men inte fan vet jag. Tiltad är jag i alla fall, men det går över. Som vanligt.

Förut var jag är en helt vanlig kille som vid sidan av pokern pysslade med gymnasietstudier och åkte snowboard. Idag spelar jag mest poker.

Just det här med poker, det är förbannat intressant. Någon gång för 9 månader sedan påbörjades en jävla dum utveckling - nämligen att jag började spela.

Jag började min pokerkarriär som fullärt pokerproffs och gulade givetvis rulle efter rulle uteslutande på grund av bad beats. Inte var det så att jag var en dålig spelare. Min otroligt dålia money management gjorde tyvärr inte heller min karriär in i pokervärlden bättre, men som sagt: det var ju bara bad beats jag råkade ut för. Jag levde helt enkelt i min lilla egna "alla-har-tur-utom-jag-värld" :roll:

I dagsläget har jag som sagt pysslat med poker i ungefär 9 månader och under den tiden har jag lärt mig en hel del (mycket tack vare er. Jag bockar och tackar ödmjukast) och även om jag inte skriver speciellt mycket på forumet spenderar jag åtminstone 30 minuter om dagen till att läsa igenom dagböcker och handanalyser. Det har gett mig grymt mycket!

Den senaste tiden har jag i regel spelat med småpenningar som jag har försökt bygga upp till större summor, men alltid gulat i slutändan (efter eller före uttag) då jag inte respekterar bankrullereglerna. Dock ändrade jag på allt för tre månader sedan då jag lyckades gambla upp en gratistia på Royal Vegas Poker till 40 dollar. Nu tänker ni säkert: "40 dollar, det är ingenting." Pengarna var ingenting nej, men det fungerade som en bra start på microlimit för mig. Följer just nu min egna 36-inköps-regel och det har hitills fungerat bra. Bankrullem ligger nu på $1670

Tyvärr har det varit så att jag har stött på problem den senaste tiden. Så fort jag har grindat upp rullen till $1800, som är min gräns för NL50, lyckas jag alltid pricka in en badstreak, och trillar såleden ned till NL25 med sargat självförtroende igen. Den här proceduren har upprepats tre fyra gånger nu och senast hände det ikväll. Det är därför som jag tänkte jag ordna med en dagbok för att eventuellt kunna täta mitt schweizerostliknande spel.

Dagboken kommer främst innehålla Handhistories där jag spelar tveksamt, tankar och funderingar kring olika pokersituationer och resultat. Därmed inte sagt att jag inte slänger in ett par rader om kanske helt andra ämnen än just poker ibland, som till exempel relationsproblem eller roliga historier 8-) Hoppas verkligen på feedback då det kommer hjälpa mig att utvecklas. Och vem vet, jag kanske kan vara till hjälp någon gång också!

Slänger in lite HHs från kvällens session imorgon, då jag förhoppningsvis har slutat tilta och kan se klart igen.

Status

Rulle: $1670

Nivå: NL50

Puss hej och god lycka vid borden!

EDIT: Om någon moderator vill ta bort den gamla dagboken som lades ned på grund av förlorat intresse - gör det!

* RP, lite kortare - QoS *

Postad
Hej allesammans!

Dagboken kommer främst innehålla Handhistories där jag spelar tveksamt, tankar och funderingar kring olika pokersituationer och resultat. Därmed inte sagt att jag inte slänger in ett par rader om kanske helt andra ämnen än just poker ibland, som till exempel relationsproblem eller roliga historier 8-) Hoppas verkligen på feedback då det kommer hjälpa mig att utvecklas. Och vem vet, jag kanske kan vara till hjälp någon gång också!

Jag ser fram emot utförliga rapporter om ditt sexliv också, bara så duvet! ;)

Ska följa dagboken och försöka hjälpa till. En dag kanske du är mogen för Heads up mot mig, eller vad tror du Krille? ;)

Postad

Ångrade mig och slänger in ett par HHs direkt. Låt slakten börja..

Obs: Jag har det trendiga nicket ProAcesGuy som jag antog skulle vara en rejäl fiskmagnet.

#Game No : 3088671901

***** Hand History for Game 3088671901 *****

$50 NL Texas Hold'em - Thursday, November 24, 15:58:13 EDT 2005

Table Table 65746 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: baboo114 ( $120.16 )

Seat 2: Peppler403 ( $47.05 )

Seat 3: Fippel ( $103.30 )

Seat 4: jk_bullfrog ( $50.35 )

Seat 5: ProAcesGuy ( $79.55 )

Seat 6: danterra ( $51.70 )

ProAcesGuy posts small blind [$0.25].

danterra posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to ProAcesGuy [ Ad Td ] <---- Oj, en spelbar hand!

baboo114 folds.

Peppler403 folds.

Fippel folds.

jk_bullfrog calls [$0.50].

ProAcesGuy raises [$1.25].

danterra calls [$1].

jk_bullfrog folds.

** Dealing Flop ** [ Qc, Jd, 5h ]

ProAcesGuy bets [$2]. <--- Semibluffar med hålstegdraget + överkortet

danterra raises [$4].

ProAcesGuy calls [$2]. <----- Korrekt syn?

** Dealing Turn ** [ 7s ]

ProAcesGuy checks.

danterra checks.

** Dealing River ** [ 8h ]

ProAcesGuy bets [$7.85]. <--- Vet inte ens vad jag vill representera, är bara tiltad

danterra calls [$7.85].

ProAcesGuy shows [ Ad, Td ] high card ace.

danterra shows [ 6d, Qs ] a pair of queens.

danterra wins $25.85 from the main pot with a pair of queens.

Är mitt korkade riverbet 100 % puckat eller kan det vara rätt att försöka sno potten där? Satte honom på drag när han checkade efter mig på turn.

Postad
Jag ser fram emot utförliga rapporter om ditt sexliv också, bara så duvet! ;)

Ska följa dagboken och försöka hjälpa till. En dag kanske du är mogen för Heads up mot mig, eller vad tror du Krille? ;)

Heads up är för pussies din smålänning :)

Vi kan spela dock heads up live om du tar dig upp till hufvudstaden och åker snowboard med mig nån helg :twisted:

1800? NL50?

Herregud, du får ju mig att framstå som nätets absolut största gambler :D

Jag spelar hellre säkert än förlorar mina surt förvärade pengar ännu en gång. Sen hur jag får dig att framstå är inte mitt problem 8-)

Postad

Först och främst är raisen preflop ganska usel, 2 BB för BB att syna, jag tycker minst han ska få betala 3½ gärna 4.

Beten på floppen känns ganska givet, varför bara ge upp när man höjt preflop? Syna raisen känns också given enligt mig, är ju bara en miniraise. När det sedan går check-check på turn skulle jag gissa på stegdraget med T9s, och isåfall sätter han det på rivern och jag skulle troligen check-folda där.

Postad

Är det här i allmänhet för löst spelat på NL25? Min PO-stats på killen var att han var lösaggro, därav synen och försöket till checkraise. Synd att han inte smackade på hårdare (som han hade gjort tidigare) på floppen bara.

#Game No : 3088771628

***** Hand History for Game 3088771628 *****

$25 NL Texas Hold'em - Thursday, November 24, 16:22:49 EDT 2005

Table Table 64919 (6 max) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: tiltboy600 ( $21.15 )

Seat 3: dearchman ( $1.58 )

Seat 4: ProAcesGuy ( $25.45 )

Seat 6: Highline222 ( $34.05 )

Seat 1: ncscotty ( $25.65 )

dearchman posts small blind [$0.10].

ProAcesGuy posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to ProAcesGuy [ Kh As ]

>You have options at Table 65324 (6 max) Table!.

Highline222 raises [$0.50].

ncscotty folds.

dearchman is all-In [$1.48]

ProAcesGuy calls [$1.33].

Highline222 calls [$1.08].

** Dealing Flop ** [ Ac, 2h, Tc ]

ProAcesGuy checks.

>You have options at Table 65746 (6 max) (No DP) Table!.

>You have options at Table 65726 (6 max) Table!.

Highline222 bets [$1].

youloseamigo has joined the table.

ProAcesGuy raises [$4].

Highline222 is all-In [$31.47]

ProAcesGuy is all-In [$19.87]

Postad

#Game No : 3088611328

***** Hand History for Game 3088611328 *****

$50 NL Texas Hold'em - Thursday, November 24, 15:42:03 EDT 2005

Table Table 66509 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 6 is the button

Seat 1: BaggageClaim ( $80.40 )

Seat 2: BAYAMO2021 ( $95.14 )

Seat 4: ProAcesGuy ( $49.95 )

Seat 5: Tbwtkiii ( $33.85 )

Seat 6: STOR_TYR ( $205.17 )

BaggageClaim posts small blind [$0.25].

BAYAMO2021 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to ProAcesGuy [ Jd Ac ]

ProAcesGuy raises [$1.50].

Tbwtkiii calls [$1.50].

STOR_TYR folds.

BaggageClaim calls [$1.25].

BAYAMO2021 folds.

>You have options at Table 65159 (6 max) Table!.

** Dealing Flop ** [ 7d, 2c, Jc ]

BaggageClaim checks.

CHEDDA_MILL has joined the table.

ProAcesGuy bets [$2].

Tbwtkiii folds.

BaggageClaim raises [$7].

ProAcesGuy raises [$13].

BaggageClaim calls [$8].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

BaggageClaim checks.

ProAcesGuy checks.

** Dealing River ** [ Kc ]

BaggageClaim checks.

ProAcesGuy checks.

Vad sätter ni honom på? Var själv livrädd för set ända till rivern, men valde ändå att checka ned. Helt fel ute?

Postad

Första handen med AK tycker jag du ska reraisa preflop iallafall. Annars tycker jag du spelar rätt om killen nu var lösaggro, visserligen kan han ju ha AT, men du slår t ex AQ AJ A9s osv.

Andra handen, tycker jag du ska betta hårt på rivern. Han visar svaghet på turn. Men jag skulle nog säga att han har QQ, han är lika rädd för set/AA/KK som du är för att han ska ha det. Försök sno potten på rivern för jag tror du är slagen och hoppas han foldar.

Postad

mmm men han kan ju lika gärna ha J-10, J-Q på andra handen och göra en valuebet redan på floppen för att få info.

Fast iof... det är ju NL 25 så QQ kanske är troligare då inte så många tänkt på att få info redan där för o slippa loosa hela stacken... Dock så re raisar väl de flesta med QQ i pre på den nivån?

Postad

Tack för alla svar!

Tänkte ganska mycket på mitt spel igår kväll och jag tror jag kom fram till en del brister.

Det verkar som om jag blir alldeles för passiv när jag kliver upp på NL50. Det kan vara så att jag blir för rädd om pengarna, eller så har jag helt enkelt mer respekt för motståndet. Det är något som måste ändra i alla fall, aggresiviteten.

En annan brist jag har är nog att jag kan jaga drag lite för mycket (också passivt). Ett exempel var igår då jag säkert tre till fyra gånger jagade färgdrag ur position mot skaskpellar som slängde 2/3pottbets på alla gator. Hela tiden satt jag och tänkte: "jag har implicita, bara att syna".

Det jag inte tänkte på var att maskera min hand, vilket gjorde att de nog ganska lätt kunde sätta mig på drag och tokfolda de gånger jag satte min färg. Är det bättre att spela dragen relativt aggro på NL50? När jag försökte mig på sådant på NL10 blev det bara pannkaka av allt då folk synade ner mig med A-hög ändå :D

En fundering jag hade igår kväll var o, drag ur position in flervägspotter.

Hur spelar ni till exempel ett Q-högt färgdrag i en fyrvägspott med låt oss säga A72 på brädan (där 72 är i din färg)? Själv brukar jag ofta checksyna i sådana lägen, då jag inte vill bli hårt reraisad om jag öppnar med låt oss säga 1/2 av potten. Är det fel?

För att förbättra mitt spel har jag i alla fall borstat dammet av min inköpta Pot limit & No limit Poker av Bob Ciaffone. Har tänkt att hålla mig på NL25 ända tills jag har läst klart den boken. Räknar med att vara klar till början av nästa vecka. Kan man hoppa över delarna om de andra pokersorterna i den? Eller är de nyttiga att läsa?

Svaren på alla HHs kommer i eftermiddag.

Ha det gott! :heart:

Postad
1800? NL50?

Herregud, du får ju mig att framstå som nätets absolut största gambler :D

Hähä, jag spelar NL100 och har börjat titta på NL200 med mindre rulle ;)

Bli inte som jag.

Postad

Luap

Känner delvis igen mig i din beskrivning med att jag blivit mer passiv när jag nyligen klivit upp i nivå, jag tror det är ganska vanligt att man får mer respekt för pengarna, allting blir ju dubbelt så mycket. Men ju mer du spelar på en ny nivå ju mer van blir du och du kommer närmare ditt a-game.

Kom ihåg för ett par månader sedan när jag var ny på $0.5/$1, jag trodde det skulle vara en jäkla skillnad gentemot $0.25/$0.50 och var rädd som sjutton i början. Men sedan märkte jag att det fanns fisk som var sämre än mig även där. ;)

Påtal om att beta drag osv, det beror ju helt på motståndet. Inkompententa calling stations kan du ju check-syna iprincip för de brukar inte beta annat än mini eller 2-3 BB hur stor potten än är. Tightweakt motstånd kan du ju slänga in ganska hårda bets mot. Beror ju helt på vad du har för reads på spelarna osv. No Limit Hold'em är lite mer dynamiskt än att det ska finnas ett matematiskt korrekt beslut hur man ska spela TPTK, Drag, set osv... och tur är väl det! :D

Postad

Här kommer svaren på HH#2 och #3

** Dealing Turn ** [ 9c ]

>You have options at Table 65726 (6 max) Table!.

** Dealing River ** [ 8h ]

ProAcesGuy shows [ Kh, As ] a pair of aces.

Highline222 shows [ Qs, Js ] a straight, eight to queen.

dearchman doesn't show [ Ah, Qh ] a pair of aces.

Highline222 wins $8.60 from side pot #2 with a straight, eight to queen.

Highline222 wins $45.94 from side pot #1 with a straight, eight to queen.

Highline222 wins $4.54 from the main pot with a straight, eight to queen.

Readen satt och jag hade honom där jag skulle, men tyvärr gick det inte vägen den här gången.

BaggageClaim shows [ Qs, Qd ] two pairs, queens and twos.

ProAcesGuy doesn't show [ Jd, Ac ] two pairs, jacks and twos.

BaggageClaim wins $33.25 from the main pot with two pairs, queens and twos.

Game #3088615400 starts.

Tror ni att jag kunde ha bettat bort de där damerna? Som Djens säger var jag nog alldeles för vek iochmed att jag checkade ned turn. Kanske hade det gått att får honom att lägga QQ i det läget, men det hade kostat förjävla mycket om han hade suttit på en starkare hand.

Sitter och läser PL och NL boken nu och jag kan bara säga att jag tycker att den är riktigt bra. Har funderat lite på att gå ned till att två-tabla nu i början på NL50 för att kunna försöka läsa spelet lite bättre. Just nu tre-tablar jag på Partynätet och förlitar mig endast på PokerOffice-statistiken.

Ska även försöka utveckla förmågan att sätta motståndarna på händer bättre, i och med att jag nästan alltid har fel :D

Ska bläddra lite mer i boken och kanske göra ett nytt försök på NL50 ikväll eller imorgon igen. Efter alla era pikar om min inköpsregel tror jag att jag testar ett tag till 8-)

Ha en trevlig kväll! :heart:

Postad

***** Hand History for Game 3092868472 *****

$50 NL Texas Hold'em - Friday, November 25, 12:32:56 EDT 2005

Table Table 65892 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Picorna ( $79.60 )

Seat 2: ProAcesGuy ( $49.50 )

Seat 3: blueboy2323 ( $50 )

Seat 4: iQ106 ( $110.20 )

Seat 5: UrBallsEL ( $57.15 )

Seat 6: silent_enigm ( $45 )

Seat 7: paulasp111 ( $33.60 )

Seat 8: BossSTIK ( $77.75 )

Seat 9: topgun322 ( $54.85 )

Seat 10: vikenrql ( $92.65 )

blueboy2323 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to ProAcesGuy [ Ks Ah ]

iQ106 folds.

UrBallsEL folds.

silent_enigm folds.

paulasp111 folds.

BossSTIK calls [$0.50].

topgun322 folds.

vikenrql folds.

Picorna calls [$0.50].

ProAcesGuy raises [$1.75].

blueboy2323 raises [$3.50].

BossSTIK folds.

Picorna folds.

ProAcesGuy calls [$2].

** Dealing Flop ** [ 5d, 5h, 2s ]

ProAcesGuy bets [$5].

blueboy2323 calls [$5].

** Dealing Turn ** [ Kc ]

ProAcesGuy bets [$9].

blueboy2323 calls [$9].

** Dealing River ** [ Js ]

ProAcesGuy bets [$14].

blueboy2323 is all-In [$32]

Bara att syna? Sätter honom på TT-AA. Kanske en konstigt spelad KQs eller KJs också. Min read var att han var en ganska standard NL50 lirare: varken bra eller dålig. Vad hade ni gjort?

Postad

Sådärja. Då var den saken avklarad. Rullen är nu nere på $1500 och jag har bestämt mig för att gå ned till NL25 på riktigt nu :(

Dagens försök igen var en grov katastrof och jag backade ungefär 120-150 dollar sammanlagt. Fick nada betalt och lyckades betala av motståndarna med hela stacken två gånger. Bara att bita i det sura äpplet antar jag. Blir mer läsa bok och försök till att få upp humöret för ett nytt tag på NL25 ikväll/inatt. Nästa försök för NL50 blir när jag har $1800 eller $2000 i bankrullen igen. Någon annan som har haft såhär grova problem när man ska flytta upp i nivå?

BR: $1549

Nivå: NL25 :cry:

/Luap - förnedrad ännu en gång av NL50-spöket

Postad

Där du har AK känns ju givetvis som han spelar sina AA riktigt bedrövligt. De händer folk reraisar med preflop är ju AA KK QQ och möjligtvis AK. Här känns AA ganska givet i och med att han synar en stor bet på turn också och sen höjer all in på rivern. Bara sätta fiskstämpel på honom och jaga nästa gång han spelar.

Postad

blueboy2323 har jag knappt 2 000 händer loggade på (10-mannabord), främst på NL200 och lite på NL100. Han har en VP$IP på 10% och PF raise <5%.

Den enda handen han har reraisat med preflop så vitt jag kan se är just AA.

Postad
blueboy2323 har jag knappt 2 000 händer loggade på (10-mannabord), främst på NL200 och lite på NL100. Han har en VP$IP på 10% och PF raise <5%.

Den enda handen han har reraisat med preflop så vitt jag kan se är just AA.

Tänk att du hade så rätt :D

ProAcesGuy is all-In [$17.50]

ProAcesGuy shows [ Ks, Ah ] two pairs, kings and fives.

blueboy2323 shows [ Ac, Ad ] two pairs, aces and fives.

blueboy2323 wins $0.50 from side pot #1 with two pairs, aces and fives.

blueboy2323 wins $97 from the main pot with two pairs, aces and fives.

Postad

Började Spela lite NL50 igen igår. Trots allt hade jag en liten bit över br-reglerna kvar, så varför inte? :D Började ganska tidigt med den här handen och fortsatte en stund till efter det.

Spelet tuffade på bra och jag lyckades undvika att betala av alltför bra med mina TPTKs och drag. Efter att ha plussat $100 på NL50 gick jag ned och fortsatte på NL25 eftersom jag började tappa lite fokus. Det här är nog den enda intressanta handen från sessionen. Några synpunkter?

***** Hand History for Game 3094080275 *****

$50 NL Texas Hold'em - Friday, November 25, 17:01:16 EDT 2005

Table Table 66465 (6 max) (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: alyosha122 ( $38.30 )

Seat 4: deathends ( $94.58 )

Seat 5: hotstufjenny ( $50.95 )

Seat 6: hairy881 ( $50.17 )

Seat 3: ProAcesGuy ( $48.75 )

deathends posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to ProAcesGuy [ Ac Ah ]

TIDAKBAGUS has joined the table.

hotstufjenny calls [$0.50].

hairy881 folds.

alyosha122 raises [$2].

ProAcesGuy raises [$4.75].

deathends folds.

hotstufjenny folds.

alyosha122 calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 2h, Th, 8h ] <--- Jobbig flop. Har i alla fall nötfärgsdrag

ProAcesGuy bets [$5].

alyosha122 calls [$5].

** Dealing Turn ** [ 3d ]

ProAcesGuy bets [$10].

alyosha122 calls [$10].

** Dealing River ** [ Ad ] <--- Nu är det bara att hoppas han inte har färgen :D

ProAcesGuy bets [$18.30].

alyosha122 is all-In [$18.30]

Är det verkligen rätt spelat? Hade killen i buddylisten och min note sa: SYNFISK. Satte honom på TT-AA. En hand med ett Ess i hade han inte träffat färgen med i alla fall, och jag tror att han inte hade synat min reraise med KQ-KTs. Ett set borde han väl ha försvarat bättre? Tyckte det stank överpar med färgdrag.

Session: +$178 (4.5 h)

BR: $1727

Postad

Håller med Adapa, kanske inte 8, men gärna 6-7 dollar preflop. Sedan förstår jag inte varför du tycker det var en jobbig flop. Underbar flopp ju! Överpar + nutflushdraget., det enda som slår dig på floppen är ju set, drar han mot öppet stegdrag vars inte är troligt (J9, 97) så har han bara 6 outs och de gångarna kan du ju tänka dig att betala av möjligtvis.

Sedan tycker jag du ska beta ut lite hårdare på floppen, du betar alltså halvpott både på flop och turn. Jag tycker du ska beta ut minst 75% av potten, gärna 85-100 %.

Nästa försök för NL50 blir när jag har $1800 eller $2000 i bankrullen igen. Någon annan som har haft såhär grova problem när man ska flytta upp i nivå?

BR: $1549

Nivå: NL25 :cry:

Började Spela lite NL50 igen igår. Trots allt hade jag en liten bit över br-reglerna kvar, så varför inte? Very Happy Började ganska tidigt med den här handen och fortsatte en stund till efter det.

Tilt! Du har verkligen inget tålamod Krille! :D Säger att du ska spela NL25 men spelar NL50 iallafall. ;) Iallafall, hoppas du fixar att ta dig ur din losingstreak.

Postad

En dunderfisk rånade mig just på $75. Vet inte om jag någonsin har varit med om sämre spel. Satt med KK och höjde upp preflop. Någon nisse ställer in hela stacken (cirkus $100) och jag blixtsynar givetvis. Killen fläker upp 55 som träffar set och dominerar röven av mig. Inget mer spel för idag. Under loppet av tio händer har han sedan donerat bort hela min stack plus sin egen till några av bordets tajtnissar. TILT

Session: -95 (0.5 h)

BR: $1631

Nivå: Ingen aning :roll:

• Skapa nytt...