schenker Postad 22 November , 2005 Rapport Share Postad 22 November , 2005 Finns det nån bra bok, eller artiklar på nätet, angående Fixed Limit Holdem Tourneys? När jag spelar Cash Games så är det uteslutande FL som spelas och där dominerar jag på den nivå jag spelar. Men de få ggr jag testar FL MTT (blir ju mest NL) så går det....inte bra. Gissar att jag har i princip helt fel strategi dessa gånger och vill verkligen bättra på mina kunskaper. Hoppas någon kan ge mig nåt boktips? /schenker * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carlsberg Postad 25 November , 2005 Rapport Share Postad 25 November , 2005 Den som jag känner till är "Championship Hold'em Tournament Hands" av McEvoy & Cloutier där olika händer gås igenom, huruvida de är spelbara eller inte. Halva boken handlar om FL och halva om NL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GiLLo Postad 25 November , 2005 Rapport Share Postad 25 November , 2005 Tournament for Advanced player av David Sklansky :] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schenker Postad 25 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2005 Den som jag känner till är "Championship Hold'em Tournament Hands" av McEvoy & Cloutier där olika händer gås igenom, huruvida de är spelbara eller inte. Halva boken handlar om FL och halva om NL. Den ska jag kolla upp, tack! /schenker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schenker Postad 25 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2005 Tournament for Advanced player av David Sklansky :] Den är bra, men handlar ju bara om NL. Ägde boken fram till i somras, då alla våra medhavda ägodelar blev stulna under bilresa i Italien /schenker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 25 November , 2005 Rapport Share Postad 25 November , 2005 Den är bra, men handlar ju bara om NL. Större delen av exemplen är ju om olika fixlimitspel. Kontentan är i vart fall att ge upp små EV-fördelar för att ha kvar en spelbar stack och att tendera att maxa chansen att vinna potten snarare än EV:et. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts