Gå till innehåll

NLT - SH, spelar jag för aggressivt här?


Plala

Recommended Posts

** Late Tackle [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- frippz sitting in seat 1 with $124.08

- Kynhackel sitting in seat 2 with $238.45

- jancaloun sitting in seat 3 with $55.78

- lanimal sitting in seat 4 with $63.04

- Plala sitting in seat 5 with $168.87

- Newbie81 sitting in seat 6 with $57.95 [Dealer]

 

frippz posted the small blind - $0.50

Kynhackel posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Plala: Queen of Hearts, 10 of Hearts

jancaloun called - $1.00

lanimal called - $1.00

Plala raised - $5.00

 

Höjer som 3:e man in. Oftast hade jag synat med dessa kort men inte denna gång.

 

Newbie81 folded

frippz folded

Kynhackel called - $5.00

jancaloun called - $5.00

lanimal folded

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, Ace of Spades, Jack of Clubs

Kynhackel checked

jancaloun checked

Plala bet - $15.00

 

Floppar en hålstege. Försöker att ta potten direkt.

 

Kynhackel folded

jancaloun called - $15.00

 

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

jancaloun checked

 

En syn av en passiv finne som ofta synar betar på floppen men sedan kastar bort många händer. In med degen! Rätt eller fel?

 

Plala went all-in - $148.87

jancaloun went all-in - $35.78

jancaloun shows: King of Hearts, 10 of Spades

 

** Dealing the river: 7 of Hearts

jancaloun wins $115.06 from the main pot

 

OK. Han synar, turn kommer med en 7:a och jag har bluffat bort lite $$ ännu en gång.

Spelade jag för aggressivt här?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är aningen aggressivt spelat, men helt fel är det väl inte. Men om du vet med dig att finnen brukar syna med marginella händer på floppen tycker jag att du borde checka då du har outs till hålstege och bakdörrsfärg och inte gärna vill få omslag på floppen. När du väl bettat ut och fått syn på flop tycker jag att det är ok att trycka på turn om du nu har den read som du säger att du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt (utan att känna till bordet) tycker jag du spelar galet. Det ligger ett A på bordet vilket många gånger räcker för att man skall bli synad hela vägen på 0.50/1.00. Visst kan man ta en rövare ibland, men jag skulle i så fall bettat 4/5 av potten på turn istället för all-in. Det bettet räcker för att ge fi möjlighet att lägga sig och du förlorar inte hela baletten på en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju en ordentligt stark (eller dum) syn av honom med sin hålstege.

Sedan att han har K högt och du Q är ju lite synd men jag tycker det är rätt att trycka här eftersom han inte har någon hand.

 

Jag hade inte hittat syn på varken flopp eller turn om jag va han.

 

Slutsats; din continue bet e ok men hans syn känns tveksam om han kan syna en all-in på turn så borde han väl hugga tillbaka på floppen?

 

Sedan är min ringa åsikt att det är när man vinner dom händerna där ingen har något men du är i underläge på lägre kort som man är en bra spelare, det är ju inte svårt att vinna med färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man ta en rövare ibland, men jag skulle i så fall bettat 4/5 av potten på turn istället för all-in. Det bettet räcker för att ge fi möjlighet att lägga sig och du förlorar inte hela baletten på en gång.

 

Det är ju det han gör. det ligger ca 45 i potten och fi har 35 kvar. En allin i det läget är alltså ett bet på strax under 4/5 av potten.

 

Eftersom han synar floppbeten och det ligger A på bordet så känns det inte så troligt att han viker på turn när han har mindre än vad som ligger i potten i stacken. Därför bör du ta ett gratiskort. Med facit i hand så spelade han som en riktig tomte, men det gör inte ditt spel bättre imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju en ordentligt stark (eller dum) syn av honom med sin hålstege.

 

Lätt att säga efteråt... med tanke på att han synar pre-flop raise och sedan hänger med efter floppen så måste man sätta fi på minst AA i det här läget (om man inte har en väldigt bra read).

 

Jag förstog inte ditt svar tror jag, men om han sätter fi på AA så måste han va blåst, han kanske sätter honom på en bluff och då var det såklart en bra syn...men jag tror jag missuppfattade vad du menar. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju en ordentligt stark (eller dum) syn av honom med sin hålstege.

 

Lätt att säga efteråt... med tanke på att han synar pre-flop raise och sedan hänger med efter floppen så måste man sätta fi på minst AA i det här läget (om man inte har en väldigt bra read).

 

Jag förstog inte ditt svar tror jag, men om han sätter fi på AA så måste han va blåst, han kanske sätter honom på en bluff och då var det såklart en bra syn...men jag tror jag missuppfattade vad du menar. :oops:

 

Man måste sätta fi på AA i mitt tycke. Det är ju dock hyfsat galet att syna en all-in på river om man bara AA. 9/10 är man slagen med enbart "ett par" i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...