Gå till innehåll

NLT - KK, hur göra?


JurijGagarin

Recommended Posts

Min första HH och har inte riktigt greppat hur det funkar, sry för att den ser förjävlig ut.

 

I alla fall, jag kom in på bordet med minsta intaget, 20$, turen var med mig i början och efter ett tag kändes det som om att alla runt bordet vela ge bort sina pengar, pendlade mellan 100 och 200+.

 

BIKare verkade ha haft en fin rush, satt på 1800$ när jag kom in på bordet.

 

HAND ACTIONS

Player Action Action Data Time Stamp

Jag Set dealer/Bring in spot 3

Jag(118$) Card dealt to a spot K :spade: K :club:

faridd Call 2.00

Mounty15 Check

faridd Check

Mounty15 Fold

BIKare(1900$) Ante/Small blind 1.00

Mounty15 Big blind/Bring in 2.00

faridd Card dealt to a spot

BIKare Card dealt to a spot

Mounty15 Card dealt to a spot

Jag Raise 9.00 Kanske lite för svagt?

BIKare Call 8.00

Mounty15 Call 7.00

faridd Call 7.00

Betting round completed Last active pot = 36.00

Card dealt to table: FLOP - 10 :spade: Q:diamond: 4 :heart:

BIKare Check

Jag Bet 25.00 - Lite under pot, bombsäker på att jag var före.

BIKare Call 25.00

faridd Fold

Card dealt to table: TURN - Q :spade:

BIKare Bet 58.00 - ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han spelar väldigt vekt för att ha damen på floppen, eventuellt är kickern skit, men det är nog väldigt otroligt eftersom han syna preflop. Jag tror inte han har trissen iallafall.

 

Han har troligen inte A Q eller K Q, för då skulle han checkraisat istället för att checkcallat (utgår ifrån att han är bra eftersom han hade mycket pengar).

 

De händerna jag skulle kunna sätta på honom är A Ks i spader, han har alltså färgdrag och hålstegdrag inför river och semibluffar.

 

Fyra andra händer är för mig troliga här, A A, han blir rädd för damen och bettar, de andra tre är 4 4, T T och Q Q, han slöspelar alltså floppen men bettar ut av någon konstig anledning.

 

Jag skulle sätta honom på A Ks, men eftersom de andra händerna också är möjliga skulle jag nog lägga mig, oddsen är inte på din sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AKs är väl knappast särskilt trolig? För det första finns det bara en sådan kombination, dessutom tyder inte hans spel på det. Även om han skulle kunna syna pre-flop, känns det som att han borde re-raisa AKs mot en button-raise. Att han sedan på floppen skulle check-syna ett 2/3-pottbet med inside och skröpliga overcards känns väldigt osannolikt.

Dessutom är det ganska gutsy att leda in i honom på turn när han plockar upp sitt färgdrag, då han nästan säkert kommer få en höjning om HERO har det han representerat på floppen (par i damer är troligare än ett overpair).

 

Sedan vettefasen vad man gör på turn. Om du har en hyfsat tight image känns det som ett riktigt bra spel med ett set faktiskt, men att alltid oroa sig för såna håller inte. QJs är väl inte heller någon omöjlighet. Utan någon som helst read lägger jag mig nog, helt enkelt för att jag är av uppfattningen att online-spelare inte bluffar lika ofta som live-spelare. Men så är jag lite weak/tight också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle till en början gissa på AQ eller JQ även pocket TT fast i det senare fallet hade jag förväntat mig reraise preflop.

 

Hans call före flopp säger inte så mycket för det finns en variation utav händer som han kan sitta på. Men när han check-synar på floppen är han kopplad till det på något sätt.

 

Frågan är om han sitter på mellanparet, eller topp-par med tveksam kicker. Att han väljer att checka och sen syna och inte höjer tyder på TJ, 9T, eller QJ. Men han kan sitta på något så starkt som QT, QQ, KK, AA också, men frågan är då om han då skulle riskera att ge dig gratiskort till ev. stege genom att checka och sen bara syna på floppen.

 

Du har visat satsningsvilja före och på flopp. När ännu en Q dyker upp på turn är frågan hur han skulle ha agerat om han satt på en Q.

Det är troligt att han hade check-raisat. Men också att han bettar ut och räknar med att du har en så stark hand att han ändå får betalt.

 

Man ska ofta följa med sin uppfattning från floppen. Om du har uppfattningen att han inte har damen så ska du följa det.

 

Storleken på hans höjning visar att han vill att du ska fatta ett beslut för alla dina chips och därför sätter dig på ett svårt beslut.

 

Jag tycker att du ska reraisa all in. För jag känner inte som om det finns tillräckligt med argument för att lägga ner handen, och om du synar så ska du ändå in med resten på river. Har han damen och träffat vinsthanden med en sannolikhet utav 10 procent så får han betalt mot KK.

 

Genom en reraise all in så visar du ännu mer styrka. Om han har triss kanske han funderar på om du har kåk (pocket TT) eller högre triss. Detta kan leda till en fold.

 

EDIT: Med högre triss menar jag såklart triss med högre kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min känsla var att han inte hade damen, inte en chans i världen tyckte jag, AK var en halvtrolig hand, kändes mest som ett semi-bluff bet från hans del.

 

Så här gick de:

 

Jag All-in 75.74

BIKare Call 17.74

 

Side pot 3 = 237.48

Card dealt to table 3 :spade:

 

BIKare Showdown Show card: Flush

A Q 10 8 3

Jag Showdown Show card: Two Pair

K K Q Q 10

 

BIKare wins 235.48$ with a Flush, Ace high.

 

Imponerad hur folk tänker och känns som att jag ligger efter en hel del i just handanlysering, men tror faktiskt jag skulle gjort samma sak igen i samma läge, om känslan var den samma..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BIKARE måste för övrigt ha vunnit många såna här potter för att ha samlat på sig 1800$. Tycker att han spelar bedrövligt från början till slut.

 

Att check-syna floppen med A8 är ju så otroligt dåligt att det är skrämmande. Att sedan leda in i dig på turn när han får sitt drag känns även det tveksamt - du bettade trots allt floppen 4-handed och din troligaste hand är Qx och den kommer du aldrig att lägga. Och som synes foldas inte AA/KK heller så ofta i såna här lägen.

 

EDIT: Ser att det bara var 4(?) vid bordet och att du hade nästan 2-1 i odds. Då "kan" det nog vara värt att pusha, men det är väl mest för att jag fått se resultatet ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BIKARE måste för övrigt ha vunnit många såna här potter för att ha samlat på sig 1800$. Tycker att han spelar bedrövligt från början till slut.

 

Att check-syna floppen med A8 är ju så otroligt dåligt att det är skrämmande. Att sedan leda in i dig på turn när han får sitt drag känns även det tveksamt - du bettade trots allt floppen 4-handed och din troligaste hand är Qx och den kommer du aldrig att lägga. Och som synes foldas inte AA/KK heller så ofta i såna här lägen.

 

EDIT: Ser att det bara var 4(?) vid bordet och att du hade nästan 2-1 i odds. Då "kan" det nog vara värt att pusha, men det är väl mest för att jag fått se resultatet ^^

 

Var ett ruskigt bra bord, folk synade med lite vad som helst o var inte sena att donera med mittenpar tex, så kan delvis förstå varför BIKare spelade som han gjorde.

 

Blev rätt lycklig när han vek upp A8, men inte lika glad när ett spader kom på rivern. Tyckte själv det var ruskigt dåligt spelat av han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han sedan på floppen skulle check-syna ett 2/3-pottbet med inside och skröpliga overcards känns väldigt osannolikt.

Dessutom är det ganska gutsy att leda in i honom på turn när han plockar upp sitt färgdrag, då han nästan säkert kommer få en höjning om HERO har det han representerat på floppen (par i damer är troligare än ett overpair).

 

men kenny då du totaldissa mig och sen hade jag nästan rätt :) haha, sen är det iofs en supertomte tydligen, han hade ju tillochmed sämre än A Ks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han sedan på floppen skulle check-syna ett 2/3-pottbet med inside och skröpliga overcards känns väldigt osannolikt.

Dessutom är det ganska gutsy att leda in i honom på turn när han plockar upp sitt färgdrag, då han nästan säkert kommer få en höjning om HERO har det han representerat på floppen (par i damer är troligare än ett overpair).

 

men kenny då du totaldissa mig och sen hade jag nästan rätt :) haha, sen är det iofs en supertomte tydligen, han hade ju tillochmed sämre än A Ks

 

Jag vet :D Därför jag var så noga med att påpeka hur dålig motståndaren var juh ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inför rivern har han 25 % chans att förbättra sin hand, fast han räknade nog inte med Esset så han tänkte runt 20 %. Så hans syn av din all in är rätt med tanke på potoddsen. Ja, förutsatt att han räknar med att flushen ger honom vinsten. Han kan ju vara död redan om du har kåk.

 

MEN, hans spel tidigare, särskilt synen på flopp är helt otroligt dåligt. Hade jag varit du så hade jag vid varje tillfälle som jag hade en spelbar hand höjt honom för att isolera honom och hamna heads up mot tomten. Sedan hade jag satsat på allt från mellanpar uppåt mot honom. Inte en chans att du inte slutar med alla hans pengar på ditt konto, om du har bankrulle att ta svängningarna som uppkommer när han har extrem tur som nu.

 

Jag har en vän som spelar på exakt samma sätt. Så fort han får Ess i handen, särskilt med suited sidokort, går han hela vägen, för han tror att träffar han ett ess så är han hemma.

 

Jag brukar säga till honom att han är den bästa spelaren jag har mött :), mest för att han ska fortsätta spela som han gör och betala mig som han gör på våra pokerkvällar. Det är faktiskt väldigt enkelt att spela mot honom. Så fort jag har ett Ess med hög sidokort så isolerar jag honom och när ett ess träffar på bordet så går jag all in. Han synar varje gång med sämre kicker och gnäller sen över att han har extremt otur :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...