Gå till innehåll

NLT - Q7s, turnar straight och flushdraw

Recommended Posts

Postad

Stacksizes på runt 400$ var...har med framgång pushat runt jaguar23 rätt bra tidigare under samma vecka

har q-7 :diamond:

> jaguar23 posted small blind ($2)

> KenRetaard posted big blind ($4)

> badboy6666 folded

> sharky33 folded

> Kakafoni folded

> jaguar23 raised for $14

> KenRetaard called for $12

> Dealing the Flop(J :club: 9 :heart: 10 :diamond: )

> jaguar23 checked

> badboy6666 brought $36 to the table

> KenRetaard bet for $24

> jaguar23 called for $24

> Dealing the turn(K•)

> jaguar23 bet for $56

> KenRetaard went all-in for $360

Antar att han sitter på minst K hög str8 på turn...möjligen 2 par även om det inte känns särskilt rimligt...är dock inte särskilt sugen på att choppa när potten redan är okej och jag freerollar på flushen...vet att spelarn är kompetent och antagligen slänger K hög str8...i tron att jag antingen har Aq/freerollar på flushdraw

det enda jag egentligen är rätt nojjig för är Aq som jag visserligen har i bästa fall 9 outs mot men som jag ändå är lite lätt osugen på att allt som oftast bli stackad mot...är det given lastning på turn?

* Lite RP - QoS *

Postad

Du har inte gett oss någon read på vilka starthänder Fi brukar höja med från SB och om han vanligen brukar höja när det är bara blindsen kvar.

Men om vi utgår ifrån att han behöver ha en hand för att höja från SB så är nog kraven inte så höga med tanke på att han bara sitter mot BB. I princip allt över medianhanden Q7 är värt att höja med. Så hans höjning preflopp ger inte så mycket information om vilka händer han kan ha.

Check-call på floppen. Det här kan betyda massa olika saker. Antingen kommer han ihåg att du har slängt runt honom och ser dig som en aggressiv spelare som han tror han kan checka topp-par mot och få dig att höja, men då skulle han återhöjt. Inte synar han bara när det är stegdrag och ger dig gratiskort när du kan ha semibluffat. Vad man kan vara säker på är att han i alla fall har träffat floppen. Förmodligen sitter han på drag också.

Turn: Han trycker till direkt. Tyder inte på AQ då han då skulle ha gett dig möjligheten att bluffa/höja med bra hand. Här riskerar han ju att du faktiskt lägger dig om du har en sämre hand än stege, så det känns som om AQ inte är rätt hand.

Slutsats: Rätt beslut att gå all in.