Gå till innehåll

Inväxling efter att ha gulat?


Powerslave

Recommended Posts

Efter att ha spelat Hold'em till och från de senaste 5 åren började jag nyligen köra lite hårdare på nätet och byggde upp från ett litet inköp på typ $10 till tillräckligt för att köra $5 SNGs. En serie bad beats och dåligt tålamod gjorde att jag losade allt på mindre än en vecka. Nu spelar jag free rolls och samlar tankarna, men ska snart göra ett nytt inköp.

 

Vad har ni för strategi i detta läge? Nytt litet inköp och försöka bygga upp igen, eller leder detta bara till uttråkning och nya gulningar? Bör jag göra ett större inköp denna gång? Erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu hade tänkt lira SnG's och säg $5 nivå föreslår jag att du iaf sätter in $100-150. Oavsett hur bra du än är så finns risken att variansen blir så stor och det lilla du har försvinner.

 

Så försök få in typ 20-30 inköp på den nivån du tänkt lira så kommer det nog gå bättre (rekommenderar dock minst 40-50 inköp för att vara "helt" säker!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är väldigt individuellt. Har gjort småinsättningar och spelat upp detta ett par gånger. Ville förut inte ha speciellt mycket pengar på pokerkonton och i och med det gulade jag ju pokerkontot ett par gånger.

 

När detta hände satte jag in typ 50 dollar och arbetade mig uppåt. Detta funkade bra och kändes rätt då jag förut kände mig rätt osäker på pokerspelandet. Detta var också bra på grund av jag då inte kunde förlora mer än vad jag tyckte var acceptabelt. Tyckte det verkade dumt att sätta in mer pengar än vad jag kunde tänka mig att förlora och då var småinsättningar det enda alternativet. Sen min senaste insättning på 50 dollar har jag plussat cirka 95k sek så visst går det att bygga från något litet.

 

Mitt råd till dig baserat på den lilla info jag har skulle vara att du gör ett inköp på så mycket som du känner att du kan förlora. Detta bör vara väldigt individuellt och inget man kan generalisera angående. För mig personligen skulle denna summa vara väldigt liten i förhållande till den nivå jag nu spelar på och därför måste jag verkligen undvika att bli gul på pokerkontot. I och med detta bryr jag mig nu om vilken nivå jag spelar på i relation till de pengar jag har på pokerkontot.

 

Ska dock tillägga att jag troligen själv hade haft väldigt svårt att börja om med 50 dollar igen just på grund av uttråkning och dålig koncentration. Ser det dock inte som så farligt att gula på pokerkontot om man gjort ett litet inköp. Är väl i så fall bara göra ett till. Däremot blir det ju jobbigt om du gular alla pengar du vill använda till poker.

 

Vore jag du skulle jag fundera ut hur mycket jag kan tänka mig att riskera och sedan sätta in denna summa och köra med en hyfsad money management.

 

Kort sagt; bestäm i förväg hur mycket du kan förlora och håll dig till det. Sen om du sätter in allt på en gång eller lite i taget spelar väl mindre roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Större insättning är definitivt att föredra.

Det viktiga är hur mycket man sätter av för pokerspel, inte hur mycket man sätter in på en pokersajt. Bättre att sätta in en mindre summa och fylla på om man hamnar på noll. Ifall man börjar med en positiv streak är det onödigt att ha satt in en massa extra pengar som man sen måste casha ut igen.

 

Ytterligare en nackdel med att ha hela pokerbankrollen på en pokersajt är att man inte kan växla mellan olika sajter för att utnyttja bonusar på ett effektivt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...