Gå till innehåll

NLT - A5 bluffar men träffar på river


Juster

Recommended Posts

Glömde skriva upp exakt hur det gick till men ni kommer nog kunna göra en riktig analys.

 

Tre spelare med till floppen. Alla spelare har runt $20 och blinds är 0.10/0.20

 

Jag får As - 5s. Det sker en hel del raising innan flop men det görs i etapper så på nått sätt får de med mig med denna handen och potten ligger på runt $10.

 

Flop:

 

5c - 10d - 10s

 

Spelare1 raisar vekt med 0.40, spelare2 synar. Jag misstänker att båda sitter med AK eller liknande så jag försöker mig på en fuling med re-raise $2 eller nått sånt, båda synar.

 

Turn: Ks

 

Nu har jag ett flushdrag här. Bettingen går som förra gången, vekt raisat av spelare1, syn av spelare2, jag re-raisar igen, båda synar.

 

River: 2s

 

Jag träffar färgen och har esset. Spelare1 går ut lite hårdare och raisar $1.5, spelare två vaknar och re-raisar till $5.

 

Nuså, nu får ni köra ert race så berättar jag hur det gick sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hålla mig längre. Detta var handen som lärde mig innebörden av ordet tilt.

 

Adrenalinet börjar pumpa när jag ser att jag träffade färgen, jag trycker all-in. Sen går allt väldigt snabbt. Jag ser inte vad spelare1 gör men spelare2 synar iaf och visar upp de två sista tiorna. Resten är suddigt men jag tror att jag låg på sängen o brölar som en skadeskjuten ko.

 

Hade precis satt mig vid bordet o spelade första handen. Borde egentligen anat ugglor i mossen av spelare2, han spelade den handen precis som jag brukar göra när jag träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...