Gå till innehåll

NL - Hur mycket kan man tjäna på NL25?

Recommended Posts

Postad

Lirar sedan ett par månader FL 0.5/1 och ibland 1/2 på multipoker. Tjänar hyfsat med pengar men vill utforska möjligheterna med NL. Har testat ett tjugotal timmar NL25 utan att bli övertygad om att man kan tjäna mer där (men jag gick med vinst). Kanske hade jag oflyt.. kanske hade jag fel taktik (givetvis inte samma som i FL).. Vore mycket intressant att höra hur mycket man kan tjäna om man spelar optimalt på dessa bord.. Svara gärna i dollar/timme/bord. Tack på förhand! // Erik

Postad

Jag tvivlar på att jag lirar optimalt men jag har dom här nuffrorna men det är väl inte tillräckligt många timmar för att det skall vara riktigt bra.

0,25-0,5 266 tim 6.83 dollar i timmen

0,5-1,0 56 tim 8,26 i timmen

Postad
En bra spelare skall snitta runt 15 big blinds/timme vid NL-bord

No offence, men det känns som det är ett lite för generellt påstående.. Det måste skilja mycket beroende på vilka du möter. På NL25 är det ju extremt mkt tomtar.. borde det inte gå att tjäna betydligt mer än 15 bb där?

Postad

Ligger på 30 BB/timme efter 75 timmar $0,25/$0,50 och 37 BB/timme efter 15 timmar $0,5/$1. Tyvärr för lite för att veta var jag egentligen ligger. Tror gdailys siffra på 15 BB/timmen verkar rätt realistist. Har inte haft någon längre "down-period", men det kommer väl...

Postad
Ligger på 30 BB/timme efter 75 timmar $0,25/$0,50 och 37 BB/timme efter 15 timmar $0,5/$1. Tyvärr för lite för att veta var jag egentligen ligger. Tror gdailys siffra på 15 BB/timmen verkar rätt realistist. Har inte haft någon längre "down-period", men det kommer väl...

Nu blir jag förvirrad.. bb = big blind (som qdaily skrev om) är inte samma sak som BB = big bet = 2*big blind.. vad menar du?

Postad

I FAQen finns begreppet BB väluträtt, http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=786

BB, Big Blind eller Big Bet

Big blind är andra mörka insatsen, nästan alltid* dubbelt så stor som small blind. Denna insats är också levande, det vill säga om många synar och satsningen kommer fram till dig igen så har du rätt att höja igen.

* I exempelvis strukturen 3-6 FL Texas så kan blindarna vara 2 och 3 dollar, i stället för 1.50 och 3 dollar - mest av praktiska skäl för att man inte vill föra in konstiga valörer på markerna. Detta är inget skäl för Internetpokersiterna, men folk är vana med den strukturen, så även här följer man "standard".

Big Bet är ett begrepp som brukar användas i sammanhang när man exempelvis beräknar förväntad timförtjänst, och betyder det belopp som brukar satsat i sista satsningsrundan i limitspel.

Tyvärr så använder man även BB som förkortning när man ibland menar big blind, ibland big bet. Big bet är alltid minst dubbelt så stor som big blind. Oftast framgår det av sammanhanget vad som menas.

- QoS

Postad
En bra spelare skall snitta runt 15 big blinds/timme vid NL-bord

Jag antar att det betyder 15bb/50 händer eller något sånt. Om man vill se hur mycket man kan tänkas tjäna genom att spela NL25 i stort så kan man ju göra lite enkel aritmitik och räkna för flera bord osv.