Gå till innehåll

NLT - Trn, 20/11, Online, post-game snack!

Recommended Posts

Postad
Har borstat tänderna och samlat tankarna nu...känns dunderskönt.

Härligast är förstås vinsten (inkl bonusen) och dagens näst bästa minne är FI's totala jätte-tilt när jag läste hans bluff korrekt (se inlägg ovan).

Nu får jag stryka det som stod överst på min önskelista till tomten. Ny etta är nya kastruller :-)

/schenker

"Om endast 4dagar är det 10€ Online hos Heypoker med ett Kastrull-kit i bonuspotten" ;) Bra spelat...

• Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Så har man då träffat på kvällens sämsta förlorare.

Efter att ha synat en allin-bluff på rivern och dragit ut honom så blir man kallad "kuksugande micro limit-spelare"...Underbart komiskt!

Är det många juniorer med i dom här turneringarna?

/schenker

Tycker att det borde bli avstägning för sådant.....

Postad

Man kan faktiskt tycka det...jag är mest paff över hur man kan bete sig så, speciellt när man vet att det är andra pf-medlemmar man lirar mot.

Antecknade tyvärr inte Hand# så jag har svårt att hitta den på HeyPoker nu, men jag vill ändå återge det jag minns av den (eftersom jag anser att jag läste den hyfsat rätt, trots at inte alla håller med...haha):

FI gör ett mini-rasie i mittenposition. Av det jag sett så sätter jag honom på två höga kort (risken finns för ett högt par). Medium-par känns föga aktuellt. AJ eller KQ är min gissning i det här läget.

Jag sitter i BB med junk :-) 7-8 off. Vill dock visa att man inte bara tar mina blinds plus att man måste mixa upp ibland.

Floppen kommer låg-8-9.

Jag bettar typ halv pott, vill jag minnas. Söker info. Här kommer en, för mig, märklig syn.

Syna med två överkort? Vågat...Kan han ändå sitta med högt PP? Konstigt med en syn då också, borde raisa för info (jag kan ju sitta med vad som helst, tvåpar t ex).

Middle PP trodde jag inte på före floppen, så "I'll stick to my guns" och förkastar trissen.

Turn kommer med en J.

Ajajaj, då var den här handen över. Jag checkar och är direkt beredd på en fold. FI checkar också!

Verkar som om jag sitter med bästa handen ändå...

Rivern kommer med en blank.

Jag checkar ändå...och FI går all in.

OK, jag resonerar så här: Han går bara all in om han är helt säker på att han har mig slagen eller om det är enda chansen att han kan vinna potten.

Och vad kan han vara helt säker med? Jo, en triss...och den möjligheten har jag ju förkastat. Även om han skulle slowplaya par i knektar på rivern (jag vet, föööga troligt) så checkar han ju bara ner.

Alltså, han har nada.

Syn. FI visar upp A-10.

Skulle vara kul med nån kommentar på ovanstående. Jag kanske är ute och cyklar i mitt resonemang? Även om det inte berättigar till det ur-flippade agerandet efteråt :-)

Är man en bedrövlig amatör när man först köper att FI representerar två höga kort och sen vägrar att köpa att han representerar en knekt på rivern? ;-)

/schenker

Postad

Man kan faktiskt tycka det...jag är mest paff över hur man kan bete sig så, speciellt när man vet att det är andra pf-medlemmar man lirar mot.

Antecknade tyvärr inte Hand# så jag har svårt att hitta den på HeyPoker nu, men jag vill ändå återge det jag minns av den (eftersom jag anser att jag läste den hyfsat rätt, trots at inte alla håller med...haha):

FI gör ett mini-rasie i mittenposition. Av det jag sett så sätter jag honom på två höga kort (risken finns för ett högt par). Medium-par känns föga aktuellt. AJ eller KQ är min gissning i det här läget.

Jag sitter i BB med junk :-) 7-8 off. Vill dock visa att man inte bara tar mina blinds plus att man måste mixa upp ibland.

Floppen kommer låg-8-9.

Jag bettar typ halv pott, vill jag minnas. Söker info. Här kommer en, för mig, märklig syn.

Syna med två överkort? Vågat...Kan han ändå sitta med högt PP? Konstigt med en syn då också, borde raisa för info (jag kan ju sitta med vad som helst, tvåpar t ex).

Middle PP trodde jag inte på före floppen, så "I'll stick to my guns" och förkastar trissen.

Turn kommer med en J.

Ajajaj, då var den här handen över. Jag checkar och är direkt beredd på en fold. FI checkar också!

Verkar som om jag sitter med bästa handen ändå...

Rivern kommer med en blank.

Jag checkar ändå...och FI går all in.

OK, jag resonerar så här: Han går bara all in om han är helt säker på att han har mig slagen eller om det är enda chansen att han kan vinna potten.

Och vad kan han vara helt säker med? Jo, en triss...och den möjligheten har jag ju förkastat. Även om han skulle slowplaya par i knektar på rivern (jag vet, föööga troligt) så checkar han ju bara ner.

Alltså, han har nada.

Syn. FI visar upp A-10.

Skulle vara kul med nån kommentar på ovanstående. Jag kanske är ute och cyklar i mitt resonemang? Även om det inte berättigar till det ur-flippade agerandet efteråt :-)

Är man en bedrövlig amatör när man först köper att FI representerar två höga kort och sen vägrar att köpa att han representerar en knekt på rivern? ;-)

/schenker

Det är så dåligt spel av Fi så det finns ju inte! Det finns ju ingen tanke med det spelet, inget upplägg för bluff, inget väl dolt slöspel av en stenhård floppträff, inget! Det kan ju inte vara nåt annat än en bluff där, så jag hade minst synat med alla parträffar. Förresten är det självklart att du synar i bb mot en miniraise. Jag gör det oavsett kort.

Postad

Det är så dåligt spel av Fi så det finns ju inte! Det finns ju ingen tanke med det spelet, inget upplägg för bluff, inget väl dolt slöspel av en stenhård floppträff, inget! Det kan ju inte vara nåt annat än en bluff där, så jag hade minst synat med alla parträffar. Förresten är det självklart att du synar i bb mot en miniraise. Jag gör det oavsett kort.

Oki, skönt att höra.

För övrigt är det alltid lätt att komma ihåg när man blir oturligt utdragen, men jag minns ju också nu att jag på finalbordet gick all-in med AK och stötte på KK...A på rivern, puh.

/schenker

Postad

Grattis till vinsten, det var mig du bataljerade mot i slutet (HU alltså)..

Var även jag som slog ut AK med min fina A-8.. Vill dock påpeka att båda han och jag hade ganska klent om marker och min A-8 var det bästa jag hade fått på 3-4 varv. Klart jag ställer in och hoppas på det bästa.

En snygg till var min QQ på BB.. SB ställer in med J-7 och jag blixtsynar.

Flop T-T-7

Turn 7

River Q

Spelade två händer riktigt dåligt. En där jag råkade kommita min 88 mot AA och synade trots att han i princip sa att han hade AA.. Dålig borde ju lagt mig på omslaget preflop.

Hade en liknande med JJ som jag tvingadess lägga, borde raisat preflop eller på floppen för att få info.. Nu vetjag inte alls om det var en bra eller dålig laydown.

Sedan bluffade jag bort nästan alla mina marker när vi kom HU.

Mörkarna är höga om vi försöker sno varandras blinds hela tiden. Jag har A-2s och synar en normal höjning. floppen kommer 3-4-Q med två spader. Check från mig och han bettar 40, gör en såkallad bluffsyn :-) med tanken att höja på nästa gata vad som en kommer. En spader faller och jag bettar 80. Han trycker allin och jag folder med 70 kvar. Tror dock jag hade fått den potten om han inte hade träff på i alla fall damen (vilket jag tror han hade, annars var det bra spelat).. Kan ju tillägga att jag suger när jag väl kommer HU.

Postad
Ok nu såg jag det sjukaste. AA vs AQ?!! All in preflop för 15k vardera?!

HAHAHAHHAH, den handen vart helt fel. Skulle höja till 2k för att ta blindsen med AQ men så blev det något fel så jag råkade höja med bara 1k.

Då trodde jag att small blind fick för sig att jag skulle sno blinds bara med skitkort men hade en ganska stark hand så då var jag tvungen att höja tillbaka på hans höjning. När han sedan tryckte all in så såg det ut som en bluff för att han skulle sno min höjning eftersom han trodde att jag snodde bara.. haah något i den stilen. Hade jag fått höja 2k preflopp och sedan få en all in eller kraftig höjning emot mig så hade jag kunnat lägga den handen men nu blev allt så sjukt =)

PS. På ett tidigare bord så var det en snubbe som gick all in för att sno potterna hela tiden trodde man stötte på en sådan tomte igen =) BTW den tomten slog jag ut med ett fint sett. DS.

Postad

Sedan bluffade jag bort nästan alla mina marker när vi kom HU.

Mörkarna är höga om vi försöker sno varandras blinds hela tiden. Jag har A-2s och synar en normal höjning. floppen kommer 3-4-Q med två spader. Check från mig och han bettar 40, gör en såkallad bluffsyn :-) med tanken att höja på nästa gata vad som en kommer. En spader faller och jag bettar 80. Han trycker allin och jag folder med 70 kvar. Tror dock jag hade fått den potten om han inte hade träff på i alla fall damen (vilket jag tror han hade, annars var det bra spelat).. Kan ju tillägga att jag suger när jag väl kommer HU.

Jag känner mig också ganska usel på HU :-) Min räddning var nog att jag hade 2/3 av markerna när vi hamnade i det läget. Spelar ju mest Ring Games och MTT (och i det sistnämnda fallet är jag sällan kvar tills det är två pers kvar...).

Mina bluffar funkade kanske bättre HU, jag höjde 3 ggr BB på i princip allt. Gjorde halvt potbett på floppen oavsett om jag träffade eller inte.

I den där "spader-handen" vill jag minnas att jag hade en Q. När tredje spadern faller så trycker jag såklart in. När du sen foldade så var det ju ett ruggigt övertag för mig. Jag har tur och får ett A i nästa hand, då du går all-in.

Gissa om jag hann bli nervös när korten föll ut på bordet :-)

/schenker

Postad
PS. På ett tidigare bord så var det en snubbe som gick all in för att sno potterna hela tiden trodde man stötte på en sådan tomte igen =) BTW den tomten slog jag ut med ett fint sett. DS.
Hehe, kan ha vart jag. Lirade cs-pcw samtidigt :lol: så tänkte att antingen ska jag få mycket marker att spela för, eller åka. Ville dock inte vara för uppenbar, så gick väl allin var andra hand i snitt.

Hade ett allin-race en gång. Minst 5 raka allin`s. Sedan sjätte given limpar jag med KT, och floppar stegen. :lol: