Gå till innehåll

FLT - Tre situationer med AA


duckstab

Recommended Posts

Det verkar vara lite dålig fart på fixed limit handanalysdelen. Så jag tänkte posta några händer för alla FL-grinders därute att tycka till om. AA är det som gäller idag. Jag har valt att ta händer där jag känner att jag spelat uselt trots att det tar emot lite att visa sig från sin sämsta sida :P

 

 

* * *

 

Min read på CO är tight/aggressive. Möjligen något överaggro efter floppen.

 

Party Poker 1/2 Hold'em (9 handed) converter

 

Preflop: Hero is MP3 with Ah, As.

UTG calls, 1 fold, MP1 calls, MP2 calls, Hero raises, CO calls, 2 folds, BB calls, UTG calls, MP1 calls, MP2 calls.

 

Flop: (12.50 SB) 2c, 2s, Qd (6 players)

BB checks, UTG checks, MP1 checks, MP2 checks, Hero bets, CO raises, BB folds, UTG folds, MP1 folds, MP2 folds, Hero 3-bets, CO caps, Hero calls.

 

Turn: (10.25 BB) 9h (2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls.

 

River: (12.25 BB) Qs (2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls.

 

Final Pot: 14.25 BB

 

Jag är medveten om att jag inte slår nånting han kan ha på rivern, så ni behöver inte upplysa mig om att det var korkat att syna där :P

Men vad göra på turn? Är jag feg?

 

* * *

 

Read MP2: loose and crazy

UTG+2: Ingen read

 

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) converter

 

Preflop: Hero is CO with Ac, As.

1 fold, UTG+1 calls, UTG+2 raises, MP1 calls, MP2 3-bets, 1 fold, Hero caps, 3 folds, UTG+1 folds, UTG+2 calls, MP1 calls, MP2 calls.

 

Flop: (18.50 SB) Qs, 3s, Jd (4 players)

UTG+2 checks, MP1 checks, MP2 bets, Hero raises, UTG+2 calls, MP1 folds, MP2 3-bets, Hero calls, UTG+2 calls.

 

Turn: (13.75 BB) Td (3 players)

UTG+2 checks, MP2 checks, Hero checks.

 

River: (13.75 BB) 9c (3 players)

UTG+2 bets, MP2 calls, Hero calls.

 

Final Pot: 16.75 BB

 

Tja, vad fan skall man göra?

 

* * *

 

Read på SB: Rock

 

Party Poker 1/2 Hold'em (9 handed) converter

 

Preflop: Hero is MP3 with Ah, Ad.

4 folds, Hero raises, 2 folds, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls.

 

Flop: (7 SB) 2c, Kh, 3c (2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

Turn: (5.50 BB) Ks (2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

 

River: (9.50 BB) 9h (2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 11.50 BB

 

Här har jag tagit intryck av Hjorts kommentarer att det skulle vara dåligt att cappa preflop eftersom det definerar min hand. När jag blir check-raisad på turn är det väl bara att lägga ner (känns smått efterblivet av mig att fortsätta där). Men bör jag checka efter honom? Känns ju som han måste ha en kung.

 

* RP, posta gärna en handhistory per tråd - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja, jag antar att det inte var så roliga händer detta :? Skall försöka hitta nåt intressantare till nästa gång så kanske jag slipper svara på min egen post 8-)

 

Hand 1: Otroligt mesigt på turn. Bara QQ (som han nog skulle 3-bettat preflop) slår mig eftersom han är tight nog att inte syna med en tvåa. Beta och återhöj turn. Om min read varit loose/passive är check-syn bättre. Folda rivern.

 

Hand 2: För fegt på turn. MP2 som visar styrka på floppen kan ha vad som helst (maniac). Värdebeta turn. Syna i stor pot med som bäst 8 outs om han check-raisar.

 

Hand 3: Solklar check bakom på turn. Han har inte endast ett färgdrag eftersom han inte skulle 3-betta preflop med någon suited hand som inte innehåller en kung (om min rock read stämmer.) Alltså är det tveksamt om jag kan få nåt värde på en bet, tvivlar på att han synar med QQ. Bättre att checka bakom och syna på rivern där han eventuellt betar QQ, JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du analyserar ju rätt bra på egen hand.

 

I hand 1 är potten så stor att det räcker med endast en strimma tvivel för att slå upp fi, speciellt om vi tror att han är "överaggro". För övrigt så kan du nog inte sätta ens en lös-passiv lirare på en tvåa här för han hade troligtvis inte höjt floppen med det. Och QQ är ju nästan omöjligt oavsett spelartyp.

 

I hand 3 hade jag kunnat tänka mig mjuksyna flopp (och turn). Då får du ut max ur QQ-TT och får ut nästan lika mycket som flopphöjning mot AK (och om han har KK så sparar du kanske lite). När du betar turn så måste du vara helt säker på att det inte är en bluff när du blir höjd, annars måste du checka bakom. Och av skäl som du anger kan det mycket väl vara bättre att checka bakom ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...