Gå till innehåll

Hur spelar man upp .avi filer?

Recommended Posts

Postad

som sagt massa typer av skivavbilder suger vlc(windowsversionen) på, men det är väl för att windows inte kan hantera dem vettigt. och vlc laggar rätt friskt på 1080p men det gör väl alla spelare hehe. har haft diverse problem med mkv, wmv och andra skitformat men då har mplayer varit räddningen. enda problemet med vlc är att alla skins jag har provat är brutalt fula och allmänt dåligt GUI. mplayer 2 ftw!

Postad
Det är en helt vanlig filmfil.

Det är bara till att dra igång den med windows media player som ingår i alla windows!

Nej det är det verkligen inte. AVI är en kontainer och kan innehålla en massa olika format för ljud och bild. Ljudet kan tex vara AC3 och det klarar inte Windows Media Player utan plug-in. Bild format som kan användas är tex H.263, Intel Indeo Video, MPEG 4, DIVX m.m och vissa av dessa måste man själv ladda ner och installera för att det sk gå att använda WMP.

Själv kör jag XBMC på min xbox och den har klarat alla AVI filer jag testat.

Postad
använd VLC, bäst just nu.

Finns att hitta om du söker på google.

http://www.videolan.org/vlc/

nop hade inge bättre för mig...

men ruggit bra program! nån som hittat nån videofil som den ej spelar upp? ok att de går lite knackigt me vissa omountade imge filer men men, bästa spelaren jag vet iaf!

Håller med, den är grym.