Gå till innehåll

Advent Invitational 11 dec, kl 14.00, NL Hold Em

Recommended Posts

Postad

ITM Placeringarna då.

-------------------------

1:a Mattias

2:a Maria

3:a Anders

Bubblare

4:a Ulf

Övriga på Finalbord

5:a Selle

6:a NoQ

7:a Olof

Postad
Du är riggad. Trist att se att din nyfunna religiositet inte hjälpte mot mina mad skillz (eller tokiga kort).

Jag spelade verkligen 3 händer sammanlagt och blev totalt mosad av dig alla gånger. Första kunde jag nog kommit ifrån när esset kom på floppen (hade esset) och du raisar mig på turn. Visste att du var stark men vad raisar du med där som jag slår? KK, QQ? knappast, men jag var vek och calla ner ändå (får väl skylla på nyfikenhet). Andra är väl sisådär...har AJ och 4-stegen ligger på turn och du bettar först på river. Trodde du hade antingen QJ eller KJ (men sånt kan man ju aldrig vara säker på) så jag kunde gjort en galen laydown eller splittat. Eller så hade du en helt annan hand och då hade jag gjort en totalt felaktig fold. Sen AQ vs AK är ju trist men då var jag ju i stort sett redan död, hade dubblat upp till 900 och blindsen skulle bli 50/100 och då har jag ju i stort sett inget utrymme ändå (fast tur har ju funkat förut). I stort sett sådär spelat av mig, men bordet var hyfsat tufft (aggressiva callingstations till vänster och ulf och hasse till höger).

Postad

Ett bra exempel är Selle som var beredd att calla en all-in på river med Ace high (AQ på handen). Känns som att han stabbar så fort man checkar och uppenbarligen är han beredd att calla med nada.

Postad

MM, kankse det...inge fel å betta om det checkas till en iofs..

Sen kan man ju calla ned med AQ om man har en read på att den andre inte har nått..

Men om man alltid gör det så går det ju snett

Att alltid betta när det checkas till en och alltid calla när det bettas känns som en rakt igenom dålig strategi.

Postad

NU förstår jag inte vem som skrev vad men Jonas som Noq säger så är det inte alltid bra att betta när det bli checkat till en själv. Att alltid calla ett bet kan ju bli bra, ibland iaf när motståndaren sitter på sämre kort. Men annars måste det ju vara inte bra för sina egna chips....