ZariuS Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Vet att typ 40-50% är bra på en vanlig sng som betalar top3.. Men på Rounders, och i det här fallet Round3 på prima så är det ju som sagt platt struktur, 4 platser.. Det borde alltså öka ens ITM%.. Men hur mycket? Om man tex ligger på 42% ITM i vanliga sngs, hur ofta kan man "förvänta" sig att komma itm då det är 4 priser? * Lite RP - QoS * Citera
King_ingo Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Om du har 42% ITM med tre platser så blir det 56% i min lilla värld. Alltså du kommer att ha 14% chans att hamna på första andra eller tredje plats i en "vanlig" och 14 * 4 = 56% Troligvis inte rätt men jag försökte i alla fall. Förutom mitt tafatta försök att räkna så lär det ju finns andra parrametrar att räkna med. Som att det är en spelare extra när det börjar vara dax att spela lite slösaktigt. Citera
Skadast Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Det borde alltså öka ens ITM%.. Men hur mycket? * Lite RP - QoS * Givet att det är samma antal spelare men med fyra priser istället för tre, ökar chansen att hamna ITM med (42/3)*4(-42)=14% typ... Citera
TjockisBagarn Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Är du en bra spelare kan du enligt mina erfarenheter (dock med för få händer för att vara pålitliga) så kan du öka din ITM% med mer än med 1/3 av din nuvarande ITM eftersom rounders tar längre perioder och inte tvingar än till all in eller fold spel efter 15 min, detta gör att du kan få bättre ITM%, jag tror du kan komma upp till 65% Citera
Recommended Posts