Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag tycker inte om att spela JJ som de högsta paren, i NL är JJ ingen hand att hetsa upp sig speciellt mycket för. TT och JJ brukar jag höja litegrann med, mest så att man får undan de mest hopplösa händerna som folk sitter med, sen hoppas jag på ett set. Kommer det bara underkort bettar jag pott, har man inte höjt så fasligt mycket preflop blir man inte heller särskilt bunden till potten av ett pottbet. Visas det mycket styrka har jag inte svårt att lägga mig.

Någon kanske vill kalla detta spel vekt, visst. Men som rubriken säger är JJ en av de svårare händerna att spela i no limit och då är det säkrast att hålla potterna nere så länge man inte känner att man verkligen behärskar att spela dem mer aggressivt.

Tack! mycket bra tankar kring JJ! Spelade JJ som du förut men har börjat vara lite mer aggressiv med den. Känner ganska ofta att jag då blir lite committed. Det bästa är kanske att miniraisa JJ-TT och limpa med 99-22. Med JJ-TT är det nog okej att syna en inte alltför hög bet medans lägre par kanske skulle foldas om oddsen inte är najs!

Det är nog inte bra att miniraisa, oftast får du en massa syn i en stor pott.

Försök att titta lite på din position, händer som JJ blir lättare att spela om du har position på dina motståndare.

Postad

Har själv upptäckt att TT-JJ är svårspelade. Raisade tidigare TT-AA ungefär lika mycket varje gång för att göra min hand svårläst vilket resulterade i att jag ofta blev commited och hade svårt att släppa TT och JJ. Upptäckte efter ett tag att de som spelade på min nivå ( läs låga nivå ) för det mesta inte kunde läsa händerna ändå så var detta onödigt komplicerat spel som kostade mig mer än jag fick ut på det. Har därför nu valt att spela 22-99 limp, TT-JJ raise för att få bort skräp, QQ-AA raise och re-raise. Det funkar bättre än tidigare.

Kommentera gärna inlägget.

Postad

Jag brukar reraisa en liten fjuttbett på typ 3xbb preflop till typ 8xbb. Får jag omslag, fold. Får jag syn har man oftast mycket respekt på floppen och får typ endast mothugg om fi verkligen har en riktigt bra hand.

Fattar inte att folk sitter och veksynar och vekraisar typ 3xbb preflop på NL20-NL100. Bara att smacka på det spelas ju inte direkt någon kirurgisk poker där varje litet misstag kostar dig massor i längden.

Postad
Jag brukar reraisa en liten fjuttbett på typ 3xbb preflop till typ 8xbb. Får jag omslag, fold. Får jag syn har man oftast mycket respekt på floppen och får typ endast mothugg om fi verkligen har en riktigt bra hand.

Fattar inte att folk sitter och veksynar och vekraisar typ 3xbb preflop på NL20-NL100. Bara att smacka på det spelas ju inte direkt någon kirurgisk poker där varje litet misstag kostar dig massor i längden.

folk vekraisar på högre nivåer oxå

Postad

Tycker bättre om SS än SS2 för det beskriver lite mer grundläggande tankar om den stora bilden. SS2 är bra också men SS mer basic. För de som frågade HUR man ska spela JJ så vill jag inte citera hela underkapitlet, utan läs boken eller för all del böckerna :)

Postad

Jag tycker JJ ska höjas så att man får med helst en eller två spelare på floppen. Blir jag reraisad så använder jag 5-10% regeln, dvs de implicerade oddsen om man träffar floppen är höga.

Om jag får ett överpar på floppen och inte blivit reraisad innan floppen har jag en bra hand, dock en problem hand som bör raisas med. Om det finns möjlighet att jag är upp mot draghänder på floppen så betar jag 80-150% av potten.

Om jag får en syn är det för dyrt att beta bort ett drag, han kommer hursomhelst hänga med och chansen finns att jag redan är slagen av QQ eller slöspelat set eller tvåpar (Om jag inte är upp emot en polis som brukar syna en men inte två ggr, eller callingstation, då betar jag hela vägen).

Jag checkar turn och om bordet ser ofarligt ut synar jag en inte alltför stor bet (en del spelare gillar att köpa potter med kraftiga överbetar, dessa håller jag reda på). Jag checkar river och om bordet fortfarande ser ofarligt ut synar jag ett sannolikt bluffförsök, man lär sig vilka spelare som inte kan motstå två checkar.

Om jag blir reraisad efter att betat överparet på floppen står jag inför ett enkelt beslut, bara att folda om jag inte är upp emot en galning.

Om A eller K kommer upp på floppen är det bäst att kasta handen, ibland gör jag ett försök och representerar AX el KX (1/4 av gångerna), beroende på motståndare och min Image. Om Q kommer på floppen testar jag en bet 1/2 av gångerna (slår tärning).

Om jag blir reraisad innan floppen och synar, spelar jag bara vidare på floppen med ett set. Om motståndarn visar svaghet kanske jag försöker ta potten. Slöspelar set ibland men oftast tycker jag det lönar sig att beta set, eftersom jag förmodligen är upp emot ett högt par eller tvåpar.

JJ är faktiskt min favorithand, har vunnit mest pengar på JJ och AQ. Det är för att jag har lätt för att slänga JJ och AQ. Har dock gåt minus på AA och KK.

Viktigt att komma ihåg att högsta paret i Holdem används för att vinna en liten pott och förlora en stor.