Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag spelar NL20 och har oerhörda problem med att spela JJ. Några tips på hur man spelar den i olika positioner? Tycker ni också att denna hand är svår eller vilka är era problemhänder?

* Flytt till THe - QoS *

Postad

En ohöjd pott höjs 4xbb med JJ oavsett min pos.

Sedan trycker jag på efter flopp och oftast så lägger sig folk. Gör dom inte det och det finns A, K, Q på bordet så checkar jag på trun.

Ungefär så lirar iaf jag.

Postad

Spelade en JJ-hand precis. Betade 6*BB alla folda utom en. Kom ofarliga underkort på floppen. Betade pott och fick syn. Checkade på turn, han checkade oxå. Betade på rivern (ofarligt kort) fick syn. Han visade QQ och jag torskade fett!

:x

Postad

Det är ju inte speciellt ofta som du är uppe mot ett annat överpar, men dom gångerna du är det så gäller det ju att ta reda på det.

Jag brukar alltid beta på floppen om jag sitter med ett medelpar som är överpar.

Många gör misstaget slowspela sina överpar och blir ofta utdragna. Undvik det, ett överpar är en bra hand men ingen monsterhand.

Träffar du set utan uppenbara steg/färgdrag så är det ju en annan sak.

Postad

Ja ibland är det lurigt att lira mot weak tighta som bara synar med överpar på alla floppar och aldrig trycker själva. En grej är ju att överbeta något enormt och synar han första gången då på floppen så finns det stor chans att han också har ett överpar eller har settat och då kan man sakta ned med JJ om det inte kommer ett J på turn eller river.

På micro lönar det sig ofta att spela lite vekt.

Postad
Ja jag fattar inte heller vad han menar? Hur kan det löna sig?!

Att om man får syn av en weak-tight spelare så ska man inte bara tuffa på för att man förmodligen är slagen.

Känner igen det här, jag har träffat set på floppen och fi visar ingen styrka så jag bettar glatt alla gator sedan visar han upp topp trissen vid showdown.

Postad
Ja jag fattar inte heller vad han menar? Hur kan det löna sig?!

Att om man får syn av en weak-tight spelare så ska man inte bara tuffa på för att man förmodligen är slagen.

Känner igen det här, jag har träffat set på floppen och fi visar ingen styrka så jag bettar glatt alla gator sedan visar han upp topp trissen vid showdown.

Att man möter en över triss händer ju inte direkt ofta. När det händer så kostar det oftast och då kvittar det om det är en weak-tight spelare eller inte. Man ska ha väldigt bra read för att slänga en triss utan färg- eller stegchans på brädet.

Sen på de lägre nivåerna slowspelar de flesta sina trissar så det är ju inget ovanligt.

JJ spelar jag på samma sätt som jag spelar QQ, KK och AA. Har ingen gjort någon stor höjning innan mig så betar jag pott oavsett position. På floppen betar jag om ingen har höjt innan mig (mini bet räknar jag inte som en höjning). Hur mycket jag betar beror på strukturen på floppen. Det är allt från halvpott till pott och det är oavsett om jag träffat eller inte. Fast träffar man kåk eller fyrtal så varierar jag mellan bet och check.

Postad

Spela JJ,QQ,KK,AA likadant.. är du först in raisa som du brukar och släng iväg ett pottbet på flopp om det checkas fram till dig.. får du call så dra öronen åt dig och värdera situationen.. det är ingen fara att lägga AA även om floppen är 2 :club: 5 :heart: 10 :heart: och du får ett kraftigt omslag.. jag lovar dig att du kommer spara pengar i längden om du är "bra" nog att kunna folda en stark hand.

Det är inte JJ,QQ,KK,AA som du oftast vinner dom stora potterna med..

Vad jag menar är att man ofta sitter man och väntar på de stora händerna och tycker man är TAG när man istället stirrar sig blind och inte läser av situationen och lätt överspelar sitt överpar..

gl/Neo

Postad

JJ-99 är de händer jag spelar allra aggressivast. Får du en syn är du illa ute, får du två eller fler är det bara att se till att träffa floppen...

I billiga SnG's måste man dessutom fläska på extra rejält. Hittade 99 på knappen igår i en $5 SnG. SJU (7!!) limps före mig. Blinds 10/20. Jag trycker upp till 200 för att köpa potten. Var alldeles för lite. Fick fyra-fem synare. Man kan ju inte bara folda när man redan investerat i potten ;) . Flop AKT, 200 mindre i stacken och något dåligt ess vann potten.

Postad
Jag kan tipsa dig att läsa super system.

JJ och QQ ska inte spelas som AA och KK, men ej riktigt heller som 99 neråt.

Dollys ord är inte lag utan han berättar hur han spelar. Man måste hitta sitt eget spel och det finns ingen färdig mall på hur man spelar NL.

Sen bör man ju läsa SS2 eftersom den är uppdaterad för att passa dagens mer aggresivaspel.

Sen måste man anpassa spelet eftervilken nivå man spelar på. Max Candy spelar på lägrenivåer och där måste man spela hög PP hårdare för att bli av med svaga ess.

Postad
Jag kan tipsa dig att läsa super system.

JJ och QQ ska inte spelas som AA och KK, men ej riktigt heller som 99 neråt.

Dollys ord är inte lag utan han berättar hur han spelar. Man måste hitta sitt eget spel och det finns ingen färdig mall på hur man spelar NL.

Sen bör man ju läsa SS2 eftersom den är uppdaterad för att passa dagens mer aggresivaspel.

Sen måste man anpassa spelet eftervilken nivå man spelar på. Max Candy spelar på lägrenivåer och där måste man spela hög PP hårdare för att bli av med svaga ess.

Hahahaha! Låter som att jag antingen är hallick eller glamour-gay! :D

Postad

AA-JJ är händer som du vill spela mot få motståndare. Någon standardraise preflop finns inte utan höj tillräckligt för att spela dessa händer mot så få som möjligt, allra helst heads-up.

Postad

Jag tycker inte om att spela JJ som de högsta paren, i NL är JJ ingen hand att hetsa upp sig speciellt mycket för. TT och JJ brukar jag höja litegrann med, mest så att man får undan de mest hopplösa händerna som folk sitter med, sen hoppas jag på ett set. Kommer det bara underkort bettar jag pott, har man inte höjt så fasligt mycket preflop blir man inte heller särskilt bunden till potten av ett pottbet. Visas det mycket styrka har jag inte svårt att lägga mig.

Någon kanske vill kalla detta spel vekt, visst. Men som rubriken säger är JJ en av de svårare händerna att spela i no limit och då är det säkrast att hålla potterna nere så länge man inte känner att man verkligen behärskar att spela dem mer aggressivt.

Postad
Jag tycker inte om att spela JJ som de högsta paren, i NL är JJ ingen hand att hetsa upp sig speciellt mycket för. TT och JJ brukar jag höja litegrann med, mest så att man får undan de mest hopplösa händerna som folk sitter med, sen hoppas jag på ett set. Kommer det bara underkort bettar jag pott, har man inte höjt så fasligt mycket preflop blir man inte heller särskilt bunden till potten av ett pottbet. Visas det mycket styrka har jag inte svårt att lägga mig.

Någon kanske vill kalla detta spel vekt, visst. Men som rubriken säger är JJ en av de svårare händerna att spela i no limit och då är det säkrast att hålla potterna nere så länge man inte känner att man verkligen behärskar att spela dem mer aggressivt.

Tack! mycket bra tankar kring JJ! Spelade JJ som du förut men har börjat vara lite mer aggressiv med den. Känner ganska ofta att jag då blir lite committed. Det bästa är kanske att miniraisa JJ-TT och limpa med 99-22. Med JJ-TT är det nog okej att syna en inte alltför hög bet medans lägre par kanske skulle foldas om oddsen inte är najs!

Postad
Max Candy spelar på lägrenivåer och där måste man spela hög PP hårdare för att bli av med svaga ess.

Hahahaha! Låter som att jag antingen är hallick eller glamour-gay! :D

Om skon passar så ;) Blev lite fel men jag tycker nog att det namnet är bättre när jag tänker efter ;)