Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Klart south park är bra, men det är väl lite magstarkt att påstå att den, objektivt sett, är den bästa tv-serien som gått. Undrar vem fan egentligen som kan uttala då egentligen?

Men, jag håller Simpsons högre, även family guy för den delen. American Dad var en besvikelse.

Annars ligger Sopranos och The Office högt på min lista.

Postad

Jag kan tänka mig bli den andra som inte gillar South Park då.

Håller med Pistol Pete (vågar inget annat) fullt ut.

Det finns få serier som jag tycker är lika motbjudande.

Skrikigt, skränigt och fult tecknade skitungar.

(Aj då, börjar låta som en pensionär...)

Tacka vet jag "På Kurs Med Kurt"! De va humor det!

Postad

Pratar vi animerat eller all-time funniest här? ;)

The Simpsons har haft en jävla skön streak, men de senaste två säsongerna är snudd på pinsamma.. Däremot har Family Guy mognat och regerar idag. South Park har jag bara sett avsnitt här och där av, känns inte sådär skitkul alla gånger.

Postad

South Park är helt ok, men jag har faktiskt tröttnat på det och kollar inte mer än om det råkar vara på när jag zappar.

Men bästa någonsin är för mig solklart Fawlty Towers. Ingen lång serie direkt, men en serie är det. Jag lägger mig dubbelvikt när jag ser varenda avsnitt. Skrattar bara jag tänker på det...

"I know noooothing about the horse."

"Don't mention the war!"

"Are you man with beard?"

osv... :D

Postad
"Mr Fawlty, He go crazy. Look at woman through window. Crazy!"

Hehe:D

Mm Fawlty Towers e grymt!

Jag tycker att South Park håller riktigt grym klass och har nästan sprungit förbi Simpsons efter den sistnämndas kassa senaste säsonger.

Cartman for president!

Postad
Vänner,

Bästa serien, utan konkurrens, är Seinfeld.

Håller helt och hållet med. Näst bäst är Monty Python. Trea Fawlty towers. Sen är det nog South Park och Family guy som slåss om fjärdeplatsen.

//Hickmott

Postad

Men bästa någonsin är för mig solklart Fawlty Towers. Ingen lång serie direkt, men en serie är det.

"PBS Guy: Not hard to see why it's Englands longest running series, and today, we're showing all seven episodes."

Citat från Simpsons och har väl att göra med "Do shut up!", men tyckte det passar, roligt för att det är (nästan) sant. Fawlty gick i 2 säsonger 12 avsnitt. :) Men den har ju gått i repris i hela världen sen dess också iofs.

Jag tröttnade ganska snabbt på South Park, såg det när det var nytt, jag la nog ner nångång vid 2:a säsongen, men nu kollar jag regelbundet på det igen.

Family Guy vs Simpsons vs American Dad vs Futurama, rangordnar jag enligt den ordningen, Futurama kollar jag inte ens på, i mitt tycke en riktigt usel serie med max ett garv per säsong. Har svårt att placera South Park, vissa avsnitt har varit fullkomligt lysande medan andra inte ens är snudd på småroliga. Där dom fullkomligt lysande avsnitten kan toppa både Family Guy och Simpsons, men sen har vi ju dom hyffsat tråkiga avsnitten också, som bara är 100x roligare än Futurama. :D

Postad
Klart south park är bra, men det är väl lite magstarkt att påstå att den, objektivt sett, är den bästa tv-serien som gått. Undrar vem fan egentligen som kan uttala då egentligen?

Men, jag håller Simpsons högre, även family guy för den delen. American Dad var en besvikelse.

Wow! Jag är helt shockad att någon nämner en drama-serie på detta forum! Sopranos är helt klart etta, sedan ingenting, ingenting och The Office (har väl egentligen gått för få avsnitt för att vara med på listan) + Six Feet Under. Simpsons har jag sett alldeles för få avsnitt av, men de jag har sett är riktigt bra.

Postad

Wow! Jag är helt shockad att någon nämner en drama-serie på detta forum! Sopranos är helt klart etta, sedan ingenting, ingenting och The Office (har väl egentligen gått för få avsnitt för att vara med på listan) + Six Feet Under. Simpsons har jag sett alldeles för få avsnitt av, men de jag har sett är riktigt bra.

Heh, är man djup så är man.

Glömde ju bort 6ft. Egentligen allt SVT brukar sända på söndagar är ju bra. Nip/Tuk som går nu är ju ganska ok.