E202 Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Jag slutade skolan i juni har sedan dess levt på nätpoker. Det var inget planerat men efter att inte ha hittat något kul jobb blev det så. Dom första månaderna måste jag haft sån sjuk tur för jag tjänade ca 35k i månaden under hela sommaren och spelade i snitt kanske 2!!! timmar/dag. Dessa "snabba" pengar gjorde väl antagligen mig helt blind och att skaffa ett "rikigt" jobba var inte att tänka på. I steptember vände allt. Det spelade ingen roll hur jag än gjorde så gick det åt helvete. Jag började spela mer och kunde på kort tid vinna 8-9 inköp för att sedan tilta bort dom ännu snabbare. Nu är jag nästan helt gul och har bestämt mig för att lägga av med pokern. Det blir inte lätt eftersom det har varit mitt liv men slutar jag inte nu kommer det förmodligen att sluta illa. Det svåra är att veta att man har varit en vinnande spelare. Man vill inte inse att man inte är så bra som man tror. Ett tag spelade jag lite low(er) limit men det kändes meningslöst eftersom det aldrig blev samma pengar. Jag blev girig. Problemet är väl inte att skaffa jobb utan att veta att man kunde tjäna en månadslön på kväll. Mitt tips till alla är att tänka över er situation. Lura er inte själva! Jag lyckades? sluta i tid, innan jag började backa. Jag önskar er alla lycka till! Citera
Kissemisse Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Om högst ett halvår är du tillbaka, kanske ännu kortare tid beroende på vad som händer i ditt liv. När den stunden kommer, för det gör den, skriv en rad här på PF så skall jag ge dig några kanske avgörande tips angående MM för vinnande tiltare, mental uppbyggning i och efter svackor, hur man går ned i limit efter högspel bl a. Detta och annat du skrev får mig att tro att du är ganska ny, ganska bra, har hyfsad potential för att bli en vinnande spelare, men har noll eller liten koll på money managent och det som händer utanför spelet (förberedelser, efterberedelser (kommer inte på något ord som passar), självinsikt o dyl). Man måste känna efter vem man är, vad man kan och inte kan, och vad man vill. Ibland måste man acceptera att man saknar vissa kunskaper eller egenskaper och får ha med det i beräkningen. Nu visade det ju sig att du hade viss självinsikt när du valde att sluta, men när du kommer tillbaka är det viktigt att du inte gör samma misstag. Samma misstag är Inte att tilta och spela dåligt enligt mig, för det är naturligt för vissa att man gör ibland, en del får t o m acceptera att det blir så ibland. Samma misstag vore att man tiltar, spelar dåligt och sedan struntar i att hitta nästa pusselbit till ditt "system". För att ta ett konkret exempel: Du spelar på fyllan och torskar $2,000 med dåligt spel. Pusselbit: nästa gång du ska dricka kommer du på ett sätt att göra pengarna onåbara (eller något annat som passar dig själv bra). Sedan bygger man upp ett system/apparat/tillvaro efter dessa pusselbitar. Systemet skall vara till för att nå dina mål med de kunskaper/egenskaper du har, och bör modifieras med tiden. Läser man en bok får man ofta speltekniska tips. De är bra, men hur man hanterar känslor, att man är medveten om hur man hanterar dem och allting som händer när man lämnar bordet är säkert lika viktigt. Sådant tar man själv reda på och bygger upp en tillvaro anpassad för en själv. Vad långt det blev. Var så inne i detta då jag finner denna typ av management väldigt intressant. Vilken nörd man är, lol. Lycka till med det du skall göra nu, och vi ses om några månader! Citera
Hyler Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 levt på nätpoker ... sjuk tur ... gjorde väl antagligen mig helt blind ... kunde på kort tid vinna 8-9 inköp för att sedan tilta bort dom ännu snabbare ... Nu är jag nästan helt gul och har bestämt mig för att lägga av med pokern ... Man vill inte inse att man inte är så bra som man tror. Ett tag spelade jag lite low(er) limit men det kändes meningslöst eftersom det aldrig blev samma pengar. Jag blev girig. Ett vist beslut som visar på självinsikt. Du har tryckt på bromsen i tid, verkar det som, och inte gått i fällan "jomen jag ska bara 'vinna tillbaka' förlusten sen slutar jag". Gul men inte röd (minus). Problemet är väl inte att skaffa jobb utan att veta att man kunde tjäna en månadslön på kväll. Eller förlora en "månadslön" eller mer på en kväll. En riktig utbetald månadslön på kontot är din, arbetsgivaren spelar inte kvitt eller dubbelt om den. Citera
cDk Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 En riktig utbetald månadslön på kontot är din, arbetsgivaren spelar inte kvitt eller dubbelt om den. ..Men visst vore det spännande om det vore så? Citera
Anderssson Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 En riktig utbetald månadslön på kontot är din, arbetsgivaren spelar inte kvitt eller dubbelt om den...Men visst vore det spännande om det vore så? Sök hjälp! Citera
granath Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 E202, Får jag fråga om du klev upp i stakes efter dina framgångsrika månader? Vilken nivå började du din framgång och vad slutade du på? Citera
cjh81 Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 lyssna inte på bookmakers och deras utsända... bra att du slutade i tid. Citera
Recommended Posts