Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter att ha tillskansat sig 200 euro av folk med täta kopplingar till Baltic Inkasso började så parres sökande efter den heliga graalen - bankrullen. Beväpnad med 200 färska euro och en öl i näven gick han så och sökte sig till akvariet, med förhopnningen att han själv ej skulle vara den största fisken av dom alla, och då pratar vi inte om kroppshydda.

Två mycket lockande bord kallade på honom, Umeå och någon annan obskyr byhåla i det avlånga landet Sverige. I två timmar fick baltflyktingen parre asyl, och under den tiden hann han med att tillskansa sig så mycket som 50 euro i socialbidrag.

Start: 200

Tid: 2h

Totalt: 252

Resultat: +52

Postad

Oförmögen att slita sig från borden blev det en kort 20-minuterssession till. Samtidigt som lite härlig mat förtärdes, i syfte att förhindra alltför kraftig berusning alltför tidigt, gjorde parre sitt första misstag. Han råkade sätta sig vid ett 0.5-1 bord istället för det mer invanda 0.25-0.50, då det stora bordet var precis ovanför det mindre som parre hade valt ut.

Första handen får så parre färg. Otroligt nog får han ingen syn på hans allin på rivern, men dock en del action innan. 20 euro rikare lämnare då parre bordet för att söka upp mer passande jaktmarker, och de fann han! Att syna ner ett bord på Q55Tx var mycket icke-profitabelt av parres moståndare, som sprang in i parres damhöga kåk, och vinsten var ett faktum!

Efter det så inträffade inte mycket, men sessionen slutade på kraftigt + i alla fall.

Start: 252

Tid: 0.3h

Totalt: 288

Resultat: +36

Totalt:

Tid: 2.3h

Reslutat: +88

Postad

Efter en period av helvetiska utdragningar, och säkert även ett inslag av den så klassiska "parretilten" så var parres 280 euro försvunna - kvar fanns bara 80 euro och ett hopp om ett bättre liv! Dock så tog oturen slut lika fort som den kom. Plötsligt floppades det nötter i Omahan, nötter som höll inte bara hela vägen fram till floden för att sedan drunkna, utan som med ett enkelt skutt tog sig över floden och ner i parres ficka.

Summa summarum har i alla fall parre nu 175 EUR. -110 räknat från förra gången, +100 räknat från gången därefter, så parre är nöjd och på väg uppåt!

Postad

Efter att ha stött på en kättare så beslöt sig parre för att gå på ett korståg mot honom. En synnerligen lättläst och dålig spelare, som tyckte att toppar var guld i Omaha. Efter en tids spelande så är då "heretic" några inköp fattigare och parre lite rikare. Kulminationen på förnedringen kom när AKQxx låg på bordet, varpå parre väljer att valuebeta rivern med tvåpar i KQ - självklart synade kättaren med par i A.

Bankrulle nu: 272 Euro!

Postad
Efter att ha stött på en kättare så beslöt sig parre för att gå på ett korståg mot honom. En synnerligen lättläst och dålig spelare, som tyckte att toppar var guld i Omaha. Efter en tids spelande så är då "heretic" några inköp fattigare och parre lite rikare. Kulminationen på förnedringen kom när AKQxx låg på bordet, varpå parre väljer att valuebeta rivern med tvåpar i KQ - självklart synade kättaren med par i A.

Bankrulle nu: 272 Euro!

Fan nice det är när man hittar någon sådan i Omaha.

Postad

Hmm, en svängig kväll blev det. Rullen är nu på exakt 300. Först adderades 100 euro efter ett lyckat last longer bet på pokerforum.online, varpå rullen låg på 342 euro (efter att 5 euro subtraherats på ett misslyckat last longer bet). Därefter skulle det spelas Omaha för hela slanten, något som inte var bra, då ett inköp rök ganska omgående efter en mindre otrevlig river. Efter lite mer omaha-spelande (varav en dum syn) och lite texas så avslutades så spelandet för denna vecka med 300 i bankroll. Ska nog hålla mig borta från Omaha - svänger alldeles för mycket helt enkelt!

Postad

Cirka tre timmars spel hittills idag, kanske lite mindre, och resultatet är förbluffande: Bankrullen är på 425 euro, trots att Baltic Inkasso har fått tillbaka 200 euro (med löfte om 100E ränta ifall bankrullen når 1k, motlöftet var att mina knän skulle behållas intakta). Totalt sett så är parre alltså plus 325 euro på tre timmar idag - on a roll!

Förresten - vad får jag för odds på att jag når 800E före jag gular?

Postad

Haha, där var jag gul igen.

Märkte att jag var kraftigt tiltad först när det var alldeles för sent. Det hela vände när jag torskade en 300-eurospott på Omaha (och nej det var inte 1-2, på 0.25-0.50), spelade sen bort 150 euro till på det bordet... ja.. sen va det slut.

Har trots allt gått jämnt upp idag, men vafan, känns bara skönt. Slipper jag fördriva otaliga timmar vid en jävla dator med att kolla på hur olika kort dyker upp på skärmen och vinna eller förlora tusentals kronor beroende på små plottriga saker på skärmen!

Postad

Om inte annat kan du ju behöva ett par rapp på knäna när du börjar tilta...

De tär ju så ONÖDIGT att spela bort en fin dagsinkomst på Omha. Där du VET att det svänger som fan, + att ditt lilla "tilt-troll" sitter på din axel och glor hela tiden, och bara väntar på att få joppa ner och ta över din bett/raise knapp...

Men jag vet att du kommer tillbax i morgon.

Itchy fingers?

:D

Postad

Haha, jag kommer itne tillbaks imorrn om jag inte vinner ngn turnering för vippoints. Kommer antagligen tillbaka när jag får min bonus på 80E, men det lär bli kortvarigt. Ska tiodubbla den snabbt som fan eller gula.

Men jo, problemet med tilttrollet är ju att man märker det först för sent när man får panik när man ser hur snabbt poengarna rinner iväg. Ett bra tecken till att lägga ner var när jag spelade bort mitt inköp (dvs de 60 som var kvar) efter att jag torskat 300-eur potten, sen så lyckades en snubbe som jag aldrig sett shodowna något bättre än tvåpar få kåk mot min stege (inget ovanligt i omahan och jag hade lagt mig om det var en vettig spelare), osv.

Sen hade jag 60 euro kvar, och det rinner snabbt iväg även på texas om det går dåligt.. :)

Men jag är i alla fall inte sur för en gångs jävla skull :)

Postad

Men jag är i alla fall inte sur för en gångs jävla skull :)

Hahaha nä du är ju redan trevlig som fan och behöver inte gå nån jävla charmkurs för att inte bli sur och otrevlig. Du är ju en av POKERFORUM.nu:s små solstrålar.

Men vad har vi sagt om att spela stegar när det ligger ett par på bordet??

Fast ta du en liten break Parre, det skulle jag oxå göra om jag tiltat bort pengar som skulle räcka att kröka seriöst för en hel helg :cry:

Hare bra..

Postad

Jag brukar bli sur om jag tiltar bort pengar, nu blev jag inte det. Konstigt nog så skrattar jag bara åt det.

Han jag spelade stegen mot med parat bord, ja, jag var 80% säker att han inte hade ett jävla skit så som han spelat tidigare, nu hade jag fel.. :)

• Skapa nytt...