juan1904 Postad 14 November , 2005 Rapport Share Postad 14 November , 2005 Satt på B2B och lirade lite €0.5/€1. Jag vet att fi är en väldigt aggressiv spelare, några mer specifika bettingmönster och annat vet jag inget om. Game # 166106836 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Toledo" Game ended 2005-11-14 16:17:07 GMT+01:00 Players: poker_joo_ (EUR 78,50 in seat 1) snala (EUR 72,90 in seat 2) ApanG (EUR 100,20 in seat 3) figgelina (EUR 145,75 in seat 4) 2@ces (EUR 126,58 in seat 5) kristian1 (EUR 101,15 in seat 6) Dealer: ApanG Small Blind: figgelina (0,50) Big Blind: 2@ces (1,00) figgelina was dealt: - kristian1 Raise (4,75) poker_joo_ Fold snala Fold ApanG Fold figgelina Call (4,25) Med tanke på att fi höjer UTG så blev jag lite konfundersam, kanske han har en hand denna gången iallafall. 2@ces Fold Flop - - figgelina Check Ska checkraisa och visa lite styrka, hoppas han blir rädd och foldar. kristian1 Bet (4,75) figgelina Raise (15,00) Höjer precis som jag tänkte. kristian1 Raise (20,50) figgelina ??? What to do?! Det jag undrar är vad sjutton den där minireraisen kan betyda. Jag är ganska konfundersam... Lite råd skulle sitta fint, har väldigt svårt för att spela mot såhär aggressiva spelare särskillt ur position. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 14 November , 2005 Rapport Share Postad 14 November , 2005 Varför inte kosta på sig en reraise preflop? Ger ju lite mer info om du inte tror att han skulle syna med vad som helst. Minraisen är klurig. Tycker att det känns som han bara raisar för sakens skull. Han kan omöjligt ha en så bra hand att det är läge att mjölka den redan. Spontant är jag sugen på att trycka tillbaks ganska hårt. Men då får du ju räkna med att du blir commitad, vilket kanske är lite trist med JJ på den brädan. Skulle inte oroa mig för en sådan minraise av en aggro spelare på den brädan iallafall. Lutar väl åt att han vill köpa ett till kort plus lite fold eq. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jochen_b Postad 14 November , 2005 Rapport Share Postad 14 November , 2005 Kort o eventuell felaktig analys.. är lite trött men here goes För min del så känns det som en given läggning.. du säger att han är aggressiv... ja.. det är svårt att veta "hur" han är aggressiv.. Men det är inte många som bluff-re raisar en checkraise utan att ha någon stark hand. Varför han minire raisar till 20 är en bra fråga , det är en ganska kraftig raise preflop UTG jag tror inte han raisar så mkt med KK.. ev sitter han på AK eller K10 om han är lös , o vill skydda sig mot drag ( genom minireraise?!) men jag tror nog du du är slagen här.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 14 November , 2005 Rapport Share Postad 14 November , 2005 Kort o eventuell felaktig analys.. är lite trött men here goes För min del så känns det som en given läggning.. du säger att han är aggressiv... ja.. det är svårt att veta "hur" han är aggressiv.. Men det är inte många som bluff-re raisar en checkraise utan att ha någon stark hand. Varför han minire raisar till 20 är en bra fråga , det är en ganska kraftig raise preflop UTG jag tror inte han raisar så mkt med KK.. ev sitter han på AK eller K10 om han är lös , o vill skydda sig mot drag ( genom minireraise?!) men jag tror nog du du är slagen här.. å just därför höjer man mkt med KK. I övrigt, RR pre och led floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jochen_b Postad 14 November , 2005 Rapport Share Postad 14 November , 2005 Kort o eventuell felaktig analys.. är lite trött men here goes För min del så känns det som en given läggning.. du säger att han är aggressiv... ja.. det är svårt att veta "hur" han är aggressiv.. Men det är inte många som bluff-re raisar en checkraise utan att ha någon stark hand. Varför han minire raisar till 20 är en bra fråga , det är en ganska kraftig raise preflop UTG jag tror inte han raisar så mkt med KK.. ev sitter han på AK eller K10 om han är lös , o vill skydda sig mot drag ( genom minireraise?!) men jag tror nog du du är slagen här.. å just därför höjer man mkt med KK. I övrigt, RR pre och led floppen. Nja det tror jag inte .. jag tror att många på den här nivån är rädda för att inte få syn överhuvudtaget när dom sitter på händer som denna. Raisar någon nästan 5ggr bb UTG så tror jag snarare att dom oftast sitter på en svagare men ändå stark hand AK-QQ... men det är svårt att säga , en del går väl i princip reflex-allin på AA UTG också... Det kan visserligen vara en move för att "ställa" motspelaren lite också iofs.. att man inte tror dom gör så med AA-KK.. fast det är just vad dom gjort , så det är svårt. Men visst re raise pre o led floppen istället för att checkraise dig djupare in i handen låter nog bra, skulle jag få omslag på floppen lägger jag nog den handen iaf.. men så är jag lekman också. Skulle vara givande att höra kommentarer från ngn mer rutinerad lirare... ( Inget sagt om Jacobmal) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juan1904 Postad 15 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 15 November , 2005 I spelande stund så tänkte jag "Han kan ju inte höja YTTERLIGARE en gång på ren bluff, så han bör ha kungen, så jag foldar". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 15 November , 2005 Rapport Share Postad 15 November , 2005 Höjer man så där så är det för att man är full, är en tomte eller just vill göra dig konfunderad, kanske vill få ännu en reraise. Det är omöjligt att säga utan att veta om killen kan spela eller inte. Han sitter nog med ett toppar dock. Men jag skulle syna i förhoppning att få ett set eller stegdrag, färgdrag. Jävligt svårspelad på turn dock. Så kan det gå om man checkraisar med en medioker hand. Det är garanterat ett felbeslut att göra det mot en väldigt aggresiv spelare. Jag hade spelat handen annorlunda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts