Oscar? Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 http://www.sydostran.se/002.lasso?id=31500&lay=nyheter är URL men då jag vet att nyheterna inte brukar finnas kvar på hemsidan särskilt länge postar jag hela artikeln här. RONNEBY · De unga männens pokerparti avbröts av att det knackade på dörren. När värden öppnade fick han gas sprutad i ansiktet. Klockan hade passerat midnatt, natten till söndagen. I en villa i Ronneby satt ett gäng unga grabbar och spelade poker. Plötsligt knackade det på ytterdörren. Den 17-åring som arrangerade sittningen reste sig upp och gick ut i hallen. När han öppnade dörren stod två unga män på förstukvisten. Männen frågade om en viss mansperson fanns i huset. När värden förklarade att det inte fanns någon med det namnet där tog en av männen fram en behållare. Kort efteråt kände 17-åringen stark smärta i ögonen och blev i det närmaste blind för en stund. Han hade fått tårgas eller pepparspray sprutad rakt i ansiktet. Även de andra deltagarna vid pokerbordet kände av gasattacken genom rethosta och irriterade luftrör. Efter attacken flydde männen med flera andra personer som väntat på gatan utanför huset. Men minst två i gänget blev igenkända och har identifierats av polisen. Helt klart en sak som vårt pokergäng kommer att minnas. Citera
Hjort Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Försökte de råna er eller vad handlade det om? Citera
ogge82 Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 o så har man själv mage att klaga över utdragningar... Det där, det kallar jag bad beat Citera
Toan Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 o så har man själv mage att klaga över utdragningar... Det där, det kallar jag bad beat Citera
Rille Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Försökte de råna er eller vad handlade det om? Självklart är inte alla unga pokerspelare miljonärer? Citera
Skadast Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Några som inte blev bjudna till sittningen eller? Men vi vet ju alla att det fungerar såhär i den undre världen. När jag och mina polare lirar även det lugnaste av partier är vi alltid beväpnade i vetskapen av att man är extra utsatt som pokerspelare. Citera
psykologen Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 När jag och mina polare lirar även det lugnaste av partier är vi alltid beväpnade i vetskapen av att man är extra utsatt som pokerspelare. Jag hoppas du inte är allvarlig. Citera
Skadast Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 När jag och mina polare lirar även det lugnaste av partier är vi alltid beväpnade i vetskapen av att man är extra utsatt som pokerspelare. Jag hoppas du inte är allvarlig. Förlåt, glömde visst använda någon ironiserande smiley Citera
psykologen Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 Förlåt, glömde visst använda någon ironiserande smiley Man vet ju aldrig. Det är mycket dumt man hör. Skulle inte förvåna mig om det förekommer bland kidsen. Annars så lät det mer som en personlig grej och inte pokerrelaterat. Pepparsprej är inte bästa vapnet att råna med. Många kriminella skall ju i och för sig vara jävligt korkade enligt Leif GW Persson så man vet ju aldrig. Ronneby är väl inte så stort så det där är väl känt i hela byn. Det blir väl debatt i skolan om pokerns avigsidor och eventuella ingång till misär..... Citera
Sylwester Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 Många kriminella skall ju i och för sig vara jävligt korkade enligt Leif GW Persson så man vet ju aldrig. Citera
Recommended Posts