Gå till innehåll

Tikhal disciplinproblem + HH:s i massor


tikhal

Recommended Posts

Höjer AQ på knappen, på turn donkbettar han pott, känner mig tvingad att syna ner och visst sitter han på ett litet äckligt slowat set. Släppa turn ?

 

Bra spelat av honom tycker jag. Tycker det är svårare att komma undan givet preflopspelet där också, att du har höjt först in på knappen och han synat BB. Då är det lättare att tro att han är ute på bluffturne, då din HD är så stor där, så att sannolikheten att du skulle ha en riktigt stark hand sjunker. I det läget har jag alltid svårare att släppa. Hade det t.e.x varit att du höjt UTG+1, fått en sen syn, och sen BB agerat sådär hade jag kunnat släppa turn.

 

Kanske kanske kan gå att släppa turn, ja. Luktar ju lite A9 eller set. Sen bettar han riktigt bra på river, precis så att man vill syna. Vilket as! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 134
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

AJ är numera fold i min värld, även på knappen, alltid nån hora som limpat AQ eller bättre.

 

Oj. Till att ha blivit tight hör jag! :)

 

Jo, jag antar att man måste, och det ger fina resultat.

 

 

Tappade dagens vinst tack vare slarv som detta. Tokfiskigt av mig men jag var trött på att idioten hela tiden höjde tillbaks och köpte potterna.

 

 

 

Game #381150320: Table Builders (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 5:52:35 ET - 2006/01/13

Seat 1: dueceswild2 ($70)

Seat 2: don_miguele ($108.60), is sitting out

Seat 3: JayMunger ($200.75)

Seat 4: ItasteGreat ($86.75)

Seat 5: river ricciardi ($39.05)

Seat 6: hero ($97.50)

hero posts the small blind of $0.50

dueceswild2 posts the big blind of $1

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [Ad Qc]

JayMunger folds

ItasteGreat folds

river ricciardi calls $1

hero raises to $4

dueceswild2 calls $3

river ricciardi calls $3

*** FLOP *** [4h 7d 2d]

hero bets $9

dueceswild2 raises to $18

river ricciardi folds

hero calls $9

*** TURN *** [4h 7d 2d] [Qh]

hero bets $48

dueceswild2 calls $48, and is all in

hero shows [Ad Qc]

dueceswild2 shows [7h 7s]

*** RIVER *** [4h 7d 2d Qh] [8d]

hero shows a pair of Queens

dueceswild2 shows three of a kind, Sevens

dueceswild2 wins the pot ($142) with three of a kind, Sevens

 

 

Dock klonkade jag andraplats i en $10 MTT med runt 80 deltagare där jag började allina vilt i början eftersom jag tänkte skita i det och kolla film istället och kammade hem lika mycket som jag tappat.

 

Helnöjd med detta till cashgamesen. En citodon och lite kaffe ger fint tålamod utan att sega ihop totalt. Får passa sig för att gå och bli pillerknarkare bara. Självförtroende till max hjälper bra det också och jag låter stacken tala för sig själv här:

 

Game #381289882: Table Charles (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 10:47:20 ET - 2006/01/13

Seat 1: briharper ($361.95)

Seat 2: hero ($313.70)

Seat 3: QuadJs ($62.20)

Seat 4: Bigirish21 ($19.90)

Seat 5: toejar ($49)

Seat 6: magic805 ($20.20)

hero posts the small blind of $0.50

QuadJs posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [7h 7s]

Bigirish21 calls $1

toejar folds

magic805 calls $1

briharper calls $1

hero calls $0.50

QuadJs checks

*** FLOP *** [7c Jc 6d]

hero bets $5

QuadJs folds

Bigirish21 folds

magic805 raises to $19

briharper calls $19

hero raises to $33

magic805 calls $0.20, and is all in

briharper calls $14

*** TURN *** [7c Jc 6d] [Ad]

hero bets $90.20

briharper folds

hero shows [7h 7s]

magic805 shows [8c 9c]

Uncalled bet of $90.20 returned to hero

*** RIVER *** [7c Jc 6d Ad] [3d]

hero wins the side pot ($27.60)

hero shows three of a kind, Sevens

magic805 shows Ace Jack high

hero wins the main pot ($59.60) with three of a kind, Sevens

magic805 stands up

 

Brassade på rejält på turn för att skrämma bort färgdrag, men här var jag verkligen skitskraj att briharper skulle sitta med JJ eller AA och bara flina.

Lyckligtvis är han en tomte som fått sin stack via trolleri och det var färgdrag i farten. Hade inte vart fel med AJ dock ;)

 

Well, tre inköp plus och jag lämnar bordet. Och bordet bredvind minus 25. Humor.

 

Totalt +$400 idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckligtvis är han en tomte som fått sin stack via trolleri och det var färgdrag i farten.

 

Kombodrag iof, och det stoppar man ju gärna in pengarna med på den floppen tycker jag. Skönt att han inte fick klonka. :)

 

Han var jag lugn med. Men jag menar den andra storstacken på bordet som foldade turn. Hade vart ganska trist om han satt på AA/JJ. Jag hade vart död. Går inte att folda settet efter min turnbett på 90.

 

Ska inte du börja skriva dagbok snart så att jag kan tracka dig ? ;)

 

Jag hade dock klonken med mig nyss i en pott där insatsen preflop hamnade på 30 i en trevägspott och en överoptimistisk fåne träffat set med JJ mot mina AA. Pengarna åkte oundvikligen in på flopp 4J8 rainbow och turn levererar ett räddande A. Good times. :D

 

 

Sista updaten innan jag sticker iväg å blir full. +$700 totalt idag. najsnajs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska blygsam vinst idag tyvärr. Knyckt ett inköp.

 

Går det att komma ifrån denna ? hur ?

 

 

Full Tilt Poker Game #383243133: Table Blackhawk (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 15:34:42 ET - 2006/01/14

Seat 1: jwiggles93 ($15.15)

Seat 2: BigSlick2007 ($43.60)

Seat 3: LyonHart ($139.25)

Seat 4: kpgaughan ($133.80)

Seat 5: hero ($98.50)

Seat 6: st6464 ($192.35)

kpgaughan posts the small blind of $0.50

hero posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [Ad 9d]

st6464 folds

jwiggles93 folds

BigSlick2007 folds

LyonHart calls $1

kpgaughan raises to $3

hero calls $2

LyonHart folds

*** FLOP *** [5d Tc Ac]

kpgaughan bets $2

hero raises to $7

kpgaughan has 15 seconds left to act

kpgaughan calls $5

LyonHart: nice

*** TURN *** [5d Tc Ac] [9h]

kpgaughan bets $10

hero raises to $51

kpgaughan raises to $123.80, and is all in

hero calls $37.50, and is all in

kpgaughan shows [Td Th]

hero shows [Ad 9d]

Uncalled bet of $35.30 returned to kpgaughan

*** RIVER *** [5d Tc Ac 9h] [6d]

kpgaughan shows three of a kind, Tens

hero shows two pair, Aces and Nines

kpgaughan wins the pot ($195) with three of a kind, Tens

hero is sitting out

 

Han uppför sig som ett typiskt dragmiffo och när jag turnar tvåparet känns folden avlägsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte du börja skriva dagbok snart så att jag kan tracka dig ? :)

 

Jo, dagböcker finns det ju verkligen för lite av. ;) Sen är det mycket skönare att bara gå in och klanka på andra än att behöva visa vilken stekare man själv är. ;)

 

A9-handen:

Jag tycker inte du behöver slå om på turn. Antingen bettar han ut med ett monster för att han vill ha ett omslag (så brukar jag göra i ett sånt läge), för att testa ett sämre A (typ AQ/AJ/) eller också gör han som du säger, stopbettar nåt drag. I snitt då, eller hur man ska säga, så tror jag du tjänar mest på att bara syna. Då får du dels bluffvärde på river när han (oftast) missar sitt drag, du kan värdebetta din hand på river de gånger han sitter med ett sämre A och du kan dessutom komma billigare undan de gånger han sitter på ett monster.

 

Med färgdraget: du synar turn, han missar river och bluffar. Du synar. Han träffar river, du får betala av ett litet bet / kan folda mot ett stort bet.

 

Med ett sämre A: han checkar river, du värdebettar, han synar. Checkraisa river med ett sämre A eller som bluff ska han ju vara jävligt avancerad för att göra, så då åker du på en CR AI kan du folda.

 

Med ett monster: han bettar ut på river, du synar, men har kvar en del i stacken.

 

Om du sen verkligen ska slå om så tycker jag ditt omslag är på tok för stort. Det är ju storleken på det som gör att du inte kan lägga mot hans tredje omslag AI. Slår du om till 25-30 så räcker ju det för att han inte ska fortsätta på draget och du kan dessutom lättare hitta folden när han ställer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann en hel del i helgen som dock spenderades på sprit. Början av den här veckan har inte gått något vidare. Men jag får väl skylla mig själv när jag sitter och spelar bredvid någon okunnig som glatt proklamerar "tvåpar" varje jävla gång jag träffat A-rag på brädor som ATT. Man kan bli tiltad för mindre.

 

Var jag verkligen så kass på poker innan jag började spela online på allvar eller är det bara min vana att det alltid är nån som har bättre kort online ?

 

Sen har jag inte lyckats klonka ett skit medan firrarna fångar flush efter flush. Finns det ett färgdrag finns det en flush, ALLTID! Suited kort måste ha enormt mycket högre EV online än i verkligheten. Och ingen action får jag på mina bra kort.

 

Verkar lite fisktomt så här i slutet av månaden, har börjat titta in på william hills pundbord och där är det ganska fishy. trots tilt har jag plussat en blygsam summa där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm vad jag sa..... Sjuka äckliga riggade crypto.

 

 

Hur i helvete ska jag göra här ?

 

Game #1449372904: Hold'em NL (£0.25/£0.50) - 2006/01/19 - 15:33:07 (UK)

Table "Serenade" Seat 2 is the button.

Seat 1: rankisa (£43.63 in chips)

Seat 2: Abjdjhbeb (£55.40 in chips)

Seat 3: hero (£57.37 in chips)

Seat 4: Thet9nup (£38.12 in chips)

Seat 5: tallyho (£122.29 in chips)

Seat 6: mice (£36 in chips)

hero: posts small blind £0.25

Thet9nup: posts big blind £0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to hero [Qs Qd]

tallyho: folds

mice: calls £0.50

rankisa: folds

Abjdjhbeb: folds

hero: raises to £2

Thet9nup: calls £1.50

mice: calls £1.50

----- FLOP ----- [9d 2d Th]

hero: bets £5

Thet9nup: folds

mice: calls £5

----- TURN ----- [9d 2d Th][4d]

hero: bets £5

mice: calls £5

----- RIVER ----- [9d 2d Th 4d][Jd]

hero: bets £10

mice: raises to £24 and is all-in

hero: calls £14

----- SHOW DOWN -----

mice: shows [9c Ad] (A Flush, Ace high)

hero: shows [Qs Qd] (A Flush, Queen high)

mice collects £71 from Main pot

 

På turn känner jag att han har fångat ännu en vidrig flush och betar bara 5 för att lägga mig mot omslag. Finns det nåt bättre sätt att spela denna eller är det bara att inse att gud hatar mig ? Allvarligt talat, så här vanliga är inte flushar som på willhill.

 

Back £50 där nu tack vare det här aset plus en som synade min pf allin med AA med JTs och fångade flush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, buddy, inget diss, men hur spelar du den där sista handen egentligen?

 

På turn: betta ordentligt. Eller checka om du gett upp. Att bara betta $5 känns ju verkligen...obra. Faktiskt.

 

River: Okej, VARFÖR stopbetta, om du ändå kommer syna hans AI? Eller är det ett värdebet? Checksyn eller checkfold. Betsyn känns bara konstigt med så grund stack han har.

 

Vet precis hur det är när man tvivlar, då börjar man göra tvivelaktiva, halvhjärtade beslut, man har svårt att bestämma sig och så börjar man tänka den där: "Aset KAN inte ha träffat igen". Men det är SKITVIKTIGT att komma ifrån det. Försök tokfokusera. Hellre tighta till dig lite om du känner att det sviktar, och försök att ta mer tid på dig vid varje beslut än vanligt, särskilt när det kommer ett läge tidigt i en hand då du måste spela om > än 15-25% av stacken redan då. Det är ofta de besluten om är avgörande. Försök att dra ner ett bord också, om du spelar väldigt många. Det brukar funka för mig.

 

Eftersom du aldrig får dissa mig, säger du, så kan jag bjuda på en QQ-hand jag hade för ett tag sen när jag verkligen GAV bort 1,5 inköp. Också efter en jävligt dålig streak efter bara jävla utdragningar och skit. Jag sitter UTG med QQ, spelar upp 4BB, UTG+1 är VÄRLDENS jordens jävla rock - han spelar upp till 7,5 BB och jag bara skrattar: "Vilken dåre, det finns ju inte i världen att han har annat än AA", alltså jag bara vet att han har det, för försiktigare kille har jag fan knappt sett vid ett bord. Alla foldar, och jag funderar faktiskt på att göra detsamma, men han har mig täckt, så jag tänker att de implicta är justa och tar en syn (mot nån annan hade jag troligen slagit om igen, det säger lite hur tight killen var). Floppen kommer drömflop: Qxxr. KLONK! Funderar på hur jag lättast får in alla hans pengar och bestämmer mig för att betta ut. Bettar dryg pott rakt ut och snubben kallsynar. Turn: A. Så klart. Fint. JÄVLIGT fint. Ser hur mitt förväntade 1,5 inköp försvann. Check. Han checkar bakom. OK, nu är jag så säker att han har AA så att det är löjligt. River kommer blank. Jaha. Blir till att checksyna ett inte alltför stort bet då. Eller? Eller har han AK? Visst kan han ha AK? Och träffat A. Kommer han att värdebetta då? Nej, knappast. Vafan jag har ju settet här. Äh, jag måste ju fan värdebetta det, visst måste jag? Jorå, klart jag måste. Jag bettar 1/3 pott iaf. Ställer han då kan jag ju bara folda dessutom. Bet. Blixtställ. Blixtsyn. AA. Reload.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT:

 

Just det:

 

Allvarligt talat, så här vanliga är inte flushar som på willhill.

 

Är det crypto, va? Jag är verkligen inte den som tror på annat än fair games (faktiskt) men jag har spelat en del crypto för första gången lite på sista tiden, och jag tänkte tidigt: "Fa-an vad det floppar mycket jävla enfärgade brädor här". Sjukt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt, tomtespelat av mig.

 

 

Annat bord. Får AA, låg flopp, pottar hela vägen till river när en fammam trillar. han ställer sina sista 10, jag måste syna och visst fan visar han upp 55.

 

Handen efter får jag QQ och ställer direkt i hopp om att få syn av låga pockets som tror jag tiltar. Självklart har samma helvete limpat AA.

 

JAG GER FUCKING UPP. Nu ska jag röka brass och spela fallout. Det kommer att bli en väldigt sur dag i new reno. fuck poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG GER FUCKING UPP. Nu ska jag röka brass och spela fallout. Det kommer att bli en väldigt sur dag i new reno. fuck poker.

 

Otroligt bra spel!

 

Oh ja, det enda spelet ;)

 

Halvvägs genom tvåan med en tjuv/sniper. Du borde ta en revisit nu när datorerna är så snabba. Laddningstiderna är väldigt mycket kortare nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullmatad med Jet, Psycho, buffout och mentats stormar jag in i enclavebasen vrålandes DIE FISH!

 

Jaha. det var det.... Nu måste jag hitta en ny hobby. Plussat lite kaffeväxel ikväll. Fast sjukheterna fortsätter. A7 tar AK och AJ tar AQ preflop allin vs shortstack som bara sticker efter det. Grrr. Lägger ner ifall viss tilt uppkommit. Ska bara spela när allt är 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte mig vid ett gäng fixlimitbord och hittade ordentligt vekt motstånd.

 

Plockade hem en rysligt stor pott tack vare följande halvskum preflopsyn som jag motiverar med "pottodds" ;)

 

 

Game #403085151: Table Coran (6 max) - $2/$4 - Limit Hold'em - 22:28:25 ET - 2006/01/25

Seat 1: Don Paulie 49 ($36)

Seat 2: series7 ($43)

Seat 3: hero ($56)

Seat 4: Gambler504 ($79.50)

Seat 5: gorie ($131.50)

Seat 6: GOAT11 ($88)

series7 posts the small blind of $1

hero posts the big blind of $2

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [4h 7c]

Gambler504 calls $2

gorie raises to $4

GOAT11 folds

Don Paulie 49 calls $4

series7 calls $3

hero calls $2

Gambler504 calls $2

*** FLOP *** [2s 4c 4s]

series7 checks

hero checks

Gambler504 checks

gorie bets $2

Don Paulie 49 raises to $4

series7 folds

hero calls $4

Gambler504 folds

gorie has 15 seconds left to act

gorie calls $2

*** TURN *** [2s 4c 4s] [4d]

hero checks

gorie bets $4

Don Paulie 49 raises to $8

hero calls $8

gorie calls $4

*** RIVER *** [2s 4c 4s 4d] [Qd]

hero checks

gorie bets $4

Don Paulie 49 raises to $8

hero raises to $12

gorie calls $8

Don Paulie 49 calls $4

*** SHOW DOWN ***

hero shows [4h 7c] (four of a kind, Fours)

gorie mucks

Don Paulie 49 shows [9s 9h] (a full house, Fours full of Nines)

hero wins the pot ($89) with four of a kind, Fours

 

Hehe, går visst att hitta pengar på FLT med. Ska ta en närmre titt på det framöver.

 

Ska posta en del frågande HH:s med så FLT-rävar är välkomna. Under 2/4 kan jag knappt gå, där blir det för mycket playmoney över det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game #403107189: Table Coran (6 max) - $2/$4 - Limit Hold'em - 22:39:29 ET - 2006/01/25

Seat 1: Raise 3 ($31)

Seat 2: series7 ($48)

Seat 3: hero ($131)

Seat 4: Gambler504 ($55.50)

Seat 5: gorie ($95.50)

Seat 6: GOAT11 ($104)

Raise 3 posts the small blind of $1

series7 posts the big blind of $2

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [Th Tc]

hero raises to $4

Gambler504 calls $4

gorie folds

GOAT11 folds

Raise 3 calls $3

series7 calls $2

*** FLOP *** [5h 8c 2d]

Raise 3 checks

series7 checks

hero bets $2

Gambler504 raises to $4

Raise 3 folds

series7 calls $4

hero raises to $6

Gambler504 raises to $8

series7 has 15 seconds left to act

series7 calls $4

hero calls $2

*** TURN *** [5h 8c 2d] [Qd]

series7 bets $4

hero calls $4

Gambler504 raises to $8

series7 calls $4

hero calls $4

*** RIVER *** [5h 8c 2d Qd] [As]

series7 bets $4

hero folds

Gambler504 raises to $8

series7 calls $4

 

 

Hur tomtig är jag här ? Rätt att trebetta flopp ? slänga direkt när han cappar ? Turn bör jag släppa direkt va ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaks i den hårda verkligheten på NL igen välkomnas jag av detta:

 

Game #403950725: Table Charles (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 13:19:22 ET - 2006/01/26

Seat 1: TheMassacre11 ($116.80)

Seat 2: hero ($95.20)

Seat 3: BIGJAV ($138.70)

Seat 4: MonkeyTorture ($40)

Seat 5: aqualung_303 ($150.60)

Seat 6: lacrossepelle ($155.80)

BIGJAV posts the small blind of $0.50

MonkeyTorture has 5 seconds left to act

MonkeyTorture posts the big blind of $1

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [7d 7c]

aqualung_303 calls $1

lacrossepelle: gd fold AA

lacrossepelle raises to $3.50

TheMassacre11 folds

hero calls $3.50

BIGJAV folds

MonkeyTorture folds

aqualung_303 calls $2.50

*** FLOP *** [7h 8h 9c]

aqualung_303 bets $5

lacrossepelle raises to $15

hero raises to $25

aqualung_303 calls $20

lacrossepelle has 15 seconds left to act

lacrossepelle raises to $152.30, and is all in

hero calls $66.70, and is all in

aqualung_303 folds

lacrossepelle shows [Td Ts]

hero shows [7d 7c]

Uncalled bet of $60.60 returned to lacrossepelle

*** TURN *** [7h 8h 9c] [6s]

*** RIVER *** [7h 8h 9c 6s] [Ac]

lacrossepelle shows a straight, Ten high

hero shows three of a kind, Sevens

lacrossepelle wins the pot ($217.40) with a straight, Ten high

aqualung_303: god dammit

hero is sitting out

 

 

Vad mer kan man begära än att få in pengarna som favorit. Jo, att inte fihelvetet klonkar.

 

Men det togs igen tack vare den här LAG-firren

 

Game #403960799: Table Winwood (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 13:28:41 ET - 2006/01/26

Seat 1: Raufoss ($175.75)

Seat 2: TheMassacre11 ($111.60)

Seat 3: CSJ374 ($0), is sitting out

Seat 4: hero ($96.60)

Seat 5: madmats82 ($61.90)

Seat 6: salle32 ($308.80)

madmats82 posts the small blind of $0.50

salle32 posts the big blind of $1

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [2c 2h]

Raufoss raises to $2

TheMassacre11 calls $2

hero calls $2

madmats82 folds

salle32 calls $1

*** FLOP *** [7h 2s 5h]

salle32 checks

Raufoss bets $5

TheMassacre11 calls $5

hero raises to $20

salle32 folds

Raufoss calls $15

TheMassacre11 folds

*** TURN *** [7h 2s 5h] [7d]

Raufoss checks

hero bets $18

CSJ374 stands up

Raufoss calls $18

*** RIVER *** [7h 2s 5h 7d] [Jh]

Raufoss bets $50

hero raises to $56.60, and is all in

Raufoss calls $6.60

*** SHOW DOWN ***

hero shows [2c 2h] (a full house, Twos full of Sevens)

Raufoss mucks

hero wins the pot ($200.70) with a full house, Twos full of Sevens

Seat 1: Raufoss mucked [Th Ah] - a flush, Ace high

 

 

Varsågod kompis, du får en river till halva priset, no catch, jag lovar. JJ, 77 och 55 är väl handens enda naturliga fiender men JJ lär försvinna på floppen och 55 hade skickat in rubbet på turn. 77 händer för sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...