Gå till innehåll

Skapar program för sessionsöverblick, hjälp till!


Termos

Recommended Posts

Jag håller på med ett program för att få en bra överblick över alla mina sessioner (oavsett pokerrum och användarnamn). Programmet importerar data från Pokertracker och sammanställer sessionsdata samt håller koll på bankrullen mha. den importerade datan från PT. På så sätt får man en bra överblick över den totala utvecklingen på rullen...jag ska även lägga in en feature för att hålla koll på de bonusar man ev. spelar mot samt en turneringstracker.

 

[EDIT]

 

Glömde säga att detta är ett privat projekt och inget som jag avser att ta betalt för...detta innebär att det finns möjlighet att ta del av programmet när det är färdigt/om det blir färdigt....:D

 

[/EDIT]

 

Dvs, min tanke är att Pokertracker får hålla koll på detaljerna kring spelet och mitt nya program får visa ekonomin.

 

Vad tycker ni skulle vara intressant att ha för övriga features i sådant program?

 

Bild på det som jag gjort hitills: http://web.comhem.se/~u08700970/pokerinformer.JPG

 

* Lite RP - QoS * :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du skriver verkar perfekt. PT är ju bra på det det gör, men att få överblick över rullen är det inte bra på. Särskilt eftersom det buntar ihop alla Prima-skins, Pokerroom-skins etc osv. Vidare behöver man komplettera med bonusar och rakeback.

 

Allt detta gör vi väl allihop i olika excelark etc idag, men bilden på ditt program ser klart mycket attraktivare ut.

 

Så, för att punkta upp några viktiga saker för mig:

* Site-nivå, inte nätverk. Går väl att lösa genom att när ditt program hittar en ny session får man välja vilken site i det nätverket spelet var på.

* Kanon om man kan ställa in per site vad man får i bonus/rackback. Så kan ditt program leta reda på rakade händer och räkna ut totalen.

* I grafer, gör det möjligt att skilja på inspelade pengar och bonus/rb.

 

 

Jobba på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla kommentarer!

 

Jag började fundera på om det bara var jag som var trött på excel-ark och kladdpapper över bonusar och lösenord. Jag har inte gjort så mkt mer med programmet pga. andra åtaganden, men nu blir jag taggad av ert intresse!

 

Jag postar info här allt eftersom utvecklingen går framåt och när programmet är lagom stabilt så får ni prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andersson,

sessionsbegreppet är inte knutet till någon speciell typ av spel för tillfället så vad jag kan se finns det inget hinder för det. Men det innebär ju ändå att det bara är den ekonomiska aspekten som beaktas, dvs. +/- för en viss session och inte vad du hade för kort eller åkte på för sura utdragningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

bzkt,

utvecklingen har gått lite trögt...har en hel del annat att göra samt bonusar som måste clearas inom viss tid. Det primära som bör fixas är redigeringsstöd för rullen. Just nu så blir rullen summan av det som sessionerna resulterat i. Andra features som turneringsstöd mm kan ju fixas längs resans gång (har implementerat en autoupdate funktion en gång i tiden för ett annat projekt och denna skulle gå att koppla till programmet och därigenom ge de nya funktionerna allt eftersom de kommer till).

 

baller,

ska kolla på statking

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...