Gå till innehåll

Inte få se korten direkt vid all-in, varför?


vicwes165

Recommended Posts

I den här tråden tänkte ja ta ut min ilska övet att man på de flesta pokersajter INTE får se korten direkt vid all-in situationer!

 

Vad jag vet så är det bara everest och prima som visar korten

 

Är det någon som tycker det är bra att man ej får se vad den andra har för kort och inte veta vad man ska hoppas på?

 

Själv får jag hjärtbesvär av detta och tänker nu byta Sajt!

 

* Lite RP och flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig att när det är all-in situationer är det roligare om korten visas. Det är ju som du säger att man vill se vad den andre har och vad man kan hoppas på ska komma. jag är inte säker om det är Hollywood poker som lägger upp korten sakta och man får även se vilka odds de olika händerna har mot varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att korten inte vänds upp vid en all-in i cash game är lika självklart som att dealern ger korten med baksidan uppåt när du spelar.

 

Prima är ju kända för sin osannolikt dåliga klient och kortvisning vid all-in är en i raden av sjuka detaljer.

 

Instämmer, även crypto är ju kända för sin usla klient och också där får man se korten vid all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pacific är annars den helt klart sämsta programvaran som finns ute på marknaden. Det roliga är att dom har "uppgraderat" sin programvara så när jag laddade ner den på laptopen för första gången fick jag lite nya funktioner, men när jag uppdaterar programvaran på min stationära så blir inte programvaran uppdaterad. Dom har alltså olika klienter.

 

Några av buggarna/dåliga funktioner:

Trycker du på settings samtidigt som en turnering/sng startar så kan du inte hoppa in på bordet du skulle in på.

Om någon person är all-in kan du inte höja, även om du inte fått agera innan.

Du blir ofta disconnectad.

På gamla programvaran finns "hotkeys" som inte går att diasbla så att om du sitter och chattar och pacific ploppar upp kan du råka syna en all-in med 23.

 

 

I turneringar ska korten visas upp vid en all-in, inte vid cashgame. Däremot vänds inte korten upp i pacifics programvara i turneringarna heller. Man får aldrig veta vad den förlorande handen var vid river. Det blir därför svårt att veta hur sina motståndare har spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Betsson visas bägges kort upp, samt procentsatser för vinst.

Tycker det är bra, tillför lite mer spänning än om det är som på Pacific, att flopp, turn och river visas direkt.

 

Hur kul som helst! Jag kör lite SnG på HP ibland och börjar få kläm på chanserna. Det är som att köra en betalvariant av Pokerstove :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du utveckla det där? Varför göra skillnad mellan cashgame och turnering i denna fråga?

 

Poker är ett spel där du har en större fördel över FI ju mer information om hans/hennes spel du har. Alltså vill man lämna ifrån sig så lite information som möjligt och bör således aldrig visa korten om man absolut inte måste.

 

Att man vänder upp korten i turneringspoker beror på att det dels ska skapa lite spänning (det är ju trots allt lite av en publiksport med alla som railbirdar) samt att i turneringspoker är man lite mer engagerad i hur det går för alla runt bordet, eftersom de andras med och motgång påverkar ditt resultat i mycket större utsträckning än i cash game. Du tjänar t ex sällan på att nån bustar i ett cash game men det gör du i en turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast eftersom man ändå kan kolla vad motståndaren hade för kort genom att gå in i hand history så kan man lika gärna visa upp båda spelarnas kort direkt så det blir lite spänning.

 

Men du kan ju inte kolla handhistoryn på 2 andra spelare efter en pott...

inte se vad dom muckar iaf.

 

Jo, det kan man! Vad är du för tomte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast eftersom man ändå kan kolla vad motståndaren hade för kort genom att gå in i hand history så kan man lika gärna visa upp båda spelarnas kort direkt så det blir lite spänning.

 

Men du kan ju inte kolla handhistoryn på 2 andra spelare efter en pott...

inte se vad dom muckar iaf.

 

Jo, det kan man! Vad är du för tomte ;)

 

:)

Men när jag skulle kolla handhistory på en pott som jag inte var

med i så kunde jag inte se vad han som förlorade hade för nåt.

stod "player mucked". ( B2B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att korten inte vänds upp vid en all-in i cash game är lika självklart som att dealern ger korten med baksidan uppåt när du spelar.

 

Varför är det så i cashgame och inte på turneringar!

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Poker är ett spel där du har en större fördel över FI ju mer information om hans/hennes spel du har. Alltså vill man lämna ifrån sig så lite information som möjligt och bör således aldrig visa korten om man absolut inte måste.

 

Att man vänder upp korten i turneringspoker beror på att det dels ska skapa lite spänning (det är ju trots allt lite av en publiksport med alla som railbirdar) samt att i turneringspoker är man lite mer engagerad i hur det går för alla runt bordet, eftersom de andras med och motgång påverkar ditt resultat i mycket större utsträckning än i cash game. Du tjänar t ex sällan på att nån bustar i ett cash game men det gör du i en turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

Men när jag skulle kolla handhistory på en pott som jag inte var

med i så kunde jag inte se vad han som förlorade hade för nåt.

stod "player mucked". ( B2B)

 

På Pokerstars tror jag att det är så att man inte kan se korten i HH om man är åskådare. Om man är med i spelet så går det dock. Det stämmer väl? (Observera den korrekta stavningen av "väl").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...