Gå till innehåll

FLT - Rätt spel? Rätt att syna?


Fangface

Recommended Posts

Spelplatsen är Eurobet FLHE 1/2$ och spelet är ganska tight och fi i det här fallet är auto-rated som semi-loose aggressive aggresive. Efter 48 händer har han:

VPIP: 25%

Preflop-raise: 12%

Tot. agg.factor: 2.6

Went to showdown: 50%

 

Kommentarer kring spelet uppskattas liksom min syn på rivern. Resultat postas efter lite comments.

 

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: king_jack_of ( $35.88 )

Seat 3: kellymitchel ( $130.48 )

Seat 7: Hero ( $78.50 )

Seat 4: abod79 ( $77.50 )

Seat 6: Erik6666 ( $23.50 )

Seat 10: Hlewagastir ( $35.75 )

Seat 8: mr_prox ( $50.12 )

Seat 9: pokerchik4 ( $25.50 )

Seat 1: FI ( $39 )

Seat 5: bcreek1 ( $50 )

Hero posts small blind [$0.50].

mr_prox posts big blind [$1].

bcreek1 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ac 2c ]

pokerchik4 folds.

Hlewagastir folds.

FI calls [$1].

king_jack_of folds.

kellymitchel folds.

abod79 folds.

bcreek1 checks.

Erik6666 folds.

Hero calls [$0.50].

mr_prox checks.

 

Synen känns ju enkel, inte mycket att snacka om från SB med A2s i mina ögon

 

** Dealing Flop ** [ Kc, 9d, Ah ]

Hero checks.

mr_prox checks.

FI bets [$1].

bcreek1 folds.

Hero raises [$2].

mr_prox folds.

FI calls [$1].

 

Topp-par med usel kicker och ett bakdörrrsdrag till färg. Försöker mig på en check-raise. Rätt eller fel? Har ju ingen pos. så jag kan ta ett gratiskort på turn och med den dåliga kickern jag har vet jag inte om jag tjänar så mycket på det i efterhand. De enda "farliga" händer jag kan få bort är väl möjligen inside str8 draws och kanske pockets under A som kan träffa ett set. Men nu gjorde jag så här iaf

 

** Dealing Turn ** [ 8c ]

Hero bets [$2].

FI raises [$4].

Hero calls [$2].

 

Najs, plockar upp ett nötflushdrag till mitt topp-par. Bettar ut igen och blir höjd. Känns som jag ligger efter, men synen är ju enkel.

 

** Dealing River ** [ 5s ]

Hero checks.

FI bets [$2].

Hero calls [$2].

 

Naturligtvis ingen träff, checkar och FI betar. Steker ett tag innan jag bestämmer mig för att syna. Potten är ju uppe i 9 BB, oddsen 9-1. Rätt eller fel med synen där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det ser bra ut. FI skulle väl förmodligen höja pf med alla A och pocketpar? Kan han ha så värst många fler händer än K9, K8 och 98 som du förlorar mot?

 

edit: iofs har du bara 48 händer att gå på, så det är väl kanske osmart att låta såna slutsatser påverka spelet allför mycket men jag tror ändå att du spelar rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver vinna en sån pott av nio som sagt för att gå plus minus noll. Oftast vinner du dessa potter oftare än så mot en ordinarie semi-loose motståndare. Men det du inte berättat om är om den människan är kapabel till att gå hela vägen till river med en medioker hand eller lägger han ned den då han inte träffar nåt på turn? Om han är kapabel till att gå hela vägen till river med en svag hand då är synen helt korrekt. Om han är kapabel till en bluff om han anser att du är något lättskrämd då är synen också korrekt.

 

Han raisar dig dock på turn vilket tyder på något. Han kan ha träffat nåt eller inte, så antigen ville han skrämma bort dig ur potten (om du är lättskrämd) eller väntade han på turn/det stora betet för att få mer pengar i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet var väl helt OK, mot en loose spelare i ett action game är det nog det rätta.

 

Mot en kille som bluffar väldigt mycket och väldigt hårt så skulle jag kunna tänka mig att checkcalla floppen för att se vad som händer, och om potten hamnar headsup mot den potenstiella stealern så synar jag bara ner om jag inte förbättrar

 

(anledningen till det är att du i ett mer tight-aggressive game inte kommer få action av nån som inte slår ditt ess för det är så uppenbart att det ligger A där, då kan du kanske lura in mer pengar av händer du slår genom att bara checkcalla. Därmed också hålla förlusterna till minimum då du är slagen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limp i tidig position på den här nivån är något de ofta gör med Ax, det är min erfarenhet. Jag hade definitivt släppt den på turn eftersom han raisar dig när du checkraisat honom på flop. Varför checkraisa föressten? Han har inte raisat preflop så det är inget som tyder på att han skulle beta på flop förutom din statistik på 48 händer. Man ska spela enkelt på den här nivån, bara trycka in så mycket du kan i poten när du tror att du leder.

 

Hade du slängt den på turn hade du aldrig hamnat i ditt crying call läge på river. När du synar på turn är det 99% risk att du måste betala av ett till bet på river för att få en showdown. Kostar dig 2BB att syna på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...