Gå till innehåll

NLT - Svårt läge med AK?


Recommended Posts

***** Hand History for Game 3008777264 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 09, 15:18:34 EDT 2005

Table Table 65564 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: dboz23 ( $199.15 )

Seat 3: KISSmethod56 ( $205 )

Seat 4: BGFalcon09 ( $238 )

Seat 5: nocluee2 ( $257.30 )

Seat 6: KISFMG ( $212.40 )

Seat 1: areucul2 ( $202.15 )

areucul2 posts small blind [ $1 ].

dboz23 posts big blind [ $2 ].

 

Holecards:

Dealt to dboz23 [Ad Ks ]

FOLD KISSmethod56

FOLD BGFalcon09

FOLD nocluee2

CALL KISFMG , $2

CALL areucul2, $1

RAISE dboz23, $3

CALL KISFMG , $3

CALL areucul2, $3

 

Sjysst hand, jag gör en miniraise för att få lite action.

 

Flop: [ Kc 5h 2d ]

CHECK areucul2

BET dboz23, $9

RAISE KISFMG , $18

FOLD areucul2

CALL dboz23, $9

 

Bettar ut potten ungefär. Får mothugg av en svensk spelare. Han är en regular på nivån som jag spelat mycket mot. Plussar regelbundet och är semi-loose-aggressive. Vad ska jag sätta honom på här? Jag tror jag leder och synar.

 

Turn: [Ts ]

BET dboz23, $15

RAISE KISFMG , $55

CALL dboz23, $40

 

Inget scarecard där, jag leder antagligen och vill få lite cash. Minibets gör honom säkert lite nervös också. Mycket riktigt får jag en fet reraise tillbaka. Dags att slöspela :)

 

River: [5s ]

CHECK dboz23

ALL-IN KISFMG [ $134.40 ]

 

Oj, vad har han? Syn?

 

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog som du att det är en knivig sits. Antar att hans spelartyp skulle höja på knappen med händer som KQ,KJ samt ett gäng mellanpar.

 

Detta skulle göra K10s till en väldigt trolig hand, om han inte höjjer även med sådana.

Känns lite som om hans minreraise på floppen frågar om du har en kung, som du i princip svarar ja på. Så hans reraise på turn skulle jag respektera ganska ordentligt.

 

Med vilka andra händer skulle han spela så här liksom?

Om jag skulle känna att han kan tänkas limpsyna med AK,KQ,KJ samt ett gäng par så skulle jag syna och blunda. Annars svära och folda.

 

Hoppas detta är något sånär sammanhängande.

 

EDIT: Givetvis måste man ju väga in hur hårt han är beredd att gå med en bluff, eftersom du spelat med honom tidigare borde du kunna väga in det ganska bra i detta läge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han höjer garanterat med KT och alla mellanpar på knappen. Givet att han är en ganska duktig spelare också, hur uppfattar han mitt spel? Han kanske spelar mer på hur jag spelar än sina egna kort?

 

jo precis. Hade du visat några veka tendeser tidigare? Om ja så skulle han kunna resonera som så att du sitter på ett pocketpar och kommer att vika ner dej.

 

Betten på floppen är totalt logisk för ett PP. Synen av hans minreraise är relativt logisk om han anser att du vet att han skulle kunna göra ett minreraise test för att kolla om du viker ner dej(hehe lite rörigt kanske).

Om man följer detta sätt att se det så skulle han nog sätta dej på troligvis en Kung men även lämna öppet för ett PP.

 

När du sen minbettar turn kan han tolka det som du börjar vika ner dej med ditt PP (som sagt, om du visat veka tendenser).

Dock måste ju din syn på turn ha skrämt honom rejält.

 

Frågan är hur han tolkar din check på river. Han borde ju känna att du har någonting. Vilka händer tror du att han tror att du är beredd att släppa? Oträffade pocketpar? Kung med halvsvag kicker?

 

Om vi nu har antagit att han är bra så borde han respektera minbet+syn på turn.

 

Jaha, vad har jag kommit fram till då? Om man utgår från att han har bluffat/semibluffat flopp och turn. Så skulle jag tolka det som att han klonkat nåt på rivern. Kan han spela 56s, A5s(borde väl räknas som en raise hand på knappen?) såhär? Är detta spel rimligt så Fold.

 

Så jag blir alltså vekare och vekare ju mer jag analyserar :)

 

EDIT: Om han nu klonkar river, varför ställer han då in? Har du synat ner några bluffar på liknande sätt framför ögonen på honom? Alternativt visat tendenser att bli skeptisk mot all in moves. Dock är det ju ingen överbet på något vis men men... känns som jag ställer fler frågor än ger svar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För alla nyfikna. Jag är såklart KISFMG. Jag sitter med 75c.

 

Preflop stör jag mig på dessa miniraises. Jag vill därför testa honom på floppen. Att han synar gör mig mest sur. Naturligtvis har han kungen, jag vägrar dock inse detta. På turn skjuter jag igen, han kan ju faktiskt, precis som alla här, sätta mig på något bättre. På river klonkar jag och ser det som en win-win situation. Han är rädd men har uppenbarligen svårt att släppa handen. Hur ska han sätta mig på en femma? Uppenbar bluff. Foldar han slipper jag visa mitt tomtespel och synar han vinner jag en fin pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svår sits, och jag tror du har själv försatt dig i den.

 

Allt beror ju som vanligt på table image, både din och Fi´s.

 

Jag hade höjt tillbaka på floppen för att

 

a. ser var jag står

b. ta tillbaka kommandot i handen.

 

men så som du spelade den handen tror jag att fold hade varit rätt redan på turn (din 15 bet, och sen hans stora raise tyder på att han har något bra. Själv hade jag foldat, eller gått all in. Du var tydligen beredd att syna 40 till på topp par med topp kicker. Vilket kort hoppas du kommer på river? och vad tror du att han har? Tror du han har K med sämre kicker så skall du ju raisa all in, tror du han har set, eller något annat som slår dig så har du väldigt få outs, eller som värst inga, som kan hjälpa dig på rivern, och då borde du redan där folda för turn bettet).

 

Utan en jäkligt bra read är din syn både på turn och river väldigt svår att hitta.

 

edit: ser nu att iremmats postade svaret. Tycker faktiskt min analys var bra :) har inte ändrat något i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA, då var jag lite rätt ute i alla fall :)

 

Borde ju iofs kommenterat det horribla påståendet typ "minraisade med AK för att få lite action".....AK utan position mot 2 motståndare med i princip any two...inget jag någonsin skulle göra och med tanke på att du är betydligt bättre än mej så borde absolut inte du göra det.

 

Som sagt väldigt kul att få se svaret från "andra" hållet :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA, då var jag lite rätt ute i alla fall :)

 

Jo, sen gäller det för killen att lika bra reads på mig som jag själv har :)

Samt att väga samman allt detta på 30 sekunder på rivern när han är livrädd men samtidigt tror jag tokbluffar.

 

Hehe jo man känner ju igen känslan...poker är ett underbart spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du synade och han visade up KT KQ eller KJ.

Mincheckraise efter floppen för att känna efter.

KT mest troligt då han får tvåpar på turn och raisar dig kraftigt.

Men snubben är farligt ute då hans tvåpar blir counterfeitad på river, han inser nog att han är slagen och försöker köpa genom att gå allin och representera floppat set (kåk).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du synade och han visade up KT KQ eller KJ.

Mincheckraise efter floppen för att känna efter.

KT mest troligt då han får tvåpar på turn och raisar dig kraftigt.

Men snubben är farligt ute då hans tvåpar blir counterfeitad på river, han inser nog att han är slagen och försöker köpa genom att gå allin och representera floppat set (kåk).

 

Läs igenom tråden så hittar du upplösningen. JAG är KISFMG men postade ur den andra personens synvinkel denna gång, tyckte det vore kul som lite omväxling. Att folk här faktiskt lyckades lista ut min hand (nästan) är jag lite imponerad av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du synade och han visade up KT KQ eller KJ.

Mincheckraise efter floppen för att känna efter.

KT mest troligt då han får tvåpar på turn och raisar dig kraftigt.

Men snubben är farligt ute då hans tvåpar blir counterfeitad på river, han inser nog att han är slagen och försöker köpa genom att gå allin och representera floppat set (kåk).

 

På vilket vis blir han "counterfeitad" tänkte du?

 

(antar att du läst iremmats svar nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...