Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag vet att detta absolut inte är ett hårdvara forum, men nu är de så att jag är ganska desperat så hjälp behövs från alla ställen möjliga.

Köpte min fina dator nu för ungefär 1½ månad sen och har försökt fixat och trixat nu i evigheter men datorn vill somsagt inte.

Min dator ser ut som följande:

AMD64 3500+

MSI K8N-Neo4

Gainward 6600GT PCI-E (Barcode 471846200-6848)

Twinmos 512x2

NorthQ 400W PSU (12v = 14A)

Just innnan jag skrev detta så testade jag det nya spelet Call of duty 2, och fick på 1024*768 med normala inställningar 3 fps. hm tänker jag och sänker till aboluta minimum, 640*480 med minimum i allt och wow, hela 15fps.

Jag kan inte heller spela på Pokerchamps pga. av att det laggar!!

Jag kollade då i min fina manual till mitt modebord och ser att minimum Ampaer på 12V kabeln är 16A, altså jag har 2A för lite, men kan de verka så fruktansvärt hårt på systemet?

Isf vad för PSU skulle ni tips om. har hört en del bra grejjor om Aspire 520W men den verkar inte finnas i lager någonstans.

Jag har somsagt alla nya Drivrutiner

Modekortet, Grafikkortets, Nforce tjosan osv.

Så jag tänkte höra vad ni tror och tycker om detta.

* Lite RP - QoS *

Postad

Förstår att du är frustrerad, din burk borde ju ge helt andra prestanda än det där.

Tror nog att det är nåt större fel än att nätagget inte kan leverera tillräckligt mycket ström. Har du kollat den 4-pinnars 12v-kontakten bredvid den stora ATX kontakten, sitter den verkligen i som den ska? Dess huvudsakliga uppgift är ju att strömförsörja grafikkortet, och dina prestanda är ju inte mer än man får med nåt integrerat kort. Är det inte det och du verkligen har alla drivare på plats så undrar jag om inte det är nåt hårdvarufel på grafikkortet.

Hoppas det löser sig.

/Smurf

Postad

Om det bara hade varit så lätt.. Nej tyvärr så är alla sladdar inkopplade (dubbel kollade) och datorn funkar inte som den ska somsagt.

Och som tillfixning så är det 3A som fattas och inte 2. Mitt modebord kräver altså 17A.

Tar gärna emot fler förslag!