NewYork Postad 22 September , 2004 Rapport Postad 22 September , 2004 Från livespel (med hyfsat bra spelare) så ingen officiell hand history. Bär med mig... 5 spelare kvar i NL turnering, 3 payouts 10,30,60% Jag chipleader på 25% chips, FI 25% chips och de andra 17% var. Blind 5% av min stack. Jag UTG med 88 och vill inte riskera nåt i onödan, men vill ända ta chansen till komfortabel chiplead. Så jag limpar. De andra limpar och BB står. Konstigt... men bra. Flopp 8d4d2c Monster tänker jag! Fega med stora stacken eller ta chansen till en säker ledning. Det enda hotet är färg eller stegdrag. Eller båda. Ok, check till mig och jag slår 2xPot dvs mer än halva min stack är nu i potten. FI tänker länge och till sist får jag... en syn! Bara en syn. Turn är Ad Tänk tänk tänk från min sida. Jaha, han sätter mig på flushdraget och har själv tvåpar eller set är min teori - ställer han sin stack med set måste jag ju syna trots "bara" drag. Träffar jag kan han folda turn och ha kvar en spelbar stack. Eftersom jag forfarande har top set (om FI inte spelat AA helt galet) är det bara att ställa in. Alternativet, att han har draget och köper bara ett kort dyrt (för att sen kunna folda turn med liten stack kvar), verkar orimligt (för mig just då). Men... FI synar med 2d7d och river är blank. Doh. Gjorde jag fel någonstans? 1. Borde jag låtit bli att spela set i 8 med delat chip lead? (kanske) 2. Borde jag ställt in hela stacken efter floppen? (Tror det) Eller checkat och sett om turn blankade? (Tror inte det) 3. Borde jag check/foldat på turn? (Aldrig) Efteråt frågade jag varför jag fick syn och han mumlade något om att det var för att luras. Kan det stämma? Eller räknade han bara sina outs dåligt... * Rubrikpill - QoS * Citera
fabone Postad 22 September , 2004 Rapport Postad 22 September , 2004 Om vi bortser från din chiplead och sätter oss in i situationen , du tilldelas 88 på ett bord med 5 personer. En hand som jag tycker skriker raise , jag menar om inte jag läste fel så kan denna spelare sitta som BB och få se en gratis flopp med 27s. Ser sitt färgdrag samt sin chans att dubbla , ger dig syn och hoppas på det bästa. Kanske inte det smartaste draget utav honom , men tycker ändå att felet ligger i att du inte raisar preflop och får bort händer som 27s. //fab Citera
NewYork Postad 23 September , 2004 Författare Rapport Postad 23 September , 2004 Jag ville inte raisa UTG för att försöka träffa set och kamma hem, men samtidigt ha klar synmöjlighet på en raise från någon av småstackarna. Lärdomen är väl (som vanligt) att "smarta" spel inte är nåt att ha... Citera
jaguar Postad 23 September , 2004 Rapport Postad 23 September , 2004 Enligt mig så spelade du fel på varje gata. Innan floppen så raisa åtmistone fast det stora felet är att du får in halva högen utan position på en flopp med sjukt många drag möjligheter. Väldigt många kort kommer att ge dig problem på turn. Själv föredrar jag check raise eller ett litet bet som inte gör dig potcommitad på nåt sätt men som om det blir raisat gör att du kan gå all in. Betta allt är också ett alternativ men vi vill ju dubbla vår hög och chansen att vi får in degen är ju så mycket mindre då. Citera
NewYork Postad 23 September , 2004 Författare Rapport Postad 23 September , 2004 Uppfriskande svar. Min enda tanke var hur jag skulle få den fina potten - därav min (inte tillräckligt) stora bet. En litet bet, eller en checkraise, skulle väl bara blitt synat/checkat av någon med drag. Så att säga bjuda in dom i potten. Ju mer jag tänker på det så skulle jag 1. raisat lite före flopp 2. ställt in på floppen (när jag väl limpat som jag gjorde) förstår faktiskt inte alls varför jag bara betar pot x2 - jag vill ju verkligen inte alls ha syn här... Citera
liggat Postad 23 September , 2004 Rapport Postad 23 September , 2004 preflop antingen raise eller limp jag tycker inte det spelar någon roll.. men just i en turnering så kan man skita i oddsen för vad som kan träffa och inte kan träffa, om en kille har färgdrag och verkligen vill vinna hoppas han nog på sina 35%, nu bjuder du in han att han bara behöver syna 2xpot så har han valet att folda om han inte sätter färgen eller köra dig all in om han sätter den.. istället kan du lika gärna ställa in hela stacken, det blir ändå ingen skillnad förutom att du sätter press på motståndarna. så jag säger antingen ett litet bet som du kan lägga dig på eller all in. i cashgame hade jag agerat annorlunda, då hade jag nog dragit på ett bet med 1.2xpot.. för att få bort färgdragen. Citera
Recommended Posts