solsbury Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 nån som känner lika dant och kan utveckla det lite? är så kass på att skriva och alla kommer bli så tiltade av min särskrivning. så ut med det Citera
Zoogin Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Och den som har flest prylar när han dör vinner eller? Citera
Staahla Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Och den som har flest prylar när han dör vinner eller? Är inte L-P bättre mått? Är detta högt så har man ju uppenbarligen levt ett gott liv. Är det lågt så har man antingen håvat in för lite stålar eller också har man inte bränt dem. Det är ju resursslöseri att ha massa miljoner på banken när man stryker med... L ska ju naturligtvis vara gigantiskt och P ska ju vara negativt, dvs att man har skulder när man dör. Då har man optimerat sitt liv monetärt. L=Livsinkomst P=Pengar kvar när man dör Citera
solsbury Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Postad 9 November , 2005 jag vet inte riktigt vad jag ville få fram är i min egen lilla värld nu på kvällarna tänker fan poker 24h.. nej men allt!! jag känner att jag spelar ett spel hela tiden typ. leta tells hos andra avgöra när folk ljuger hålla ett grymmt poker fejs på tuben i inte titta bort leken haha hoppas ni fattar.. kan säga hur mycket som helst.. fast sen kan ju nämnas att jag börjar bli lite sjuk i huvet av allt lir kom på mig själv med att göra ett AA på mackan med kaviar tuben haha Citera
Timmi Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Ja det e fan äkligt med kaviar jag håller med Citera
Teon Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 nån som känner lika dant och kan utveckla det lite? är så kass på att skriva och alla kommer bli så tiltade av min särskrivning. så ut med det Har flera gånger kommit fram till att det inte är så, men blir alltid motbevisade. När folk samverkar så har det alltid varit för en gemensam sak. Ibland för att driva sin sak, pengar, materiella saker men oftast verkar det vara en gemensam känsla. Den gemensama känslan framkallar en trygghet men jag har aldrig sätt den obegränsad, där den inkluderar allt liv. Finns det en 'störande' vilja i gemenskapen så stöds den oftast bort. Jo föresten, korta ögonblick i folks liv men ändå med något som lurar där bakom i det omedvetna. Citera
Stahl Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 jag vet inte riktigt vad jag ville få fram är i min egen lilla värld nu på kvällarna tänker fan poker 24h.. nej men allt!! jag känner att jag spelar ett spel hela tiden typ. leta tells hos andra avgöra när folk ljuger hålla ett grymmt poker fejs på tuben i inte titta bort leken haha hoppas ni fattar.. kan säga hur mycket som helst.. fast sen kan ju nämnas att jag börjar bli lite sjuk i huvet av allt lir kom på mig själv med att göra ett AA på mackan med kaviar tuben haha Skrivet: 2005-11-09 04:15:29... det är humor. Citera
tetris Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 En människas vardag är uppbyggd på att man själv skall tjäna så mycket som möjligt på varje enstaka situation, mao man gör allt för egenvinningsskull. Försök att komma på någonting som man gör för att vara snäll eller för någon annans skull? Jag kan nämligen inte hitta något .. Alla människor är egoister och kommer alltid att förbli. Citera
Loveless Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 En människas vardag är uppbyggd på att man själv skall tjäna så mycket som möjligt på varje enstaka situation, mao man gör allt för egenvinningsskull. Försök att komma på någonting som man gör för att vara snäll eller för någon annans skull? Jag kan nämligen inte hitta något .. Alla människor är egoister och kommer alltid att förbli. Jag postar visdom på detta forum, enbart för eran vinnings skull. Citera
Zoogin Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 En människas vardag är uppbyggd på att man själv skall tjäna så mycket som möjligt på varje enstaka situation, mao man gör allt för egenvinningsskull. Försök att komma på någonting som man gör för att vara snäll eller för någon annans skull? Jag kan nämligen inte hitta något .. Alla människor är egoister och kommer alltid att förbli. Precis. När jag kom till den insikten att det måste vara så, så kan jag inte komma ifrån det hur mycket jag än försöker. De enda handlingar som man möjligtvis kan finna icke-egoistiska är några extremfall av instinktiva handlingar. Antar att det är risk för OT i OT-delen av forumet igen... Citera
cafka Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Om livet är ett spel, hur fan vinner man? Citera
cafka Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Och den som har flest prylar när han dör vinner eller? Är inte L-P bättre mått? Är detta högt så har man ju uppenbarligen levt ett gott liv. Är det lågt så har man antingen håvat in för lite stålar eller också har man inte bränt dem. Det är ju resursslöseri att ha massa miljoner på banken när man stryker med... L ska ju naturligtvis vara gigantiskt och P ska ju vara negativt, dvs att man har skulder när man dör. Då har man optimerat sitt liv monetärt. L=Livsinkomst P=Pengar kvar när man dör Fast om man har kids så kanske det är +EV för klanen att inte bränna alla resurser innan man kolar? Citera
Staahla Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Det kan man ju kringgå genom att skänka bort kosingen till dem precis innan man lämnar in. Citera
Zoogin Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Och den som har flest prylar när han dör vinner eller? Är inte L-P bättre mått? Är detta högt så har man ju uppenbarligen levt ett gott liv. Är det lågt så har man antingen håvat in för lite stålar eller också har man inte bränt dem. Det är ju resursslöseri att ha massa miljoner på banken när man stryker med... L ska ju naturligtvis vara gigantiskt och P ska ju vara negativt, dvs att man har skulder när man dör. Då har man optimerat sitt liv monetärt. L=Livsinkomst P=Pengar kvar när man dör En klart bra alternativ målsättning. Men en nackdel med den är ju att personer som Mike Tyson, en riktig loser i mina ögon, kommer jäkligt högt upp då. Citera
Recommended Posts