iremmats Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Har köpt skärmar hos Dell nu två gånger. Betalat med kort via nätet båda gångerna. Första gången reserverades pengarna direkt för att sedan vara tillgängliga några dagar senare. Sen någon dag efter att jag fick min skärm drogs pengarna slutligen. För knappt en månad beställde jag två skärmar till. Samma sak hände nu, de reserverade och sedan fick jag åter tillgång till pengarna efter några dagar. Sen kom skärmarna, jag ser till att ha tillräckligt med pengar på kontot hela tiden för att det inte ska hamna på minus. Problemet (?) är nu att de en månad senare inte har dragit några pengar. Kan de ha försökt dra men varit för lite på kontot? Vad kommer hända isf? Har de glömt av mig? Nån som varit med om liknande? * Mini RP - QoS * Citera
iremmats Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 Av 63 pers som tittat borde någon ha en åsikt! Citera
SweCyrus Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Japp, dock inte från dell utan datorbutiken tror jag att det var... ett år senare dök det upp en faktura som jag hade 7dagar på mig att betala. Inte så kul eftersom vi hade varit tre polare som gått ihop och handlat i mitt namn och eftersom det inte hade dragits några pengar från mitt kost så fick polarna tillbaka sina pengar. Så vänta om du vill chansa eller ring om du vill sluta tänka på det är mitt råd iaf. Ps1. vad ska du med tre skärmar till? 12bordsgrind? Ps2. Förlåt om texten är osammanhängande och jobbig att läsa men jag är skittrött. Citera
Donner Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Jag tror inte det är nån risk att de glömmer bort dig. Lika bra att du kontaktar Dell så att de kan dra pengarna och saken är ur världen. Citera
kydyl Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Bara och hålla tyst. Hör du inget på 3 år är du safe. Konsumtionsskulder preskiberas efter 3 år vill jag minnas. Eller rättare, skulden finns alltså kvar men rätten att driva in den har förfallit. Eller så får du saken ur världen och kontaktar dem. Citera
iremmats Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 Men fan va störande, antingen vänta 3 år eller ringa ett samtal som kommer kosta mig drygt 10k. Citera
Staahla Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Jag hade ett liknande problem när jag beställde min Laptop. Det löste jag genom att skicka ett mail via supporten på deras hemsida. Två dagar senare fick jag svar och kruxet löstes direkt. Att vänta ut dem tror jag inte på, det känns som att det är typ 0.01% chans att de missar det när de går igenom räkeskaperna. Då tror jag att chansen är större att det blir massa krångel med förseningsavgifter och dylikt. Citera
TANDEMCYKELN Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Men fan va störande, antingen vänta 3 år eller ringa ett samtal som kommer kosta mig drygt 10k. Bah. Det räcker ju att du väntar tre månader. Har de inte dragit pengarna då, så lär de aldrig dra dem. Jag hade väntat. Du har ju inte gjort något fel, utan det är Dell som ska se till att pengarna dras. Dell verkar kontrollera att det finns pengar på kontot när man gör köpet. (Förmodligen någon kontroll, så att det inte är ett stulet/spärrat kort.) Sedan väntar de med att dra pengar till köpet avslutats. Både jag och Brorsan märkte samma sak när vi köpte skärmar från Dell. Citera
Sactodian Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Jag hade också väntat... föräldrarna beställde saker från en hantverkare. Farsan privat och morsan på företaget... hantverkarn hörde av sig efter 4 år och farsan slapp betala. Kolla bara alla papper så slipper betala någon ränta, vilket efter 3 år kan vara 4-5 000 Citera
Donner Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Hmmm, jag skrev i mitt tidigare inlägg att jag tyckte det var lika bra att kontakta Dell så att de får dra pengarna. Ska jag vara ärlig hade jag oxå velat vänta och se om de glömmer mig om det inte vore för en sak. Mitt VISA är kopplat till lönekontot/personkontot och där försöker jag alltd ha så lite pengar som möjligt. Det p.g.a att jag använder kortet i taxis och på krogen och vill då minimera risken att åka på bedrägerier. Eller det räcker ju att jag tappar kortet. Känns ju inte så lockande att i tre års tid alltid ha minst 10K på personkontot om de skulle få för sig på Dell att dra stålarna. Citera
TANDEMCYKELN Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Mitt VISA är kopplat till lönekontot/personkontot och där försöker jag alltd ha så lite pengar som möjligt. Det p.g.a att jag använder kortet i taxis och på krogen och vill då minimera risken att åka på bedrägerier. Eller det räcker ju att jag tappar kortet. Känns ju inte så lockande att i tre års tid alltid ha minst 10K på personkontot om de skulle få för sig på Dell att dra stålarna. Ett tips är ju att skaffa ett Mastercard, där du får en faktura hem. Grymt bra att ha. Jag har faktiskt två stycken. Citera
Fido Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Jag hade väntat. Du har ju inte gjort något fel, utan det är Dell som ska se till att pengarna dras. Tyvärr funkar det inte så. Man kan väldigt sällan påstå att "jag trodde inte jag måste betala!"! Samma som när bankerna sätter in pengar på ditt konto som du inte ska ha. Vet inte den juridiska termen, men det då det är uppenbart att något gått fel så är det brottsligt att utnyttja det. Som sagt, tror inte Dell kommer att "glömma". Dom kommer märka det förr eller senare, och då kommer de skicka räkningen. Citera
iremmats Postad 11 November , 2005 Författare Rapport Postad 11 November , 2005 De skickade en faktura strax efter skärmarna kom med texten "ingen betalning erfodras". Citera
TANDEMCYKELN Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Tyvärr funkar det inte så. Man kan väldigt sällan påstå att "jag trodde inte jag måste betala!"! Samma som när bankerna sätter in pengar på ditt konto som du inte ska ha. Vet inte den juridiska termen, men det då det är uppenbart att något gått fel så är det brottsligt att utnyttja det. Vad snackar du om? Han har ju gjort precis allting rätt, dvs. uppgett sitt VISA/Mastercard vid beställningen. Vad mer ska kunden göra? Det är Dell som gjort fel och de kan aldrig hävda att kunden har någon skuld till det som skett. Det hade varit en annan sak om han uppgett ett förfalskat/snott kortnummer, men det har han bevisligen inte gjort, då Dell gjort en förfrågan på just hans kortnummer. Citera
eyedol Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Då tror jag att chansen är större att det blir massa krångel med förseningsavgifter och dylikt. De kan knappast ta ut förseningsavgifter när det är deras fel. Citera
Recommended Posts