m_sjoberg78 Postad 22 September , 2004 Rapport Share Postad 22 September , 2004 Läste i tråden om 24h att ngn skrev om kortkommandon via tangentbordet. Är det alltså möjligt att checka/calla/raisa med tangentbordet? Om så är fallet vore jag djupt tacksam om ngn kunde förklara hur man ställer in det Tack på förhand //Marcus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 22 September , 2004 Rapport Share Postad 22 September , 2004 Problemet är att man inte kan ställa in något - programvaran agerar lite som den vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 22 September , 2004 Rapport Share Postad 22 September , 2004 Den här diskussionen, liksom alla andra om 24hpoker och dess programvara tas i sajttråden för 24hpoker Tråd låst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 22 September , 2004 Rapport Share Postad 22 September , 2004 Tråd upplåst igen... m_sjoberg vill tydligen ha tips om kortkommandon rörande alla siter, inte bara 24h Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andersson Postad 22 September , 2004 Rapport Share Postad 22 September , 2004 Som råttallergiker har jag funderat på detta också. Det enklaste vore kanske om man kunde hitta ett tredjepartsprogram som kunde mappa tangentbordskommandon till klick på vissa punkter på skärmen. Det borde väl kunna finnas? Jag skall leta lite ikväll. Hade man sen ett tangentbord med löstagbar trådlös numerisk del och en stor fåtölj... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 22 September , 2004 Rapport Share Postad 22 September , 2004 Tråd upplåst igen... m_sjoberg vill tydligen ha tips om kortkommandon rörande alla siter, inte bara 24h Så jäkla typiskt att Nusseman är så triggerhappy! Tack vet jag för andra moderatorer som är mer sansade och lugna, t ex han den där QoS. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 22 September , 2004 Rapport Share Postad 22 September , 2004 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Caines Postad 22 September , 2004 Rapport Share Postad 22 September , 2004 En lirar jag känner lite löst använder något program så han styr med sin röst. Det funkar även när man "multitablar" Han säger att det fungerar perfekt, men jag har inte provat själv, ska ta och göra det någon dag och ge en rapport här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andersson Postad 22 September , 2004 Rapport Share Postad 22 September , 2004 Jag har prövat att spela lite med tangentbordskommandon. Det var lite ovant och krångligt att ställa in, men jag skall prova lite till och se hur det blir i längden. Jag använde två program till detta, egentligen skall det väl bara behövas ett, men de flesta kostade pengar eller verkade allmänt skumma. WinMacro spelar in musrörelser och sparar dem i en fil. Den kan sedan köras som ett program. HotKeyBind kan koppla kortkommandon till program -i detta fall kommandoradsversionen av programmet ovan. De flesta pokerklienter har tre knappar, så jag spelade helt enkelt in en tryckning på vardera och mappade dem till ctrl-A, ctrl-S och ctrl-D. Det gick tyvärr inte att mappa till knappar utan att använda ctrl eller alt eller liknande modifieringsknapp. Nackdelar: jobbigt att ställa in allt, pokerfönstren får ej flyttas, inga enkla kortkommandon (min dröm om att spela på bara numpaden funkar inte till exempel). Spelar man mer än ett bord blir det en väldigt krånglig och tidsödande setup med risk för dyra misstag. Det kanske går att komma förbi några av dessa svårigheter med andra program. Men här är iallafall en startpunkt för de som är intresserade att testa vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frejo Postad 22 September , 2004 Rapport Share Postad 22 September , 2004 Om man kodar ett eget program i exempelvis C så borde det gå att skicka s.k wm_messages (tror jag det hette, länge sen jag kodade) och generera klick på en viss kordinat i ett visst fönster. Då bör du kunna snappa upp tangentryckningar också. För några år sen använde jag ett program som kunde scriptas till att först fånga upp ett fönster på title eller andra kriterier och sen klicka med musen på en viss position i det fönstret. Men kommer tyvärr inte ihåg va det hette. edit: Tittade runt lite snabbt på nonags, hittade det här: http://ftp.sunet.se/nonags/miscu.html Något av de två första programmen kanske hjälper? Finns säkert mer att hitta där, letade inte särskilt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Mitac Postad 22 September , 2004 Rapport Share Postad 22 September , 2004 Hittade följade "Hotkeys" på dessa siter. Absolute Poker Control+F = Fold Coltrol+C = Call Control+R = Raise Control+H = Check Bet 365 F1 = Fold F2 = Check F3 = Bet Empire, Party Poker F5 = fold F6 = check F7 = call F8 = raise PokerRoom F1 = Fold F2 = Check F3 = Bet Mr_Mitac Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 23 December , 2004 Rapport Share Postad 23 December , 2004 Jag sprang på en sida men info om hur man spelar utan tangentbord. http://www.onlinepokerfaq.com/guide/mouseless-poker.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mazzy Postad 23 December , 2004 Rapport Share Postad 23 December , 2004 Jag sprang på en sida men info om hur man spelar utan tangentbord. http://www.onlinepokerfaq.com/guide/mouseless-poker.html utan mus menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 22 Mars , 2005 Rapport Share Postad 22 Mars , 2005 Jag kan lägga till Pacific Poker B = Bet R = Raise C = Call/Check F = Fold ←/→ = öka/minska insatsen (no limit) Japp, olika tangenter för Bet och Raise. Typiskt Pacific. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Torna Postad 28 Mars , 2005 Rapport Share Postad 28 Mars , 2005 Jag kan lägga till Pacific Poker B = Bet R = Raise C = Call/Check F = Fold ←/→ = öka/minska insatsen (no limit) Japp, olika tangenter för Bet och Raise. Typiskt Pacific. Det är väl bra om man ska kryssa för prebetboxarna, eller kan man inte använda tangenterna till att förvälja? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 28 Mars , 2005 Rapport Share Postad 28 Mars , 2005 Det är väl bra om man ska kryssa för prebetboxarna, eller kan man inte använda tangenterna till att förvälja? You wish. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krissan Postad 29 Mars , 2005 Rapport Share Postad 29 Mars , 2005 Släng till ett mellanslag för raise på Pacific Groooovt irriterande när fönstret ploppar upp och man raisar bort någon dollar då man försöker skriva på forum... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 20 Maj , 2005 Rapport Share Postad 20 Maj , 2005 Empire, Party PokerF5 = fold F6 = check F7 = call F8 = raise Fungerar inte för mig. Vad gör jag för fel månntro? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emotion Postad 20 Maj , 2005 Rapport Share Postad 20 Maj , 2005 pacifics knappar suger. Om man exempelvis skulle göra nåt annat undet tiden som inkluderar skrivning så är det inte omöjligt att men ex foldar the nuts eller raisar med 2 7 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts