Gå till innehåll

NLT - AA på världens hemskaste flopp


Recommended Posts

Game #282686492: Table Elkington (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 3:07:48 ET - 2005/11/08

Seat 1: jdawg23321 ($174.30)

Seat 2: cooters13 ($102.35)

Seat 3: wiredup27 ($92.70)

Seat 4: Hero ($96)

Seat 5: Developer ($227)

Seat 6: kramer371 ($94.90)

jdawg23321 posts the small blind of $0.50

cooters13 posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [A:heart: A:club:]

wiredup27 folds

Hero raises to $3.50

Developer calls $3.50

kramer371 calls $3.50

jdawg23321 folds

cooters13 calls $2.50

*** FLOP *** [4:spade: 5:club: 6:club:]

cooters13 bets $14.50

Hero ???

 

 

Vad är rätt ? Själv valde jag att kasta raketerna mot det bettet, med fler att agera bakom mig vet man inte vad för djävulstyg som döljer sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game #282686492: Table Elkington (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 3:07:48 ET - 2005/11/08

Seat 1: jdawg23321 ($174.30)

Seat 2: cooters13 ($102.35)

Seat 3: wiredup27 ($92.70)

Seat 4: Hero ($96)

Seat 5: Developer ($227)

Seat 6: kramer371 ($94.90)

jdawg23321 posts the small blind of $0.50

cooters13 posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [A:heart: A:club:]

wiredup27 folds

Hero raises to $3.50

Developer calls $3.50

kramer371 calls $3.50

jdawg23321 folds

cooters13 calls $2.50

*** FLOP *** [4:spade: 5:club: 6:club:]

cooters13 bets $14.50

Hero ???

 

 

Vad är rätt ? Själv valde jag att kasta raketerna mot det bettet, med fler att agera bakom mig vet man inte vad för djävulstyg som döljer sig.

 

Nåja, finns nog värre floppar med tanke på att du har backdoor flushen och frågan är vilka händer som egentligen slår dig nu förutom ett lågt set (som inte alls är omöjligt att någon har).

 

Tycker förövrigt att ditt preflop bet var i lägsta laget med tanke på din position.

 

Fi bettar pott och det behöver nödvändigtvis inte betyda så mycket, skulle tippa på färgdrag kombinerat med stegdrag eller liknande. Hälften av gångerna kastar jag här, hälften av gånger slår jag om till ca 35. Hade jag varit headsup hade jag defintivt slagit om, nu är ju risken att det blir action bakom dig med så många motspelare.

 

Kommer fjärde klövern på turn så har du outs att dra ut mot set/stege fast det kan bli för dyrt, men slår du om bör du iaf få gratiskort på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det bara jag som tänker på att man måste veta vad det är motstånd man möter?

 

Om man vet att bordet är löst och att flera spelare bakom en kommer att syna 3,5xbb preflop raise.... ja då tycker jag att man har flera olika alt

 

1. betta mer. Är bordet som detta verkar vara, betta runt 6xbb

2. om bordet dessutom är rätt aggresivt så kan man tjäna på att bara syna och hoppas på en raise bakifrån. Då slår man på fina reraisen. (synar folk bara, ja då har du gett upp den stora fördelen med AA, dock kan du släppa handen utan att förlora mkt på den. eller om man har extremt tur träffa fina A98 floppen rainbow och tjäna storkovan på folk som inte kan sätta dig på AA)

 

ditt fall är knepigt, vet inte hur jag hade agerat.

 

Tror största misstaget var preflop agerandet ur tidig position

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser verkligen inget fel i spelet före floppen. Förstår inte att folk alltid ska tjata om detta. Du vill ge folk möjlighet att syna med AQo, du vill ha en re-raise av TT på knappen och om han höjer 6bb här, hur ska han då höja med 99?

 

På floppen är det inte fel att lägga sig. Det kan såklart vara rätt att höja också men det är readberoende.

 

Du har två snubbar bakom och det känns osanolikt att fi spelar ett dåligt drag så aggro med tre killar kvar att snacka. Du kan inte syna för då bäddar du ned dig i problem och höjer du har du tre killar att oroa dig för.

 

Tror han sitter på tvåpar eller öppet steg/färg- drag som sämst. Det finns förståss en annan möjlighet och det är ett medelstort par typ 88-TT eller en knasspelad JJ,QQ men utan read så, fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser verkligen inget fel i spelet före floppen. Förstår inte att folk alltid ska tjata om detta. Du vill ge folk möjlighet att syna med AQo, du vill ha en re-raise av TT på knappen och om han höjer 6bb här, hur ska han då höja med 99?

 

På floppen är det inte fel att lägga sig. Det kan såklart vara rätt att höja också men det är readberoende.

 

 

Som jag ser det så är det så att på den här limiten (0.5/1) så får du garanterat syn av AQ, TT och 99 även om du höjer 5 ggr BB. Visst, om du sitter du på knappen och bara en har limpat kan du göra en 3.5 x BB höjning. Men med tanke på att han satt i urusel position kan han göra en 4-5xBB preflopraise för att på så sätt få med sig AQ, TT och 99 men eliminera händer som 78s, TJs, låga pockets osv som gärna är med och synar på 3.5 xBB. Och det känns som att det var just dom händerna som floppade bra nu och riskerar att ställa till det. Jag höjjer alltid ordentligt med AA eftersom det är en kass hand om man är fler än 3 stycken i potten. Det är fortfarande bara högsta paret som är nästintill omöjlig att förbättra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat och avvaktat turnkort eftersom det är jätteläskigt att få bara en syn ifall man är på (semi)bluff - mycket läskigare än att få omslag IMHO. Eller, jag vet inte, det beror ju på motstånd, men jag tycker höja är det sämsta alternativet - han leder in i pf-höjaren vilket brukar betyda en stark hand eller ett starkt drag som hoppas på re-raise. Slår du om åker degen in mot färdiga stegar, steg+färgdrag och set. Kanske tvåpar om det är en slaskig motståndare. Däremot foldar händer som Q-höga färgdrag, TT och liknande. Vilket inte är bra.

 

Äsch, jag vet inte, tycker inte fold är så fel faktiskt. Fold eller syn skulle jag köra beroende på motstånd och bordsstämning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat och avvaktat turnkort eftersom det är jätteläskigt att få bara en syn ifall man är på (semi)bluff - mycket läskigare än att få omslag IMHO. Eller, jag vet inte, det beror ju på motstånd, men jag tycker höja är det sämsta alternativet - han leder in i pf-höjaren vilket brukar betyda en stark hand eller ett starkt drag som hoppas på re-raise. Slår du om åker degen in mot färdiga stegar, steg+färgdrag och set. Kanske tvåpar om det är en slaskig motståndare. Däremot foldar händer som Q-höga färgdrag, TT och liknande. Vilket inte är bra.

 

Äsch, jag vet inte, tycker inte fold är så fel faktiskt. Fold eller syn skulle jag köra beroende på motstånd och bordsstämning.

 

Att bara syna verkar vara ett dåligt alternativ eftersom du har två stycken spelare bakom dig som plötsligt börjar få fina odds för att syna sina steg/färgdrag. Hade man spelat headsup mot fi så kanske en syn hade varit mer rätt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat och avvaktat turnkort eftersom det är jätteläskigt att få bara en syn ifall man är på (semi)bluff - mycket läskigare än att få omslag IMHO. Eller, jag vet inte, det beror ju på motstånd, men jag tycker höja är det sämsta alternativet - han leder in i pf-höjaren vilket brukar betyda en stark hand eller ett starkt drag som hoppas på re-raise. Slår du om åker degen in mot färdiga stegar, steg+färgdrag och set. Kanske tvåpar om det är en slaskig motståndare. Däremot foldar händer som Q-höga färgdrag, TT och liknande. Vilket inte är bra.

 

Äsch, jag vet inte, tycker inte fold är så fel faktiskt. Fold eller syn skulle jag köra beroende på motstånd och bordsstämning.

 

Att bara syna verkar vara ett dåligt alternativ eftersom du har två stycken spelare bakom dig som plötsligt börjar få fina odds för att syna sina steg/färgdrag. Hade man spelat headsup mot fi så kanske en syn hade varit mer rätt tycker jag.

 

Men slå om blir ju ännu värre eftersom du skapar ett sånt guldläge för en Fi som har dig slagen att stoppa in och då har du som bäst två outs, som värst runner-runner klöver som outs. Om man ska spela handen tycker jag att syn är bättre, men det känns som om fold nästan är rätt eftersom man har såna negativa implicita typ. Äsch jag vet inte, jag har blivit weaktajt på sistone, vanligtvis skulle jag väl svara in med degen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vat inte vad jag jag skall säga mer än att det är ju bara att kasta in degen. Du har ett grym hand plus en nötfärgsdrag.

 

Mycket dåligt lägg.

 

//såg fel.

 

Du har lsät fel. Han har runnerrunnerdraget bara, det är en spader på floppen också! Annars hade ju beslutet varit enkelt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev det ingen showdown?

Tror inte att han hade betat in i PF-raiser+2snubbar till med svagare än 2par. Och har han bara ett drag så är det ändå 2snubbar kvar. Nä fold är nog rätt.

 

Notera att detta är som jag skulle vilja spelat din hand. Hade jag befunnit mig i situationen hade min korkade hjärna sagt "lätt att han har överpar alá TT, all-in!" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...