parre Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 Första handen i en HU-match på Sviten. 25/50 i mörkar, 5000 i stackarna. Här en hand som jag kände att jag måste spela annorlunda på någon av gatorna, fast jag vet inte vilken... Om jag minns rätt satt Fi på knappen... Preflop: Fi höjer till 150. Jag synar med 7 6 . Flop: T 9 4 . Jag betar 200, Fi höjer till 600, jag synar. Turn: 3 . Pott: 1500 Jag checkar, Fi betar 1500, jag synar. River: BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAANK! (typ en tvåa) Pott: 4500 Jag checkar, Fi checkar. Jag vet inte vart jag kan göra något annorlunda, men det känns som om jag borde göra något annorlunda någonstans. Slår jag om igen på floppen så är jag för tveksam för att min fold equity ska vara tillräcklig mot hans HD. På turn har jag ju verkligen monsterdrag, dubbel hålstege + färgdrag, så att jag synar hans pottbet är väl inte så konstigt - men ska jag beta ut själv kanske? Problemet blir ju om han slår om - hur mycket han än slår om till kan jag inte hitta lägg på grund av pottoddsen. På rivern har jag ca 2500 kvar och det ligger 4500 i potten. Jag kan inte bluffa hem den - tror jag. Det är väl knappast värt ett skott till på ren bluff med tanke på att han får så lockande odds att han knappast ens lägger en tia i det läget. Så - var ska jag spela annorlunda? * Mini RP - QoS * Citera
dlinder Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 FSlår jag om igen på floppen så är jag för tveksam för att min fold equity ska vara tillräcklig mot hans HD. Hur menar du med tillräcklig fold equity? Du har i ju princip en slantsingling mot topparet, känns inte som att det behövs mycket fold equity. Är det inte troligt att Fi höjer dig där på floppen med en hand han är beredd att släppa för omslag? Citera
Djens Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 jag tycker du antingen ska slå om allin på floppen eller folda. Enligt min erfarenhet av HU-turres är drag något att hålla sig borta ifrån... Citera
parre Postad 8 November , 2005 Författare Rapport Postad 8 November , 2005 FSlår jag om igen på floppen så är jag för tveksam för att min fold equity ska vara tillräcklig mot hans HD. Hur menar du med tillräcklig fold equity? Du har i ju princip en slantsingling mot topparet, känns inte som att det behövs mycket fold equity. Är det inte troligt att Fi höjer dig där på floppen med en hand han är beredd att släppa för omslag? Jo, men jag kände inte för att ta en coinflip första handen. Jag fick förslaget att höja till 1600 och sedan ställa på turn oavsett kort (kanske inte om bordet parar), men resultatet blir detsamma. Djens: All-in tycker jag är ett lite för stort överbet, särskilt som jag tror han synar med topparet. I och för sig kanske jag får bort mittenpar och sådana händer, men mot de händerna leder jag å andra sidan - och jag tror inte han synar ett omslag med mittenparet. Jag vet inte, det är jobbigt att det inte bara var färgdraget och att jag faktiskt plockar upp en dubbel hålstege på turn, det gör ju att jag har 15 vinstkort inför rivern och således måste syna (att slå om där tror jag inte tjänar så mycket till) eftersom jag precis har pottodds nog att syna ett pottbet. Det är synd bara att inte en av hålstegarna kom. Färgen hade väl varit rätt så uppenbar och kanske inte gett så mycket deg, men däremot en väl dold rr-hålpipa... mmm... Jag vet inte, missar man sina jättedrag vinner man iaf ingen HU-match - den saken är väl rätt klar EDIT: Han hade KT och vann. Citera
dlinder Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 I och för sig kanske jag får bort mittenpar och sådana händer, men mot de händerna leder jag å andra sidan - och jag tror inte han synar ett omslag med mittenparet. Hm, du leder väl inte mer mot mellanparet än topparet? Och lägger han så är du väl glad. Jag skulle lätt slagit om iaf, förvånar mig att inte du av alla gör det Citera
parre Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Postad 9 November , 2005 I och för sig kanske jag får bort mittenpar och sådana händer, men mot de händerna leder jag å andra sidan - och jag tror inte han synar ett omslag med mittenparet. Hm, du leder väl inte mer mot mellanparet än topparet? Och lägger han så är du väl glad. Jag skulle lätt slagit om iaf, förvånar mig att inte du av alla gör det Ja, jag tänkte lite fel... tänkte att mellanparet också är underkort... Ja, jag måste slå om - men jag har blivit weaktajt på sistone eller något Citera
Adapa Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 I och för sig kanske jag får bort mittenpar och sådana händer, men mot de händerna leder jag å andra sidan - och jag tror inte han synar ett omslag med mittenparet. Hm, du leder väl inte mer mot mellanparet än topparet? Och lägger han så är du väl glad. Jag skulle lätt slagit om iaf, förvånar mig att inte du av alla gör det Ja, jag tänkte lite fel... tänkte att mellanparet också är underkort... Ja, jag måste slå om - men jag har blivit weaktajt på sistone eller något Parre...weaktight....på nåt sätt kan jag inte koppla dom två orden riktigt Citera
Djens Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Men alltså parre, skit i om du överbettar, det som hände rom du bara synar där är att du sitter ur position med enbart ett drag, och kommer det ett pissigt kort på turn så är det nästintill kört. jag ser hellre att du foldar än synar faktiskt. (Och nej, det är inte herr efterklok som pratar ) Citera
Recommended Posts