Gå till innehåll

Kan man lita på folket som jobbar på en support?


Daxxar

Recommended Posts

Ibland när jag vill göra vissa ändringar på mitt pokerkonto som endast dem på supporten kan göra måste jag ge dem ett lösen till kontot. För att verifiera att jag är ägaren av det säger de iaf.

 

Direkt efter brukar jag alltid byta lösen på kontot då jag alltid tänker att man inte kan lita på folk. Det finns ju ingen garanti att dom in skriver ner ens användarnamn och lösen och loggar in hemma hos sig eller på något internetcafe eller vad dom nu sitter och sen tar ut alla pengarna på kontot och sätter in på sitt eget.

 

Vad tycker ni om detta? Ogillar inte ni att lämna ut erat lösen till en support?

 

EDIT: Tänkte lägga till en omröstning men hittade inte var man kunde göra det :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njea, tror inte det är så vanligt att de har lösenorden i klartext för supporten.

 

Själv gjort lite support-applikationer åt företag o då har de oftast tillgång till o ändra lösenordet för alla användare men aldrig att man sparar i klartext så nån kan läsa dom o då pratar vi webbsidor för företag som inte hanterar pengar eller djupare personuppgifter.

 

Möjligen kan jag tänka mig att dom knappar in i en ruta o så får dom ett OK på att det stämmer. Men om du är orolig så ska du absolut inte ange uppgifterna då telefonlinjen är väldigt lätt att avlyssna i båda ändar till o börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om "supporten" frågar om lösen skall man inte ge ut det.

 

Ser inte i vilket läge supporten skulle behöva ditt lösen för att kunna lösa ditt problem.

 

Jag undrar om supporten verkligen kan se ditt lösen. Har man tappat sitt lösen så får man ju automat generera ett mail som skickar ens lösen till en. Detta sker utan supportens hjälp.

 

Tror att på någon (alla?) av party skinsen så står det i deras mail att dom man aldrig skall ge ut sitt lösen ens till "supporten".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser verkligen supporten lösenordet i klartext då? Jag tror inte det... Så ska det inte fungera iaf. Jobbar med programmering av känsliga program med inloggning själv och vi har i alla fall krypterat lösenordet så att det inte går att se. Dock kan de byta lösen åt nån som har glömt det utan att behöva känna till det gamla. Det märks nog ganska snart om de gör det utan tillåtelse eftersom de ju inte kan byta tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar rejält oseriöst och jag skulle nog överväga att byta sajt. Personligen har jag aldrig lämnat ut lösen till en support/sysadm och jag har heller aldrig hört talas om ett system som fungerar så att det skulle vara nödvändigt.

 

Tvärtom är det grundkurs ett på alla system med hög säkerhet att lära sina kunder/medarbetare att aldrig under några som helst omständigheter lämna ut lösen.

 

Jag skulle dock inte oroa mig jättemycket då risken för bedrägeri säkerligen är rätt liten men som sagt, väldigt oproffsigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag gav iaf ut mitt lösen för någon timma sedan och fick sedan inställningen ändrad. Bytte sen lösen direkt vilket får mig att känna mig bättre.

 

Fast nu blev man ju orolig när läser en del av de saker ni säger, detta var nog sista gången jag gav ut mitt lösen till någon i en support (har hänt en gång tidigare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart dom inte hur som helst kan se folks lösenord. Det vore sjukt. Ett supportjobb kan jag tänka mig inte kräver allt för stora meriter och lätt att bli anställd. Då hade man kunnat söka anställning för att samla på sig en jävla massa lösenord och sen länsa samtliga någon dag och sen sticka utomlands för gott. (kolla upp higstakeslirarnas lösen o.s.v.)

 

Nej vore det så blir jag fan bedrövad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle aldrig aldrig ge ut mitt lösenord till en support. Då cashar jag hellre ut och byter sajt. Sådant betende ska bara inte förekomma.

 

Jag förstår också att de vill att man ska verifiera att man är ägaren. Men det ska inte ske genom att lämna ut lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sakt dom kan ju se om du ringer från "rätt" telefon nummer eller att du säger dom fyra issta nummrern apå ditt visa.

 

Jag använder mig utav ett E-kort och dessutom så består expekts support utav mail. Enda sättet att prata med dom är ifall man lämnar sig telefonnummer i ett mail och beskriver sin fråga utförligt, då ska dom ringa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ska byta lösenord på Parbet så går det inte att göra själv! Inte till pokerklienten iaf. Det går att byta på hemsidan men det gamla lösenordet går fortfarande att komma in med i pokerklienten..

 

Så varje gång jag ska byta lösenord så måste jag skicka ett mail till supporten på Parbet och skriva till dem vad jag vill ha för lösenord. Tycker detta är så jevla dåligt.. Ifall jag glömmer logga ut från mitt hotmail konto någon gång så är det ju bara för någon annan att skicka ett mail till supporten att de ska ändra lösenordet till "xxxx" och vänta på ett svar. Jag har ju fått mail från parbet innan och det skulle inte vara så svårt att ta reda på mitt användarnamn genom att läsa tidigare mail ?

Har bara ändrat lösenordet i pokerklienten 1 gång och jag behövde inte ens verifiera mitt förra lösenord när jag skickade mail.

 

Ni som spelar på Parbet, eller andra prima siter, måste vara likadant för er också?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det värsta jag hört!

 

Om man har samma lösenord till flera siter är det ju befängt om man ska tvingas lämna ut sin lösenord (vilket jag aldrig skulle gå med på). Har siten mot all förmodan lösenordet i klartext är det ju livsfarligt. Är siten det minsta seriös ska de inte kunna återfå ditt lösenord alls även om du tappar bort det. Så fungerar det på de flesta forum/siter du loggar in på idag, du kan inte få ditt lösenord åter om du tappar bort det. Herregud, ibland undrar man om man verkligen lever på 2000-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registrerde mig nyss på siten http://www.nine.com. Där krävs att man uppger lösenordet för att få hjälp av deras live-support. När jag protetsterade mot detta skrev support-killen att det inte var någon mening med att vägra uppge lösenordet eftersom han ändå kunde se det i klartext.

 

Usch! Cleara bonusen och sen sticka därifrån illa kvickt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro mig alla pokersidor har mojligheten att se ditt losenord.

Skillnaden mellan ett seriost och oseriost ar att bara Supervisors(chefen) kan se losenordet pa seriosa sidor medans all support kan se den pa oseriosa.

 

Den där idén med att söka jobb på pokersupport och spara ner alla lösenord verkar oerhört lovande isf. :)

 

Där man får ett nytt lösenord om man glömmer det gamla istället för att få det gamla utskickat igen kan de med största säkerhet inte se lösenordet i klartext. Inte bara det, det ska inte vara möjligt att återskapa det heller.

 

Det finns ingen anledning till att någon supervisor ska se nåt lösenord heller... Ge mig en bra anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså kan inte förstå varför alla blir så upprörda över att supporten kan se era passwords, jamena det är ju inte direkt så att dom kan ta ut pengarna till sitt eget bankkonto det är ju hyfsat lätt att spåra sånna uttag.

Det är ju samma som på en bank, även om du bara sitter i kassa kommer du ju åt alla konton och kan göra uttag mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...