Jochen_b Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Spelade den här handen nyss och känner att jag ofta fegar ur i sådana här situationer.. borde jag trycka på river eller checka? Skräcken i min tanke är väl AQ eller floppat set eller dylikt. Game # 160336214 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Barcelona" Game ended 2005-11-06 21:04:59 GMT+01:00 SITUATION 1 Players: @-zok (EUR 112,65 in seat 2) HERO (EUR 98,50 in seat 3) Blackburn_ (EUR 89,35 in seat 4) carlos_p (EUR 68,24 in seat 5) Urmeli (EUR 12,35 in seat 6) bontzo (EUR 143,25 in seat 7) pappahenke (EUR 243,46 in seat 8) Dealer: Urmeli Small Blind: bontzo (0,50) Big Blind: pappahenke (1,00) HERO was dealt: Kd - Qh @-zok Fold HERO Raise (3,00) Blackburn_ Fold carlos_p Fold Urmeli Call (3,00) bontzo Fold pappahenke Call (2,00) Flop Qd - 6h - 5s pappahenke Check HERO Bet (7,00) Urmeli Fold pappahenke Call (7,00) Turn Qd - 6h - 5s - Qs pappahenke Check HERO Bet (8,25) pappahenke Call (8,25) River Qd - 6h - 5s - Qs - 7c ( rädd för ev straight också) pappahenke Check HERO Check SITUATION 2 inträffar en stund senare och jag är nästan helt säker på att han sitter med ett högt pocketpar och jag blir rädd för QQ och checkar.. Game # 160347818 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Barcelona" Game ended 2005-11-06 21:18:32 GMT+01:00 Players: kcornell84 (EUR 95,80 in seat 1) @-zok (EUR 109,15 in seat 2) HERO (EUR 127,20 in seat 3) Blackburn_ (EUR 67,95 in seat 4) bontzo (EUR 45,36 in seat 7) pappahenke (EUR 240,51 in seat 8) Dealer: Blackburn_ Small Blind: bontzo (0,50) Big Blind: pappahenke (1,00) HERO was dealt: Ad - As kcornell84 Fold @-zok Fold HERO Raise (2,50) Blackburn_ Fold bontzo Fold pappahenke Raise (7,00) HERO Call (5,50) Flop 2c - 4s - 2s pappahenke Bet (12,00) HERO Raise (30,00) pappahenke Call (18,00) Turn 2c - 4s - 2s - 7h pappahenke Check HERO Bet (40,00) pappahenke Call (40,00) River 2c - 4s - 2s - 7h - Qd pappahenke Check HERO Check * Lite RP - QoS * Citera
Adapa Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Värdebetta båda situationerna, lätt. Andra är ju självklar värdebet, det finns ju knappast nåt du inte slår där. QQ som rivrar kanske, men, föga troligt. Citera
Jochen_b Postad 6 November , 2005 Författare Rapport Postad 6 November , 2005 Värdebetta båda situationerna, lätt. Andra är ju självklar värdebet, det finns ju knappast nåt du inte slår där. QQ som rivrar kanske, men, föga troligt. Ne in Andra handen med AA så är jag iofs ganska säker på att han hade tryckt in med en fet bet där på rivern om han hade haft QQ... det är nog troligt eftersom jag med stor sannolikhet kan antas betala av.. I första handen är jag dock mer tveksam. Citera
Smokey_McPot Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Varför betta turn så svagt i första handen? Citera
lumor_ Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Lite småfegt men man undrar ju vad de synade med. Citera
Jochen_b Postad 6 November , 2005 Författare Rapport Postad 6 November , 2005 Varför betta turn så svagt i första handen? Vet inte riktigt varför (hur jag ska tänka riktigt). Borde väl försöka definiera motspelarens hand där lite mer ordentligt men vill samtidigt inte skrämma bort höga pockets antar jag.. Citera
spyse Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Varför betta turn så svagt i första handen? Vet inte riktigt varför (hur jag ska tänka riktigt). Borde väl försöka definiera motspelarens hand där lite mer ordentligt men vill samtidigt inte skrämma bort höga pockets antar jag.. Hmm det som är problemet? "Vet inte riktigt varför". Du vet inte varför du handlar som du gör, låter lite dumt Man förlorar ju mycket dom gångerna man "tror" man har bästa handen eller chansar osv. iaf känner jag att det är så det är när man inte är 100% säker på varför man gör som man gör det blir fel. I första handen sätter jag fi på QT/QJ. Men har du en image av att hugga på allt som visar svaghet så kan han ju ha bättre. Det är ju som sagt ditt taniga bet på turn som ställer till det, ett kraftigt bett här och du vet mer var du står. Sedan att du inte vill skrämma bort händer känns som en dålig ide eftersom om han sitter på 99 och träffar 9 på rivern hur gör du då? Bättre att vinna NU än inte alls. Stegen skulle inte skrämma mig i det här läget tror knappast han synar ditt bet pre med 43 specielt som han inte har pos på dig. Citera
Swede Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 man måste våga satsa för att vinna. Du måste våga förlora för att vinna. i båda händerna och i båda situationerna ser jag dig som vinnaren på det sättet händerna spelas på. I första handen skall du slänga ut ett värdebet på rivern. Han kan ha QJ/QT, eller pp typ TT, 99 andra handen sätter jag fi på (JJ) QQ eller KK, På turn e det tydligt att han har ett pocket par som inte träffat set med tanke på den låga floppen. Betta hårt på rivern där med, i längden vinner du på det i båda situationerna vinner du mer i längden på aggressivitet. Visst kan du förlora enstaka gr, men i längden vinner du Citera
Jochen_b Postad 6 November , 2005 Författare Rapport Postad 6 November , 2005 Varför betta turn så svagt i första handen? Vet inte riktigt varför (hur jag ska tänka riktigt). Borde väl försöka definiera motspelarens hand där lite mer ordentligt men vill samtidigt inte skrämma bort höga pockets antar jag.. Hmm det som är problemet? "Vet inte riktigt varför". Du vet inte varför du handlar som du gör, låter lite dumt Man förlorar ju mycket dom gångerna man "tror" man har bästa handen eller chansar osv. iaf känner jag att det är så det är när man inte är 100% säker på varför man gör som man gör det blir fel. I första handen sätter jag fi på QT/QJ. Men har du en image av att hugga på allt som visar svaghet så kan han ju ha bättre. Det är ju som sagt ditt taniga bet på turn som ställer till det, ett kraftigt bett här och du vet mer var du står. Sedan att du inte vill skrämma bort händer känns som en dålig ide eftersom om han sitter på 99 och träffar 9 på rivern hur gör du då? Bättre att vinna NU än inte alls. Stegen skulle inte skrämma mig i det här läget tror knappast han synar ditt bet pre med 43 specielt som han inte har pos på dig. Haha ne det kan väl låta dumt men tyvärr är det så ibland att jag inte vet hur jag ska spela en hand och bara "drar till med nåt":( Men jag har på senare tid blivit bättre på att trycka in ordentligt istället för att fisbetta för att definiera handen, dock inte just i den här situationen. Det hjälper verkligen med lite konstruktiv kritik.. tack för det. Citera
Jochen_b Postad 7 November , 2005 Författare Rapport Postad 7 November , 2005 man måste våga satsa för att vinna. Du måste våga förlora för att vinna. i båda händerna och i båda situationerna ser jag dig som vinnaren på det sättet händerna spelas på. I första handen skall du slänga ut ett värdebet på rivern. Han kan ha QJ/QT, eller pp typ TT, 99 andra handen sätter jag fi på (JJ) QQ eller KK, På turn e det tydligt att han har ett pocket par som inte träffat set med tanke på den låga floppen. Betta hårt på rivern där med, i längden vinner du på det i båda situationerna vinner du mer i längden på aggressivitet. Visst kan du förlora enstaka gr, men i längden vinner du Du har rätt.. jag vann båda händerna. I första handen sitter han med AA. Och i andra med JJ så jag kunde nog klämt ut lite mer ur just de här två. Och Ja jag skulle hoppas att jag vågade betta på rivern i situation 2 men jag blir rädd för just QQ och ville inte ha en fet checkraise där. Är nog alldeles för lättskrämd men jag får jobba på det och försöka ta in ert resonemang i mitt spel. Citera
Kotoryu Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 I den andra handen när du höjer med essen före floppen och blir återhöjd skulle jag ha höjt igen. Citera
Jochen_b Postad 7 November , 2005 Författare Rapport Postad 7 November , 2005 I den andra handen när du höjer med essen före floppen och blir återhöjd skulle jag ha höjt igen. Ok men jag ville inte avslöja styrkan på min hand och en re-raise skriker i stort sett AA KK, jag räknade med att han skulle betta ut på floppen och då skulle jag slå om rätt kraftigt oavsett flop i princip. Citera
Kotoryu Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 I den andra handen när du höjer med essen före floppen och blir återhöjd skulle jag ha höjt igen. Ok men jag ville inte avslöja styrkan på min hand och en re-raise skriker i stort sett AA KK, jag räknade med att han skulle betta ut på floppen och då skulle jag slå om rätt kraftigt oavsett flop i princip. Du kanske har rätt. Jag är nog rätt förutsägbar i mitt sätt att spela AA ... Citera
FraZin Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 Varför betta turn så svagt i första handen? Vet inte riktigt varför (hur jag ska tänka riktigt). Borde väl försöka definiera motspelarens hand där lite mer ordentligt men vill samtidigt inte skrämma bort höga pockets antar jag.. Hmm det som är problemet? "Vet inte riktigt varför". Du vet inte varför du handlar som du gör, låter lite dumt Man förlorar ju mycket dom gångerna man "tror" man har bästa handen eller chansar osv. iaf känner jag att det är så det är när man inte är 100% säker på varför man gör som man gör det blir fel. I första handen sätter jag fi på QT/QJ. Men har du en image av att hugga på allt som visar svaghet så kan han ju ha bättre. Det är ju som sagt ditt taniga bet på turn som ställer till det, ett kraftigt bett här och du vet mer var du står. Sedan att du inte vill skrämma bort händer känns som en dålig ide eftersom om han sitter på 99 och träffar 9 på rivern hur gör du då? Bättre att vinna NU än inte alls. Stegen skulle inte skrämma mig i det här läget tror knappast han synar ditt bet pre med 43 specielt som han inte har pos på dig. Du får ursäkta, men nog faen får man ta den utdragningen om fi spelar katastrofalt mot pott oddsen och någon gång ibland drar ut dej där. Hans bett på turn är ett bra bett då han fortfarande får calls av tvåpar, och det finns en mängd händer som kan försöka sig på positions re-raise i det läget. "Bättre att vinna NU än inte alls." : ha? det handlar vel om att vinna maximalt. Citera
Recommended Posts