Sinkin Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Hej, Den här typen händer har jag mycket svårt att spela. Jag sitter i BB med dåliga kort men får se floppen gratis. Jag har i det här läget ingen read alls på Icetor eller adamocheva mer än att adamocheva gått ganska bra med tanke på stackstorleken. Players: Icetor (EUR 20,50 in seat 1) Sinkin (EUR 39,40 in seat 2) adamocheva (EUR 175,29 in seat 3) ponsse (EUR 34,05 in seat 4) tornor64 (EUR 37,25 in seat 5) icenah (EUR 51,40 in seat 6) Dealer: icenah Small Blind: Icetor (0,25) Big Blind: Sinkin (0,50) Sinkin was dealt: 4h - 9c Som sagt, inga drömkort direkt. adamocheva Call (0,50) ponsse Call (0,50) tornor64 Call (0,50) icenah Fold Icetor Call (0,25) Sinkin Check Flop Jd - 9h - 4c Bra flop Small blind checkar och jag bettar pott. Räknar inte med så mycket action med tanke på att det var en ohöjd pott Icetor Check Sinkin Bet (2,50) adamocheva Call (2,50) ponsse Fold tornor64 Fold Icetor Call (2,50) 2 personer synar vilket var lite mer action än jag räknat med. Vilka händer skulle syna ett pott-bet på den floppen? Jag utesluter överpar eftersom det inte var några höjningar pre flop, det lämnar händer som topp-par, 2par och låga trissar. Utesluter inte heller stegdrag. Turn Jd - 9h - 4c - 7s Turn gav precis 8T stege men annars har jag svårt att se att 7s hjälpte någon annan hand. Icetor Check Sinkin Bet (10,00) Bettar ut igen, bra eller dåligt? Alternativen är check/syn eller check/fold och inget av dem tilltalar mig. adamocheva Call (10,00) Icetor Call (10,00) Båda synar, nu måste jag ju ligga efter!? Vid ett eventuellt omslag hade jag lagt mig. Hur tycker ni att jag har agerat såhär långt? Hur hade ni resonerat inför rivern? /Sinkin Citera
dr noob Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Btm 2, även om brädan är hyfsat okordinerad, försöker jag som regel avsluta på floppen. Tror nog att det är det tillfälle jag mest frekvent använder mig av checkraise. Anledningen är att handen är jklt svår att lägga på turn vilket ger alla FI som drar på Jx schyssta implicirede odds. Hur stor CR beror på stackarna på de inblandade. Väljer jag att betta ut är det All-in som gäller. Sitter någon på AJ-QJ är synen ofta inte långt bort, men jag har heller absolut inget emot att ta det osynat. Citera
bzkt Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Btm 2, även om brädan är hyfsat okordinerad, försöker jag som regel avsluta på floppen. Tror nog att det är det tillfälle jag mest frekvent använder mig av checkraise. Checkraisa här är inte något bra alternativ. Ingen raisade preflop och risken är då stor att du ger ett gratiskort till ett eventuellt högre tvåpar eller en stege. Bäst här är att beta ut för att få ut dragen och isolera mot 1-2 motståndare. Tycker det är rätt att beta ut på turn också eftersom T8 är väldigt osannolikt att någon sitter med och du leder förmodligen. Problemet du fick där är att han som har position på dig synar, det kan bli svårspelat på river. Hade han bakom dig foldat hade du förmodligen fått en gratis showdown. På river skulle jag nog check-syna alternativt check-folda. Beroende på vem som betar och vilket kort som kommer på river. Citera
Kenny_Roger Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Anledningen är att handen är jklt svår att lägga på turn vilket ger alla FI som drar på Jx schyssta implicirede odds. Väljer jag att betta ut är det All-in som gäller. Sitter någon på AJ-QJ är synen ofta inte långt bort, men jag har heller absolut inget emot att ta det osynat. Här håller jag inte med för 5 öre. Att Jx har schyssta implicita är ju verkligen inte sant, träffar den något annat än sin kicker (3 outs) betalar du ju inte av med en spänn till. Och att gå all in på floppen känns galet även det. Har svårt att se att du någonsin får syn av en sämre hand, och även om de bara har Jx har de en hyfsad chans att dra ut dig utan att du kan backa ur (du lägger väl dig om brädan r-r parar eller en till J kommer?). Jag tycker att du spelar handen helt okej. Frågan är vad du gör om de synar och sedan bettar när en blank träffar. Då slår du bara QT eller en optimistisk AJ. Tror att betta turn (kanske onödigt mycket med pot?) och sedan stänga ner på river är rätt spel. Citera
Sinkin Postad 7 November , 2005 Författare Rapport Postad 7 November , 2005 Väljer jag att betta ut är det All-in som gäller. Sitter någon på AJ-QJ är synen ofta inte långt bort, men jag har heller absolut inget emot att ta det osynat. Menar du att du bettar all-in om du bettar på rivern? I så fall håller jag med, potten är här ca €40 och jag har ca €20 kvar. Om du menar ett du check/raisar all in på floppen så håller jag inte med. Jag tycker att du spelar handen helt okej. Frågan är vad du gör om de synar och sedan bettar när en blank träffar. Då slår du bara QT eller en optimistisk AJ. Tror att betta turn (kanske onödigt mycket med pot?) och sedan stänga ner på river är rätt spel. Att betta pott på turn kan ha varit lite mycket. Jag såg följande alternativ: 1, Checka för att sedan syna ett bett som jag har svårt att tolka vad det betyder, försöker någon plocka upp potten för att jag visade svaghet eller är det någon som vill ha mer betalt för en hand som slår mig osv. 2, Betta ett lägre belopp, €5-€7 eller något i den stilen. Jag var lite rädd för en reraise och trodde att risken för en sådan skulle öka med ett lägre bett. 3, Betta ca pott med förhoppning att plocka upp potten direkt. Jag valde alternativ 3, men tyvärr fick jag ju syn av båda. Hur hade ni valt storleken på bett här? /Sinkin Citera
Recommended Posts