greger Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 skulle bara få en sak bekrätat. när jag och några kompisar spelade omaha så sa min kompis en sak som jag tyckte va lite skum, Exempel din han är 4, 5, 9,T (färg spelar ingen roll ) bordet kommer J TT, turn 7, river T . min kompis menade att du inte kunde anvenda fyrtalet efter som att det ligger en J som är högre kicker än din 9a. jag vet ju om att man måste använda två kort till den bästa möjliga handen men då borde ju TTTT9 vara den bästa möjliga handen, min kompis menade alltså att för att kunna ha fyrtalet så måste du ha en kicker på hand sm e högre än det högsta kortet på bordet, jag tyckte att det lät konstigt, så ja skulle vilja ha ett svar från någon som är mer insatt i omaha än min kompis tack på förhand * RP - QoS * Citera
ades_va Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Klart du använder fyrtalet - vad hade han tänkt sig att du skulle ha för femkortshand? (Tänk på att du använder dig av den bästa femkortshanden och MÅSTE använda 2 hålkort) Citera
Formsvag Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Givetvis är fyrtalet ditt... Det är som sagt den bästa handen som kan byggas med två av dina kort i detta fallet tian o nian och tiorna på bordet som räknas... En eventuell kicker spelar ingen roll. Det kan jag sätta ett par dollar på -------------------- Ändrat: lite sen Citera
Smokey_McPot Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Du MÅSTE använda 2 kort från handen och 3 kort från bordet i omaha. Sedan är det bästa femkortshand som gäller precis som i alla pokervarianter. Citera
callen Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 greger, din kompis mår inte bra, döda honom med en murslev. Citera
Pistol Pete Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Fan vilken bluffgubbe. Han blev ledsen för att du hade en sån bra hand. Citera
Clemens Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 greger, din kompis mår inte bra, döda honom med en murslev. Citera
Recommended Posts