mbman Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 En inte helt ovanlig situation. Höjer före floppen med en relativt stark hand och får en minraise i ansiktet på en ofarlig flop. Problemet är att fi i princip kan ha vad som helst här - slowat överpar, lägre överpar, trips, ren bluff (om han sätter mig på två höga kort). Hur bör jag fortsätta handen för att kunna vinna lite pengar av sämre händer och inte bli stackad av de som slår mig? En reraise är relativt dyr, men ger mycket information. Får jag inte en fold då så är jag färdig med denna hand. Han torde dock komma undan från alla sämre händer då. En call gör det jobbigt på turn, en del scarecards (A-Q+9or) samt vad gör jag om jag checkar och han bettar pot? Någon med några kloka tankar om detta? Game #1198919983: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2005/10/31 - 14:26:53 (ET) Table "Orchid" Seat 6 is the button. Seat 1: TTU420 ($60.50 in chips) Seat 2: kingchazz ($23.50 in chips) Seat 3: HERO ($91 in chips) Seat 4: blahzay ($144.50 in chips) Seat 5: wibblauk ($98.50 in chips) Seat 6: jannedant ($76.19 in chips) Seat 7: Corpus74 sits out Seat 8: aronsson ($82 in chips) Seat 9: AJdenmark ($158.25 in chips) Seat 10: The_dude_ ($14.50 in chips) aronsson: posts small blind $0.50 AJdenmark: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO [Jd Js] The_dude_: folds TTU420: folds kingchazz: folds HERO: raises to $4 blahzay: calls $4 wibblauk: folds jannedant: folds aronsson: calls $3.50 AJdenmark: folds ----- FLOP ----- [6d 2h 9c] aronsson: checks HERO: bets $10 blahzay: raises to $20 aronsson: folds Citera
Skadast Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Hugah.... Foldade en liknande situation idag, preflop! Att lägga sig är billigt. Att syna och att dra ned tempot är desto mer billigt. Men är han lös är det ju svårt. Att beta hårdare preflop vore kanske att rekommendera, men han skulle väl synad med vad som helst ändå kanske? Citera
Vigge Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Jag tror att han tror att du endast har två överkort och försöker utnyttja situationen, men det är ju bara jag. Citera
Spinx Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Jag hade synar och hoppats på att han drar ner på tempot på turn, eller ännu bättre, att man hittar ett set Citera
Uthen Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Mycket intressant hand, och en väldigt svår sits du sitter i. Att höja mer preflop tror jag inte alls på, situationen blir inte lättare för att han synat 6$ än den är nu när han synat 4$. För övrigt så vill jag bara säga att jag är väldigt försiktig med par (överpar inräknat) mot höjningar. Väldigt sällan ser jag spelare höjja med något du slår här, men det händer såklart och därför vet jag faktiskt inte hur du ska göra här. Om du ska höjja måste du ju höjja till minst 50-60$ och då är du commited. Synar du så kommer du med största sannolikhet också tvingas all in för att se showdown. Skulle vilja säga att denna situation är väldigt readberoende och utan en read skulle jag nog folda. Citera
Skadast Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Mycket intressant hand, och en väldigt svår sits du sitter i. Att höja mer preflop tror jag inte alls på, situationen blir inte lättare för att han synat 6$ än den är nu när han synat 4$. För övrigt så vill jag bara säga att jag är väldigt försiktig med par (överpar inräknat) mot höjningar. Väldigt sällan ser jag spelare höjja med något du slår här, men det händer såklart och därför vet jag faktiskt inte hur du ska göra här. Om du ska höjja måste du ju höjja till minst 50-60$ och då är du commited. Synar du så kommer du med största sannolikhet också tvingas all in för att se showdown. Skulle vilja säga att denna situation är väldigt readberoende och utan en read skulle jag nog folda. Varför syna och leva i ovissheten? om du bommar floppen ä du troligen rätt körd ändå. Antingen lägger man sig i ett tidigt skede eller så fullföljer man handen om det inte är uppenbart att man är slagen. Jag lade JJ innan floppen så sent som för någon timme sedan. Synar han 6$ kan man vara ännu mer säker på sin sak än om han bara behöver syna 4$, även om det är "mariginellt". Citera
juttis Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Tycker inte att syn är ett bra alternativ alls. Det finns för få kort som förbättrar din hand. Det finns egentligen bara två sätt att spela här. Brassa på och trycka eller folda. Du vill inte hålla på och meshöja eftersom det finns chans att han får odds att syna med ett drag. Och om han slowspelat QQ alt. KK så finns det ju en chans att han sätter dig på AA. Dessutom så blir du ju som sagt hyggligt commitad vid en $50 höjning. Det är ju ganska troligt att han bara "kollar läget" eftersom det är tveksamt om du träffat floppen. Citera
Recommended Posts